Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare

Det ligger ett par Audeze LCD-2 med nya Fazor på Blocket för 7000kr i Stockholm.
http://www.blocket.se/stockholm/Audeze_LCD_2_i_bambutra___hig...

(inte mina om någon undrar)

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Syncron:

Köpte dem i Akihabara, Tokyo. Det var en butik som hette Sofmap med massa andra hörlurar så som Audio Technica, Sennheiser och UE m.m.
För att vara helt ärligt så märker jag ingen stor skillnad mellan mobil och O2.

Jäkligt bra pris om du gav kring 26000-2700Yen och de inte var beg. De brukar kosta mycket mer även i Japan.
Bra att de sjunger med mobilen också.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Halloj experter! jag är säker på att denna fråga besvarats måånga gånger redan, men jag orkar tyvärr inte läsa igenom 160 sidor

Jag funderar på att köpa antingen ett externt ljudkort, eller en DAC, och i vilket fall som helst så blir det en hörlursförstärkare också.
Det jag har kollat på mest är Scarlett 2i2, som verkar som ett mycket trevligt ljudkort som har det mesta jag söker. Men det känns lite "overkill" att köpa det då jag inte håller på att mixa någon musik eller spela in något. Det enda jag vill ha ingångarna till är min Modmic 3.0.

Är det bättre att köpa en DAC? och vilken amp rekommenderas? min budget ligger på totalt 2000kr.

Btw, min nuvarande setup är ATH-M50, Sony MDR-XB1000, och Audioengine 5+ (inkommande). Jag vill självklart använda både ett par lurar och högtalare utan att växla kablar osv.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av morxy49:

Halloj experter! jag är säker på att denna fråga besvarats måånga gånger redan, men jag orkar tyvärr inte läsa igenom 160 sidor

Jag funderar på att köpa antingen ett externt ljudkort, eller en DAC, och i vilket fall som helst så blir det en hörlursförstärkare också.
Det jag har kollat på mest är Scarlett 2i2, som verkar som ett mycket trevligt ljudkort som har det mesta jag söker. Men det känns lite "overkill" att köpa det då jag inte håller på att mixa någon musik eller spela in något. Det enda jag vill ha ingångarna till är min Modmic 3.0.

Är det bättre att köpa en DAC? och vilken amp rekommenderas? min budget ligger på totalt 2000kr.

Btw, min nuvarande setup är ATH-M50, Sony MDR-XB1000, och Audioengine 5+ (inkommande). Jag vill självklart använda både ett par lurar och högtalare utan att växla kablar osv.

Nya o2 desktop så får du rca ut till dina audioengine också. Koppla in mic i datorns inbyggda ljudkort borde funka.
http://epiphany-acoustics.co.uk/products-page/dacs/ehp-o2di-d...

Och ska du köra dom lurarna så be om 1x och typ 2x-2.5x gain som andraval. 5x kommer inte fungera utan det blir distorsion med så lättdrivna lurar.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd

Någon som kan uttala sig om MrSpeakers Mad Dog (Fostex T50RP)?
Har dykt upp ett par på tradera men jag vet inte vad jag kan förvänta mig av dem.
Sitter just nu på HD650, är det värt att testa de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Nya o2 desktop så får du rca ut till dina audioengine också. Koppla in mic i datorns inbyggda ljudkort borde funka.
http://epiphany-acoustics.co.uk/products-page/dacs/ehp-o2di-d...

Och ska du köra dom lurarna så be om 1x och typ 2x-2.5x gain som andraval. 5x kommer inte fungera utan det blir distorsion med så lättdrivna lurar.

varför skulle det dista? är det inte bara köra på låg volym?
är det där en vanlig O2 amp samt en O2 DAC fast i samma skal? för dom har man ju hört mycket gott om

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 667MHz:

Någon som kan uttala sig om MrSpeakers Mad Dog (Fostex T50RP)?
Har dykt upp ett par på tradera men jag vet inte vad jag kan förvänta mig av dem.
Sitter just nu på HD650, är det värt att testa de?

