Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

jo det med att mario är exklusivt till Nintendo förstod jag VIlka FPS är kommande till WiiU, om du har någon info om det
Både xbox och WiiU kan jag tyvärr inte köpa, aldelles för mycket pengar :/

Det bästa för din del vore att spela alla FPS spel på en PC ! Sen så kör du alla andra spel på WiiU

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Det bästa för din del vore att spela alla FPS spel på en PC ! Sen så kör du alla andra spel på WiiU

Har en PC som klarar dem flesta spelen (BF4 osv) men tycker det är roligare att spela på en konsol för där har jag mina flesta vänner, annars är vi bara 3-4 stycken:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Dåligt med förstapersonsskjutare.
COD, Devils Third, Watch Dogs får väl räknas dit, och naturligtvis det som verkar roligast - Splatoon.
Här har du det som visades upp på E3, och sedan finns ju de tidigare spelen som släppts till WiiU.

tackar! Splatoon ser riktigt kul ut!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Går det att köpa spel digitalt någonstans utöver nintendo-shopen? Hutlösa priser..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Går det att köpa spel digitalt någonstans utöver nintendo-shopen? Hutlösa priser..

Inte vad jag vet. Går det att göra det på andra konsoler?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av katanaa:

Går det att köpa spel digitalt någonstans utöver nintendo-shopen? Hutlösa priser..

Skrivet av Hurtigbullen:

Inte vad jag vet. Går det att göra det på andra konsoler?

Game.co.uk säljer downloadkoder för Wii U. De har runt 20 spel nu men med pundpriser är det sällan det är något direkt fynd man kan göra. Egentligen gäller koderna bara för britter men de ska även fungera för oss.: http://www.game.co.uk/en/games/wii-u/?attributeName1=Shop%20B... (otroligt söt URL de har till Wii U download-avdelningen...).

Jag har gjort tre köp därifrån själv. Pikmin 3, Zelda: WW HD och nu senast Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

Permalänk
Konsolgrävare

The Legend of Zelda HD, Yoshi´s Wolly World, Super Smash Bros, Hyrule Warriors, Bayonetta 2, Xenoblade Chronicles X, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Party 10, Mario Maker och Splatoon förhandsbokat på webhallen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

The Legend of Zelda HD, Yoshi´s Wolly World, Super Smash Bros, Hyrule Warriors, Bayonetta 2, Xenoblade Chronicles X, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Party 10, Mario Maker och Splatoon förhandsbokat på webhallen!

Grymt!

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kikoelz:

Wii U är verkligen bästa kombinationen med pc! Massa gryma spel som inte kommer till PC!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats få igång onlineläget i Mario kart? Det verkar som att utvecklarna av onlinedelen inte har hört talas om varken brandväggar eller NAT...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det någon som har lyckats få igång onlineläget i Mario kart? Det verkar som att utvecklarna av onlinedelen inte har hört talas om varken brandväggar eller NAT...

Ja, det har fungerat för mig sedan release. Jag har iofs inte Felia längre. Sedan jag har bytt till en mindre ISP (Stockholms Stadsnät) har alla problem med onlinespelande och YouTube-tittande släppt.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det någon som har lyckats få igång onlineläget i Mario kart? Det verkar som att utvecklarna av onlinedelen inte har hört talas om varken brandväggar eller NAT...

Skrivet av Njure:

Ja, det har fungerat för mig sedan release. Jag har iofs inte Felia längre. Sedan jag har bytt till en mindre ISP (Stockholms Stadsnät) har alla problem med onlinespelande och YouTube-tittande släppt.

Som Njure säger så fungerar spelet med bra utrustning. Jag antar att du som de flesta/alla andra som har problem sitter med Telia och då är det troligen deras modem/router som krånglar. De som köpt en router och bryggat med modemet verkar ha fått sina problem lösta.

Körde precis ett race i online-läget och det fungerade utan problem här iallafall (Bahnhof).

Permalänk
Medlem

Electroworld säljer Zombi U för 19kr inkl frakt. Kan vara ett bra tidsfördriv någon regning sommardag!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det någon som har lyckats få igång onlineläget i Mario kart? Det verkar som att utvecklarna av onlinedelen inte har hört talas om varken brandväggar eller NAT...

