Permalänk
Inaktiv

Windows 7 strul

Så jag köpte en OS fri laptop och en Windows 7 Ultimate skiva till. Men när jag kom hem så kom jag på den "utmärkta" ideen att min stationära är mycket viktigare än min laptop och borde därför få Ultimate medans min laptop får Home Premium som jag redan hade. Nu när jag installerat allt på båda datorerna så visar det sig att Home Premium skivan kod inte funkar för jag redan använt den en gång, finns det nåt sätt jag kan avregistrera den koden? När jag knappar in den säger datorn "Produktnyckeln du har angett går inte att använda för att aktivera Windows på den här datorn"

Permalänk
Medlem

Har du avinstallerat den från din stationära dator innan du installerade den till din laptop?
Det kan hända att du får kontakta microsoft support så får dom lösa det åt dig, normalt kan du bara använda 1 licens till max en dator. Därimot kan du installera om hur många gånger du vill men bara aktivera en gång per licens, det finns ett kommando som gör att du kan "avinstallera nyckeln" vilket kommer sätta din dator till oaktiverat läge, läs mer på;

Product Key Number - Uninstall and Deactivate in Windows

Permalänk
Medlem

Du kan inte av-aktivera en aktiverad licens, men du kan aktivera licensen på ny hårdvara om du använder alternativ aktiveringsmetod, vilket vanligtvis innebär att ringa ett helautomatiskt telefonsvararsystem. Bara att läsa och följa instruktionerna på skärmen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon191830:

...finns det nåt sätt jag kan avregistrera den koden?

Tekniskt och licensmässigt så går det inte med OEM-licenser. Sen kan man ju försöka med lite social engineering och ringa Microsoft för en ny aktiveringskod men det är en annan historia...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net