Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, i och för sig märkte jag att det här är fel tråd, dock är det alltid kul att förtälja; jag kör den amerikanska kartan som följer med spelet, odlar canola på den stora åkern som man har inledningsvis, dessutom har har jag köpt en mindre åker lite längre ifrån där jag odlar vete och korn, har också inhandlat en vagn som plockar upp allt strö från vetet och kornen. Inser att det är ganska mycket nötande, speciellt med den gamla tröskan då den fylls på ganska snabbt. Har införskaffat jordfräs och frömaskin med 6m bredd, men inser nu att jag måste nöta ett bra tag för att lägga ut 290000 på en bra skördetröska, dessutom är det ett jädra ståhej att transportera allt materiell mellan åkrarna. Ska man kanske inhandla ett par kossor för att tjäna mer?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Tack för tipsen, i och för sig märkte jag att det här är fel tråd, dock är det alltid kul att förtälja; jag kör den amerikanska kartan som följer med spelet, odlar canola på den stora åkern som man har inledningsvis, dessutom har har jag köpt en mindre åker lite längre ifrån där jag odlar vete och korn, har också inhandlat en vagn som plockar upp allt strö från vetet och kornen. Inser att det är ganska mycket nötande, speciellt med den gamla tröskan då den fylls på ganska snabbt. Har införskaffat jordfräs och frömaskin med 6m bredd, men inser nu att jag måste nöta ett bra tag för att lägga ut 290000 på en bra skördetröska, dessutom är det ett jädra ståhej att transportera allt materiell mellan åkrarna. Ska man kanske inhandla ett par kossor för att tjäna mer?

Nu ska vi egentligen inte prata så mycket FS2013 här, men någon snäll admin kanske kan flytta denna posten till rätt tråd?

Hur som haver kan du skaffa kor, men ett tips är att kolla en tutorial på tuben innan du börjar med det. Det är mycket jobb men fasen vet om det inte är det roligaste man kan göra i FS då det är väldigt varierande uppgifter

Permalänk
Medlem

Nu fortsätter diskussionen här för 2013 här: #14846630

2015 forsätter här.
|
|
|
|
V

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Nu fortsätter diskussionen här: #14846630

Den tråden är ju för Farming Simulator 2013. Denna här tråden är ju för Farming Simulator 2015. Right?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jo, självklart, det jag menade var att jag spårade ut lite grann angående moddar och annan info för FS2013.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Jag har just tappat skivan till FS11...har nyss flyttat, så ja slog till o köpte fs11 på steam,
enkelt, sliipper köra med skiva o en spelare som lever om.....

Jag tror FS15 kommer bli bra, kanske förtidsbokar den t.o.m. men skulle kännas
bra att köpa en på skiva också så man har en fysisk version också.

De jag märkt att det kan lagga är om många maskiner finns i ett område och det är framför dig på skärmen,
det är enda som jag märkt ställer tilll det för mig.

Permalänk
Medlem

Har precis kollat på dom två nya gameplay videos på spelet och detta måste ju bli ett givet köp
Skogsmaskinsdelen är den som intresserar mig mest dock, hoppas på att få se något klipp på det innan det släpps bara.
Är det några här som är intresserad av att dra ihop en farm online sen? Jag har aldrig kört 11an online men vore nog skoj

Permalänk
Skrivet av Viggon:

Har precis kollat på dom två nya gameplay videos på spelet och detta måste ju bli ett givet köp
Skogsmaskinsdelen är den som intresserar mig mest dock, hoppas på att få se något klipp på det innan det släpps bara.
Är det några här som är intresserad av att dra ihop en farm online sen? Jag har aldrig kört 11an online men vore nog skoj

https://www.youtube.com/watch?v=z_8POY6gHeM

Permalänk

Kan vara bra att skaffa spelet ifall det uppstår en situation då man måste överleva i en apokalyptisk miljö. Man kommer nog att lära sig ett o annat.