Har inte prövat men var väldigt mycket snack om dem när de kom. Uppfattningen jag fick var att de egentligen inte gör något super bra, utan deras säljpunkt är att de låter väldigt öppna för att vara stängda, mest intressant för folk som alltså är tvingade till att ha stängda lurar. Överlag skall väl ljudet vara rätt så neutralt. Det är nog ingen "uppgradering" från dina HD650 åtminstone, det finns folk på head-fi som testat båda och har gett sina åsikter, t.ex: http://www.head-fi.org/t/629768/hd650-vs-he-400-vs-ah-d5000-v...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Jäkligt bra pris om du gav kring 26000-2700Yen och de inte var beg. De brukar kosta mycket mer även i Japan.
Bra att de sjunger med mobilen också.

Köpte dem för cirka 2600kr. Det blir billigare för turister som inte behöver skatta.

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av morxy49:

varför skulle det dista? är det inte bara köra på låg volym?
är det där en vanlig O2 amp samt en O2 DAC fast i samma skal? för dom har man ju hört mycket gott om

Det gör det. Förmodligen för hög effekt in i för enkel last och förstärkaren börjar dista. Och med för hög gain kan du bara köra volympotten i början. Det vill man inte heller utan mellan kl 9-01 är att föredra. Jag har 1x/5x på min o2. Använder aldrig 5x men har inga 600ohms lurar heller. Checka o2 gain tabellen annars
http://nwavguy.blogspot.se/2011/09/all-about-gain.html?m=1

Ja det är en odac/o2 i en enhet med RCA ut/in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mumu55:

Ok för rock:
Sony MDR-1R
Shure 840
M50/M50x
Momentum
Focal Spirit Pro

....tycker jag, men lyssna lyssna lyssna och köp de som du gillar.

Valet föll tillslut på MDR-1R. Dom var i särklass de bekvämaste i mitt tycke samt att ljudet var riktigt bra. Momentum kom strax därefter och hade det inte varit för att dessa satt lite konstigt runt öronen hade det nog blivit dom istället. Känns som att man måste ha väldigt små öron för att dom ska sitta bra. Men jag är helnöjd med mina Sony lurar. Tack igen för tipsen

Permalänk
Medlem

Tänkte ställa en fråga här om det går för sig, fungerar Audio Technica ATH-M50 bra med en mobil eller tablet som ljudkälla har läst och folk säger olika om att ljudet blir dåligt etc, samt isolerar de bra så ljudet utifrån minskar? =

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Tänkte ställa en fråga här om det går för sig, fungerar Audio Technica ATH-M50 bra med en mobil eller tablet som ljudkälla har läst och folk säger olika om att ljudet blir dåligt etc, samt isolerar de bra så ljudet utifrån minskar? =

Jag tycker att de helt klart lever upp när de får lite mer kräm i sig via en AMP. Behöver inte vara så mycket.
Om du är orolig över detta finns ju M50x - som är utvecklade för att vara mer portable och funka fint med smartphones/tablets.

Det som du kanske mest behöver ta ställning till är om det gör tillräckligt mycket. Om man väl lystnat på båda och jämfört är det lite svårt att gå tillbaka. Kan dock tillstå att det låter inte illa utan amp till smartphones, bara bättre

Permalänk
Medlem

Tror inte någon kunde förutspå att Tyll från Innerfidelity skulle gilla nya Beats Solo 2 bättre än Momentum On Ear och V-Moda XS. Skall börja se mig runt efter något ställe att pröva dem. Tydligen Beats första hörlur med bra ljud?

Permalänk
Medlem

Köpte mina Beyerdynamic DT770 250 Ohm i förrgår, och säger bara.. Wow! Vilka lurar!
De är ljusår före mina SteelSeries Siberia V2. (jag vet..)

Hur som helst, i slutet av månaden så ska jag beställa Schiit Magni + Modi.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Jag tycker att de helt klart lever upp när de får lite mer kräm i sig via en AMP. Behöver inte vara så mycket.
Om du är orolig över detta finns ju M50x - som är utvecklade för att vara mer portable och funka fint med smartphones/tablets.