Det funkar alldeles utmärkt. Gissningsvis har du en Thompson router som Telia eller Comhem levererat. Det är snarast routern det är fel på och det drabbar inte bara Wii U. Om det är en sån router du har så finns det lösningar att finna här på forumet. I korthet så går dom ut på att bryggkoppla Thompson routern och använda en bra router istället.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Wii U är verkligen bästa kombinationen med pc! Massa gryma spel som inte kommer till PC!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med dig! Bästa kombinationen för att få spela de mesta spelen!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A | CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 | Lagring: Intel 330 Series 120GB SSD + 2TB Seagate Barracuda | RAM: Corsair CL10 2 x 8GB 1600MHz DDR3 | PSU: Fractal Design Newton R3 600W | Optisk enhet: ASUS DRW-24F1ST |Skärmar: LG W2453V 24" + Envison L905A | Tangentbord: Saitek Cyborg Keyboard | Mus: Razer Naga 2012 Edition

Permalänk
Skrivet av Pelleboj:

Electroworld säljer Zombi U för 19kr inkl frakt. Kan vara ett bra tidsfördriv någon regning sommardag!

Hur kommer detta sig? Inget spel jag hade några planer att köpa, men för 19 kronor är det inte mycket att snacka om...

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Ja, det har fungerat för mig sedan release. Jag har iofs inte Felia längre. Sedan jag har bytt till en mindre ISP (Stockholms Stadsnät) har alla problem med onlinespelande och YouTube-tittande släppt.

Skrivet av anon5930:

Som Njure säger så fungerar spelet med bra utrustning. Jag antar att du som de flesta/alla andra som har problem sitter med Telia och då är det troligen deras modem/router som krånglar. De som köpt en router och bryggat med modemet verkar ha fått sina problem lösta.

Körde precis ett race i online-läget och det fungerade utan problem här iallafall (Bahnhof).

Skrivet av Hurtigbullen:

Det funkar alldeles utmärkt. Gissningsvis har du en Thompson router som Telia eller Comhem levererat. Det är snarast routern det är fel på och det drabbar inte bara Wii U. Om det är en sån router du har så finns det lösningar att finna här på forumet. I korthet så går dom ut på att bryggkoppla Thompson routern och använda en bra router istället.

Efter lite mer research om problemet så tycker jag snarare att der ser ut som att P2P implementationen inte är 100%, spelet verkar helt och håller räkna med att routern gör någon sorts PAT (port translation), vilken i princip alla större routrar kör eftersom att man annars kommer att få problem när man kopplar in mer än ett par handfullar enheter.

Kör pfSense som router och vill ju helst inte byta ut den för att folk inte kan implementera P2P algoritmer, men jag kan i alla fall göra en workaround genom att ta en extra extern IP och göra en 1:1 mappning. Känns lite sunkigt men det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Efter lite mer research om problemet så tycker jag snarare att der ser ut som att P2P implementationen inte är 100%, spelet verkar helt och håller räkna med att routern gör någon sorts PAT (port translation), vilken i princip alla större routrar kör eftersom att man annars kommer att få problem när man kopplar in mer än ett par handfullar enheter.

Kör pfSense som router och vill ju helst inte byta ut den för att folk inte kan implementera P2P algoritmer, men jag kan i alla fall göra en workaround genom att ta en extra extern IP och göra en 1:1 mappning. Känns lite sunkigt men det fungerar.

Kör själv pfsense och fick igång mario kart 8 med detta:
https://doc.pfsense.org/index.php/Static_Port

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Efter lite mer research om problemet så tycker jag snarare att der ser ut som att P2P implementationen inte är 100%, spelet verkar helt och håller räkna med att routern gör någon sorts PAT (port translation), vilken i princip alla större routrar kör eftersom att man annars kommer att få problem när man kopplar in mer än ett par handfullar enheter.

Kör pfSense som router och vill ju helst inte byta ut den för att folk inte kan implementera P2P algoritmer, men jag kan i alla fall göra en workaround genom att ta en extra extern IP och göra en 1:1 mappning. Känns lite sunkigt men det fungerar.

Begreppet NAT inkluderar bl.a. PAT som du nämner. I princip innebär NAT/PAT att routern agerar som en sorts firewall och maskiner "utanför" din router kan normalt sett inte initiera kontakt in till en maskin bakom routern. För att P2P ska kunna fungera mellan maskiner som är anslutna till nätet bakom olika NAT/PAT routers så måste det öppnas upp ett "hål" som dom kan kommunicera igenom. Vad jag förstår så är UDP hole punching ett vanligt förekommande sätt. Det finns även andra sätt, t.ex. kan UPnP IGD användas.