Permalänk
Skrivet av Viggon:

Har precis kollat på dom två nya gameplay videos på spelet och detta måste ju bli ett givet köp
Skogsmaskinsdelen är den som intresserar mig mest dock, hoppas på att få se något klipp på det innan det släpps bara.
Är det några här som är intresserad av att dra ihop en farm online sen? Jag har aldrig kört 11an online men vore nog skoj

HEj!

När det väl är släppt, så skicka ett PM för jag vill gärna köra lite online när det kommer till Skogsbruket.

Lite kul att dom använder en Husqvarna 550 XP i trailern, det är precis den sågen jag funderar på att köpa. Har en Husqvarna 435, som är en bra såg, men alldeles för klen för allt större en 10cm i diamter

Hörs

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlondeDexter:

HEj!

När det väl är släppt, så skicka ett PM för jag vill gärna köra lite online när det kommer till Skogsbruket.

Lite kul att dom använder en Husqvarna 550 XP i trailern, det är precis den sågen jag funderar på att köpa. Har en Husqvarna 435, som är en bra såg, men alldeles för klen för allt större en 10cm i diamter

Hörs

Härligt att någon mer än mig själv är sugen på att lira lite online Tänkte på en till sak ang skogsbruket, jag läste att man även kommer att ha tillgång till långtradare med timmertrailers till, så man borde med andra ord ha några chaufförer som körde allt från skogen till sågverket eller dit man ev säljer det.
Vi får ta och styra upp något närmare realese!

Såg trailern tidigare och det ser verkligen lovande ut!

Permalänk
Skrivet av Viggon:

Härligt att någon mer än mig själv är sugen på att lira lite online Tänkte på en till sak ang skogsbruket, jag läste att man även kommer att ha tillgång till långtradare med timmertrailers till, så man borde med andra ord ha några chaufförer som körde allt från skogen till sågverket eller dit man ev säljer det.
Vi får ta och styra upp något närmare realese!

Såg trailern tidigare och det ser verkligen lovande ut!

Då gissar jag att du får installera någon mod med avancerad course play. "Drängar" har i FS13 bara gått att använda till att plöja, harva, så och tröska/köra hack. Möjligen att de skulle gå att använda till att gödsla, slå gräs, räfsa, stränga och bala i FS15. Men att de skulle köra tradare mellan skog och sågverk låter väldigt otroligt

Hur som haver väntar jag fortfarande på att ett litet äpple skall dyka upp på stemversionen så jag slipper göra samma miss som sist och köpa en macversion och en winversion

Jag gissar att den versionen som säljs på giants hemsida fungerar på samma sätt som när man köper DLC. D v s att man skriver in sin kod och får sedan välja vilket OS man använder. Den sidan har man sedan oändlig tillgång till. Dock är det fortfarande tusen ggr smidigare med Steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockoholic:

Då gissar jag att du får installera någon mod med avancerad course play. "Drängar" har i FS13 bara gått att använda till att plöja, harva, så och tröska/köra hack. Möjligen att de skulle gå att använda till att gödsla, slå gräs, räfsa, stränga och bala i FS15. Men att de skulle köra tradare mellan skog och sågverk låter väldigt otroligt

Hur som haver väntar jag fortfarande på att ett litet äpple skall dyka upp på stemversionen så jag slipper göra samma miss som sist och köpa en macversion och en winversion

Jag gissar att den versionen som säljs på giants hemsida fungerar på samma sätt som när man köper DLC. D v s att man skriver in sin kod och får sedan välja vilket OS man använder. Den sidan har man sedan oändlig tillgång till. Dock är det fortfarande tusen ggr smidigare med Steam!

Ja givetvis menade jag ju att ha riktiga spelare som "chaufförer" att anställa en "helper" för körningarna tror inte jag heller är direkt möjligt hehe

Permalänk
Medlem

En ny gameplay teaser idag https://www.youtube.com/watch?v=VFiBqK1RBic&feature=youtu.be

Mindre än en vecka kvar nu!!

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag gärna är med och fraktar timmer från skogen

Permalänk

Det är jag som kommer hosta servern viggon pratar om

Pm om ni är intresserade att spela online

En ny gameplay video också: https://www.youtube.com/watch?v=VFiBqK1RBic&feature=youtu.be

Animeringen för majströsken har blivit mycket bättre verkligen!

Permalänk

Woow, i morrn

Permalänk
Skrivet av Viggon:

Ja givetvis menade jag ju att ha riktiga spelare som "chaufförer" att anställa en "helper" för körningarna tror inte jag heller är direkt möjligt hehe

Nu är jag med! Det brukar alltid vara möjligt! Bara man ser till att rotera med jämna mellanrum så inte en och samma person får skitgörat hela tiden

Btw blir man snudd på förbannad nu. Macversionen verkar bli 2 veckor försenad. Så det är lite gamble att köpa FS15 på steam nu ifall inte macversionen kommer dit…

Permalänk
Medlem

Någon som fått igång spelet? Själv sitter man bara med en svart skärm och väntar på någon sorts lösning.

Permalänk

Kör du med kontroller/Ratt? Kom du in i spelet från början och ändrade i controlls? Jag hade samma problem. kolla om ditt problem stämmer överens med några av dessa http://www.farming-simulator.com/faq.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killer-Monkey:

Kör du med kontroller/Ratt? Kom du in i spelet från början och ändrade i controlls? Jag hade samma problem. kolla om ditt problem stämmer överens med några av dessa http://www.farming-simulator.com/faq.php

nope ingen ratt eller kontroll och jag kommer inte ens in i spelet utan det är bara svart när jag startar det och sen så hör jag menu ljud. kom inte in i spelet från början.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att mus sensitivity ändras? Min blir så seg att det nästan är omöjligt att använda någon av maskinerna.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Hej!

Jag och ett par polare vill ha vår egna onlinegård.
Kan man hyra server på nåt ställe eller om man kör dedicated server, menas det då att man måste ha datorn igång dygnet runt?

En annan tanke är om man har samma sparfil som man delar mellan sig när man är inne och spelar utan dom andra.
Funkar det?

Tacksam för svar.
MVH

Permalänk
Medlem

Hej.

Är det jag som är blind men har de tagit bort "färddatorn" som fanns i FS13 ? Den visade prisindex och tid kvar på uppdrag etc. Kan inte hitta något liknande. Är det meningen att man ska gå på känsla då det gäller tider och priser på olika grödor mm??

MVH

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeenFo:

Hej.

Är det jag som är blind men har de tagit bort "färddatorn" som fanns i FS13 ? Den visade prisindex och tid kvar på uppdrag etc. Kan inte hitta något liknande. Är det meningen att man ska gå på känsla då det gäller tider och priser på olika grödor mm??

MVH

Nej, men istället för att trycka "i" flera gånger, så trycker du i, och sedan uppe i högra hörnet så trycker du med musen.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViKtoRr15:

För mycket action för min del, jag tror jag avstår.

Länge sedan jag skrattade så mycket åt ett svar härifrån

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer komma ut någon demo?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Någon som vet om det kommer komma ut någon demo?

Du kan ju "låna-ner" spelet från vissa hemsidor och sen om du tycker det är kul/roligt så köper du det

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeenFo:

Du kan ju "låna-ner" spelet från vissa hemsidor och sen om du tycker det är kul/roligt så köper du det

Eller så istället för att "låna ner" laddar men lagligt ner FS13 demot eftersom det är samma princip och man får en bra bild av hur spelet funkar.

http://www.farming-simulator.com/

Visa signatur
Permalänk

Inte för att vara sån, men många här borde börja använda en sökmotor som heter google. Söker ni runt lite finner ni många svar på era frågor