Det som du kanske mest behöver ta ställning till är om det gör tillräckligt mycket. Om man väl lystnat på båda och jämfört är det lite svårt att gå tillbaka. Kan dock tillstå att det låter inte illa utan amp till smartphones, bara bättre

Ok tack köpte dem och är grymt nöjd, är amp en förstärkare för smartphones och tablets eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Ok tack köpte dem och är grymt nöjd, är amp en förstärkare för smartphones och tablets eller?

Det är en förstärkare, inte specifikt för nånting (från engelskans amplifier). Precis som du säger PSU istället för att skriva ut nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Har ett par mr speakers alpha dog på väg nu

Kommer kanske komma upp antingen alpha dogs eller srh1540 på marknaden snart om jag inte bestämmer mig för att behålla bägge eller sälja till någon polare.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Triffid:

Har ett par mr speakers alpha dog på väg nu

Kommer kanske komma upp antingen alpha dogs eller srh1540 på marknaden snart om jag inte bestämmer mig för att behålla bägge eller sälja till någon polare.

Sh%t vad kul! Har ju 1540 jag med. Ska bli intressant att höra hur de står sig.

Svarta eller röda Alpha Dogs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Sh%t vad kul! Har ju 1540 jag med. Ska bli intressant att höra hur de står sig.

Svarta eller röda Alpha Dogs?

Skickades från m.sweclockers.com

Röda, tyckte de svarta såg lite tråkiga ut

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Triffid:

Röda, tyckte de svarta såg lite tråkiga ut

Håller med. Röda är snyggare. Men om jag köper så kanske jag fegar och tar svarta.
Sett Headfonics jämförelse av Alpha mot 11 andra Top of the line lurar? Tycker det ser ganska lovande ut för din del
http://headfonics.com/2014/08/12-flagship-headphones-compared...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Triffid:

Har ett par mr speakers alpha dog på väg nu

Kommer kanske komma upp antingen alpha dogs eller srh1540 på marknaden snart om jag inte bestämmer mig för att behålla bägge eller sälja till någon polare.

Här har du en intressent på shr1540 i händelse att det blir en försäljning

grypthon snabel a homail.com

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Ok tack köpte dem och är grymt nöjd, är amp en förstärkare för smartphones och tablets eller?

Som tidigare svarat så är det mer generellt. Däremot så finns det numera riktigt bra portabla hörlursförstärkare, från te.x Furutech, Fiio etc som hjälper till att driva hörlurarna och ge lite mer punch i framförallt basen. Många av dagens lurar är mer anpassade efter dagens situation med telefoner/tablets som musikspelare så det är verkligen inte alla som behöver eller ens påverkas av en AMP. Däremot kan man märka att vissa lurar ändrar sin karaktär lite när de just får mer bas.

Sedan finns det DAC, digital audio converter, även dessa finns portable och använder en digital utgång och har ibland även AMP inbyggt. Ger oftast bättre ljud. Dock fungerar just DAC:ar inte på ala telefoner då det behövs stöd för USB audio out, vilket bara ett fåtal android telefoner gör. Apple stödjer det, men då får man köpa Apple anpassade DAC:ar.

För din vardagslyssning behöver du inte bekymra dig över detta. Njut av bra lurar, det är det enskilt viktigaste man kan göra för att få bättre ljud AMP och DAC kan du börja titta på om du är nyfiken och vill fördjupa dig. Någonstans får man välja mellan enkelhet kontra ljudkvalitet och att släpa runt på en massa AMPar etc och sladdar däremellan är inget man gör när man springer runt i short och T-shirts ;). Men om man skall sitta på tåget i flera timmar kanske det kan vara en idé....