För att du ska kunna använda P2P så bör väl applikationen helst stöda flera olika sätt för att öppna upp "hål" i routern, men i slutändan måste routern stöda något sätt och dessutom vara konfigurerad får att tillåta det.

Om MK8 stöder flera olika sätt eller inte kan jag inte sia om, men eftersom föregående talare säger att det funkar om man slår av "port randomization", så kan vi ju gissa att en teknik som används är just "UDP hole punching" eftersom "port randomization" är just en sån sak som gör att det inte funkar.

Tycker nog att det känns lite väl tidigt att säga saker som "folk inte kan implementera P2P algoritmer" nu. För mig låter det snarare som ett konfigurationsproblem i just din router. Om den sen skulle visa sig att MK8 endast förlitar sig på "UDP hole punching" så kanske Nintendo varit lite lata.

Däremot borde Nintendo kunna informera mer om vad som krävs för att det ska funka så att folk kan ställa in sina routers. Lite diagnosverktyg vore heller inte fel. Kryptiska felkoder hjälper ju ingen på traven...

Hoppas det löser sig för dig, för MK8 multiplayer är jäkligt skoj!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare

Vet inte riktigt om det har tagits upp redan. Men på webhallen kan man förhandsboka 3 olika gamecube kontroller

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Vet inte riktigt om det har tagits upp redan. Men på webhallen kan man förhandsboka 3 olika gamecube kontroller

En till shoulder knapp? Oj då! Tyckte inte någon av dem var snygga dock. Hoppas det kommer ut en helsvart kontroll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Vet inte riktigt om det har tagits upp redan. Men på webhallen kan man förhandsboka 3 olika gamecube kontroller

Jag såg de för någon dag sedan då jag fick ett felaktigt mail om att Wii U Pro-kontrollen sjunkit i pris. Gillar likt personen ovan heller inte färgvalet men fler lär nog dyka upp närmare lansering. Vore fint med en trådlös modell och jag hoppas samtidigt verkligen att vi kommer få se Gamecube VC-titlar framöver.

Permalänk
Konsolgrävare

Knas!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag SKA ha detta spel! Och det lär ju släppas i Europa. Nintendo behöver det för Wii U.

Permalänk
Medlem

Coolt! Det måste jag ha

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Viceroy:

Jag SKA ha detta spel! Och det lär ju släppas i Europa. Nintendo behöver det för Wii U.

Hoppas som fan på det!

Skrivet av Bejje:

Coolt! Det måste jag ha

Oja! och jag som älskar skräckfilmer!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Köpte ett stycke Wii U Premium Pack + Mario Kart 8 för ett par dagar sen och är sjukt nöjd! Tog Zelda: Wind Waker HD som gratisspel också, ser fram emot att få nedladdningskoden.

Tänkte höra med er som ägt konsollen ett tag, vilka MÅSTE HA-spel finns i dagsläget? Sitter mest och väntar på releasen av de nya Zelda-spelen samt det nya SSB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag såg de för någon dag sedan då jag fick ett felaktigt mail om att Wii U Pro-kontrollen sjunkit i pris. Gillar likt personen ovan heller inte färgvalet men fler lär nog dyka upp närmare lansering. Vore fint med en trådlös modell och jag hoppas samtidigt verkligen att vi kommer få se Gamecube VC-titlar framöver.

Är det inte lite konstigt att dom inte är trådlösa? Vad kan anledningen vara? Tekniken finns ju sen långt tillbaka så det kan väl inte vara jätte dyrt att implementera?

Jag hoppas på att lanseringen av dessa kontroller är ett tecken på att GC VC titlar är på g

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte ofta, men ibland kanske det blir lite mycket också. Ville bara lira lite Mariokart online med sambon, så vi började spela runt 18-tiden igårkväll, men kunde inte sluta förrän kl 03:15, så det blev lite extremt

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Är det inte lite konstigt att dom inte är trådlösa? Vad kan anledningen vara? Tekniken finns ju sen långt tillbaka så det kan väl inte vara jätte dyrt att implementera?

Jag hoppas på att lanseringen av dessa kontroller är ett tecken på att GC VC titlar är på g

Vad är inte trådlöst? Alla kontroller till Wii U är väl trådlösa? Stora kontrollen än det, de vanliga Wii kontrollerna samt Wii U pro controllern är också det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580