Datorn startar inte, prövat det mesta, det här är min sista chans.

Permalänk
Medlem

Vet inte om du tar dig in i bios, annars kan du ju prova bota via USB sticka och uppdatera bios via den.

Om du tappar bios inställningarna när strömmen är av är batteriet slut.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Om du tagit bort allt onödigt som jag nämnde i andra tråden så bör felet var bland det som är kvar. Dvs 4 delar, kylaren, start knappen.

Gällande distanserna så har jag bara sett fall mellan 1 sekund upp till 2 månader som folk fick problem pga det misstaget så att det borde hänt tidigare än efter 2 år. Du får dock överväga att ta isär allt som är kvar ändå och sen bygga ihop det viktigaste igen. Jag har sett några fall där folk hittat böjda pinnar för bla processorn trots att de inte gjort något där så det är värt att ändå kolla upp alla kontakter, hållare mm när man ändå håller på.

Enklast att bygga ihop den utanför chassit som de gjort i den här länken.
http://www.techsupportforum.com/hardware-support/motherboards...

Inga pins böjda i cpu sockeln. Så det var inte felet.

Bara nätagget och moderkortet kvar.

Finns det något sätt att felsöka ett nätagg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Vet inte om du tar dig in i bios, annars kan du ju prova bota via USB sticka och uppdatera bios via den.

Om du tappar bios inställningarna när strömmen är av är batteriet slut.

Hur ska jag veta ifall jag tappar BIOS inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stee_vo:

Hur ska jag veta ifall jag tappar BIOS inställningarna?

Den ber dig ladda setup defaults i bios/UEFI

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Den ber dig ladda setup defaults i bios/UEFI

Men det kommer ingen bild.

Läs det första jag skrev, där går jag in i detalj.

Permalänk
Medlem

kommer det ingen bild alls går du inte ens igenom POST och fastnar innan den ber dig göra det.

Finns det någon jumper för att tvinga moderkortet att köra på det interna grafik kortet ?

Jag har en misstanke om värme som orsakat spricka i lödningarna på ditt graffe de börjar funka lite som de vill då för att tillslut dö helt och kräva en bakning .... jag skulle dock inte bakat kortet innan jag var 100% säker då Asrock har haft rejäla problem med sina bios.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

kommer det ingen bild alls går du inte ens igenom POST och fastnar innan den ber dig göra det.

Finns det någon jumper för att tvinga moderkortet att köra på det interna grafik kortet ?

Jag har en misstanke om värme som orsakat spricka i lödningarna på ditt graffe de börjar funka lite som de vill då för att tillslut dö helt och kräva en bakning .... jag skulle dock inte bakat kortet innan jag var 100% säker då Asrock har haft rejäla problem med sina bios.

De interna grafikkortet funkar inte heller, det funkade häromdagen men inte längre. Nu, oavsett om jag använder det externa grafikkortet eller inte så står det bara "HDMI No signal detected!" på skärmen.
Och nej, det är inte fel på kabeln, jag har testat med DVI och det står samma sak.

Det funkar alltså inte med eller utan Grafikkort i, så jag antar att det är moderkortet det är fel på.

Jag har också testat att starta med bara ett av RAM minnena i och det funkar inte heller.

Så det är inte grafikkort eller RAM minne, tog också bort CPUn för att se ifall CPU "taggarna" var trasiga, men det var dom inte.

Eftersom datorn startar(fläktar och sånt) men det händer liksom inget så antar jag att det inte är fel på nätagget heller.

Allt som finns kvar att skylla på är moderkortet och jag har sett mins 4 stycken andra som har det moderkortet jag har som har samma problem.

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt moderkort, återkommer med resultat när jag fixat allt. Det lär dröja ett par dagar.

Permalänk
Medlem

Det är klart!

Allt funkar precis som det ska, det VAR alltså moderkortet det var fel på!

Någon kan ju stänga den här tråden nu, lite onödigt att bumpa den men om någon hittar den här tråden i framtiden så vet dom vad som var fel.