Jättekul att du gillar dina nya hörlurar - ta nu och njut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Tror inte någon kunde förutspå att Tyll från Innerfidelity skulle gilla nya Beats Solo 2 bättre än Momentum On Ear och V-Moda XS. Skall börja se mig runt efter något ställe att pröva dem. Tydligen Beats första hörlur med bra ljud?

https://www.youtube.com/watch?v=PcpIba9SSjE

Lite förvånande, men de verkar ha hårdsatsat. Kul det att de "vågar" satsa på bättre grejer. Med grabbar som Trent Reznor i manegen för Beats Music så känns det ju bra att Beats skärper sig (Lite fan-boy för Trent )

Sedan så måste jag säga det att i början så tyckte jag Tyll var guden, men efter att det visat sig att jag inte gillat två lurar som han har hållt riktigt högt (den ena var NAD Visio HP50, den andra SONY MDR1R) så inser man snart att man måste "lyssna" med sina egna öron. Om han säger att de är bra så är de med största sannolikhet bra eller värda att kolla, men jag skulle aldrig blint lita på hans texter enbart. Jag hade tur med Momentum "over ear" men det kan bli lite dyrt att chansa i den här hobbyn

Dock så kommer jag inte att testa Beats Solo2 (om inte en polare skaffar dem) då jag inte är så intresserad av on-ear varianter.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om dessa nya lurar -Sony MDR-ZX310AP - för bärbart/telefon som jag köpte idag, för oss som inte är helt bekväma med in-ear(de trillar ur när jag springer och blir svettig). Brukar säljas för 299Kr på de flesta ställen och har chockerande bra ljud för priset! Rent och kraftfullt ljud ur en Galaxy S5, som inte har den mest kraftfulla hörlursförstärkaren därute, lurarna är särskilt lämpade för avancerad rock/metal enligt mig eftersom de har den "rätta" ljudsignaturen för just den typen av musik. Möjligen mindre lämpade för annan typ av musik, men det kan jag inte uttala mig mer specifikt om ännu. Jag tänker använda dom mest med min gamla Galaxy S2 som jag har som "löpar-telefon" eftersom den är mycket mindre och lättare än S5 och passar i mitt ännu äldre armband för Iphone 3.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Tror inte någon kunde förutspå att Tyll från Innerfidelity skulle gilla nya Beats Solo 2 bättre än Momentum On Ear och V-Moda XS. Skall börja se mig runt efter något ställe att pröva dem. Tydligen Beats första hörlur med bra ljud?

https://www.youtube.com/watch?v=PcpIba9SSjE

Trodde världen skulle hinna gå under innan än att se Tyll rekommendera ett par Beats Skoj att de äntligen satsar på välljud, win win för alla inblandade. Dock ingen risk att någon kommer hitta mig död med ett par beats på huvudet, men man vet ju aldrig.

Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Medlem

Man tycker ju de borde börja satsa på bättre ljud snart eftersom de får allt mer och mer skit för varje dag som går
Kommer ju säkert medföra att de tror de är och tävlar i highend klasserna isåfall och tar 10 000 för en lur som tillhör mid-fi segmentet eftersom de är så jävla giriga.

Permalänk
Medlem

Har tagit emot mina Alpha Dogs idag.

Inte hunnit lyssna så mycket på dem ännu. Om någon har några specifika frågor hade jag kunnat jämförela mellan hd650, alpha dogs och srh1540.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sgtprobe:

Trodde världen skulle hinna gå under innan än att se Tyll rekommendera ett par Beats Skoj att de äntligen satsar på välljud, win win för alla inblandade. Dock ingen risk att någon kommer hitta mig död med ett par beats på huvudet, men man vet ju aldrig.

Skrivet av kozmos:

Man tycker ju de borde börja satsa på bättre ljud snart eftersom de får allt mer och mer skit för varje dag som går
Kommer ju säkert medföra att de tror de är och tävlar i highend klasserna isåfall och tar 10 000 för en lur som tillhör mid-fi segmentet eftersom de är så jävla giriga.

Apple har köpt Beats så priset kommer nog att gå upp och färgen blir till Applevit när iBeats kommer

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tjena tjena! Äger dessa hörlurar AKG K 712 Pro. Och har dessa kopplat till ett creative sound blaster Z. Går det på något sätt ansluta en DAC till ljudkortet o på detta vis få ännu bättre *ljud*? eller räcker det med SB Z?

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Tjena tjena! Äger dessa hörlurar AKG K 712 Pro. Och har dessa kopplat till ett creative sound blaster Z. Går det på något sätt ansluta en DAC till ljudkortet o på detta vis få ännu bättre *ljud*? eller räcker det med SB Z?

Ditt ljudkort är en DAC.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare