Farming Simulator 2015

Permalänk
Skrivet av Lord_Moridin:

Ja jag tror det, kanon. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis införskaffat spelet på steam. Nån som har ett skoj multiplayer game?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Jag tänkte kolla här om det är någon som spelar FS 15 med logitech g 27 ratten?
Jag har en hemma som jag spelar ets2 med, men är nu sugen på att även spela FS med den. Någon som vill berätta hur man ställer in den bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tjena! Laddade ner Chellington, men förstår inte hur man gör sen? De finns i hämtade filer men när jag går in på farming simulator och ska skapa en ny värld finns det ingen Chellington där... nån som kan vara snäll och förklara vad jag gör för fel?

Permalänk
Medlem

Kommer troligen att ta upp mitt spelande av FS2015 när jag får hem min nya burk nästa vecka. En burk som ska klara av mycket maskiner, djur, mods etc. Är det några som är online på multiplayer och kan tänkas lira en bana tillsammans under en längre period? Menar att man är 3-4 pers elr fler och faktiskt kör tillsammans fler än en gång.

Visa signatur

《¤》Nanoxia Deep Silence《¤》Asus Z97-P《¤》i5-4690k《¤》《¤》EVGA 970 4Gb SSC《¤》Corsair Vengeance 8Gb《¤》《¤》Fractal Design Integra R2 750W 80 plus bronze 《¤》

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith:

Kommer troligen att ta upp mitt spelande av FS2015 när jag får hem min nya burk nästa vecka. En burk som ska klara av mycket maskiner, djur, mods etc. Är det några som är online på multiplayer och kan tänkas lira en bana tillsammans under en längre period? Menar att man är 3-4 pers elr fler och faktiskt kör tillsammans fler än en gång.

Jag kan absolut tänka mig att vara med.. Med eller utan mods?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Jag kan absolut tänka mig att vara med.. Med eller utan mods?

Så länge det är bra mods som inte förstör känslan så går det att köra med dom. De brukar oftast göra det mer utfyllt

Visa signatur

《¤》Nanoxia Deep Silence《¤》Asus Z97-P《¤》i5-4690k《¤》《¤》EVGA 970 4Gb SSC《¤》Corsair Vengeance 8Gb《¤》《¤》Fractal Design Integra R2 750W 80 plus bronze 《¤》

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith:

Så länge det är bra mods som inte förstör känslan så går det att köra med dom. De brukar oftast göra det mer utfyllt

Ja precis! Vet du några bra moddar så är jag absoluit game. Jag brukar spela lite senare på kvällen dock, har jobb och en liten son som somnar runt 20 på vardagarna.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Ja precis! Vet du några bra moddar så är jag absoluit game. Jag brukar spela lite senare på kvällen dock, har jobb och en liten son som somnar runt 20 på vardagarna.

För tillfället har jag inte koll på mods för jag har inte spelat det sen min bror la ner förr ett par månader sen men det går alltid att kolla upp.
Sen blir det även senare på kvällen även för min del. Försöker umgås med flickvännen när jag kommer hem efter jobbet innan jag sätter min någon timme eller så.

Visa signatur

《¤》Nanoxia Deep Silence《¤》Asus Z97-P《¤》i5-4690k《¤》《¤》EVGA 970 4Gb SSC《¤》Corsair Vengeance 8Gb《¤》《¤》Fractal Design Integra R2 750W 80 plus bronze 《¤》

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith:

För tillfället har jag inte koll på mods för jag har inte spelat det sen min bror la ner förr ett par månader sen men det går alltid att kolla upp.
Sen blir det även senare på kvällen även för min del. Försöker umgås med flickvännen när jag kommer hem efter jobbet innan jag sätter min någon timme eller så.

Men det låter ju ypperligt.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Skrivet av COith:

Kommer troligen att ta upp mitt spelande av FS2015 när jag får hem min nya burk nästa vecka. En burk som ska klara av mycket maskiner, djur, mods etc. Är det några som är online på multiplayer och kan tänkas lira en bana tillsammans under en längre period? Menar att man är 3-4 pers elr fler och faktiskt kör tillsammans fler än en gång.

Jag kan nog tänka mig att vara med i din multiplayer om det går bra?
Vi var 3st som spelade under ett tag i 2013 men dom ledsnade när 2015 kom ut, när man inte längre kunde spela (more realistic) eller det kanske man kan men det finns inte så mycket sådant ännu.

Jag spelar bara på kvällarna efter kl 20 ungefär för först måste jag lägga mina barn.

Så hojta gärna till när du tänker börja spela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith:

Kommer troligen att ta upp mitt spelande av FS2015 när jag får hem min nya burk nästa vecka. En burk som ska klara av mycket maskiner, djur, mods etc. Är det några som är online på multiplayer och kan tänkas lira en bana tillsammans under en längre period? Menar att man är 3-4 pers elr fler och faktiskt kör tillsammans fler än en gång.

Jag kan tänka mig att vara med också om det finns plats, dock aldrig kört mp i detta men en del singleplayer.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Men det låter ju ypperligt.

Skrivet av Akepouchen:

Jag kan nog tänka mig att vara med i din multiplayer om det går bra?
Vi var 3st som spelade under ett tag i 2013 men dom ledsnade när 2015 kom ut, när man inte längre kunde spela (more realistic) eller det kanske man kan men det finns inte så mycket sådant ännu.

Jag spelar bara på kvällarna efter kl 20 ungefär för först måste jag lägga mina barn.

Så hojta gärna till när du tänker börja spela

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av bOfInK3n:

Jag kan tänka mig att vara med också om det finns plats, dock aldrig kört mp i detta men en del singleplayer.

Jag kör gärna med er när nya burken kommit hem. Den borde komma någon dag snart.
I mp har jag bara kört med min bror men tycker det kan bli riktigt kul om det skulle vara fler.

Visa signatur

《¤》Nanoxia Deep Silence《¤》Asus Z97-P《¤》i5-4690k《¤》《¤》EVGA 970 4Gb SSC《¤》Corsair Vengeance 8Gb《¤》《¤》Fractal Design Integra R2 750W 80 plus bronze 《¤》

Permalänk
Medlem

Jag är också gärna med på ett hörn å farmar:). Börjar bli drygt att köra själv.

Permalänk
Medlem

Jag kan också vara med börjar bli jätte tråkigt att köra själv.Men jag också typ efter 19.00 eller 20.00 kl.

Permalänk

Ni som använder modden (att man kör ner spannmålet när man kör över det på åkrarna) hur gör ni när ni sprutar på gödning?

Jag sådde åkern med majs spred sedan ut biogas (gödning) direkt innan det ens kommit upp, MEN när det började växa och blev klart så hade det inte växt något där jag kört med traktorn

Hur går ni till väga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Ni som använder modden (att man kör ner spannmålet när man kör över det på åkrarna) hur gör ni när ni sprutar på gödning?

Jag sådde åkern med majs spred sedan ut biogas (gödning) direkt innan det ens kommit upp, MEN när det började växa och blev klart så hade det inte växt något där jag kört med traktorn

Hur går ni till väga?

Om du kör med modden drivecontrol så går detta lösa genom att avaktivera crop damage i lua filen samt savegamen :), hade problemet jag med då jag kör med soilmod och därmed måste köra i fälten efter man sått

Gå in i drivecontrol zip filen och öppna drivecontrol.lua med t.ex notepad++
Sök sedan upp "g_currentMission.driveControl.useModules.fruitDestruction = true;"
Denna ändrar du till false!
Gå sedan in i Farmingsimulator2015 mappen i mina dokument så ser du en fil som heter "driveControl_config"
Öppna den och leta upp "<FruitDestruction>true</FruitDestruction>"
Denna ändrar du också till false!

Nu ska du kunna köra utan att förstöra skörden (Y)

Permalänk
Medlem

Server

Finns något intresse för en eventuell server?, Funderar på att hyra en och köra på en mod map med lite olika mods :), Tanken är då att använda skype så man slipper betala server hyra för en team speak

Bara skriva om det kan vara intressant!. Som de ser ut nu kommer de nog köras på den mappen jag har nu med soilmod alt att vi startar på PLEASANT VALLEY som är gigantisk!

Permalänk
Skrivet av Danne142:

Finns något intresse för en eventuell server?, Funderar på att hyra en och köra på en mod map med lite olika mods :), Tanken är då att använda skype så man slipper betala server hyra för en team speak

Bara skriva om det kan vara intressant!. Som de ser ut nu kommer de nog köras på den mappen jag har nu med soilmod alt att vi startar på PLEASANT VALLEY som är gigantisk!

Jag kan nog vara sugen på att spela lite, om det inte blir en server där folk kommer och går som dom vill.
Utan att vi kanske är 4-5st och sedan stänger vi dörren. Svårt att veta annars tycker jag hur vissa har tänkt/spelat kvällen föra om man själv inte är med.
Men detta beror ju på hur du vill ha det med tanke på att det är din server.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Danne142:

Om du kör med modden drivecontrol så går detta lösa genom att avaktivera crop damage i lua filen samt savegamen :), hade problemet jag med då jag kör med soilmod och därmed måste köra i fälten efter man sått

Gå in i drivecontrol zip filen och öppna drivecontrol.lua med t.ex notepad++
Sök sedan upp "g_currentMission.driveControl.useModules.fruitDestruction = true;"
Denna ändrar du till false!
Gå sedan in i Farmingsimulator2015 mappen i mina dokument så ser du en fil som heter "driveControl_config"
Öppna den och leta upp "<FruitDestruction>true</FruitDestruction>"
Denna ändrar du också till false!

Nu ska du kunna köra utan att förstöra skörden (Y)

Tack för infon ska hem och testa ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Jag kan nog vara sugen på att spela lite, om det inte blir en server där folk kommer och går som dom vill.
Utan att vi kanske är 4-5st och sedan stänger vi dörren. Svårt att veta annars tycker jag hur vissa har tänkt/spelat kvällen föra om man själv inte är med.
Men detta beror ju på hur du vill ha det med tanke på att det är din server.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja självklart :), därför jag kollar intresset!. ska vi köra på pv behövs minst 6 personer! :), sen nu kör jag på lakeside med soilmod men soilmoden går att strunta i då det kanske kan bli jobbigt med all beräkning m.m som måste göras inför varje sådd osv :). Jag är en sådan som HATAR dåliga mods!. Är noga med vilka jag väljer att köra med osv då jag vill ha så "fin" känsla som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne142:

Ja självklart :), därför jag kollar intresset!. ska vi köra på pv behövs minst 6 personer! :), sen nu kör jag på lakeside med soilmod men soilmoden går att strunta i då det kanske kan bli jobbigt med all beräkning m.m som måste göras inför varje sådd osv :). Jag är en sådan som HATAR dåliga mods!. Är noga med vilka jag väljer att köra med osv då jag vill ha så "fin" känsla som möjligt

Kan tänka mig att vara med dock kommer jag från nästa vecka vara borta 2 dagar i veckan vet ej vilka än utan får veta mer nästa vecka.
Har dock inte kört mp innan men kan göra det mesta, har dock avsky till plogning....

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Är gärna med och lirar, kan lira helger.

Steam: Kardizz

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av Danne142:

Ja självklart :), därför jag kollar intresset!. ska vi köra på pv behövs minst 6 personer! :), sen nu kör jag på lakeside med soilmod men soilmoden går att strunta i då det kanske kan bli jobbigt med all beräkning m.m som måste göras inför varje sådd osv :). Jag är en sådan som HATAR dåliga mods!. Är noga med vilka jag väljer att köra med osv då jag vill ha så "fin" känsla som möjligt

Det låter bra, då är jag sugen på att vara med om jag får. Dessvärre har jag aldrig kört med soilmod:en så det kan jag inte. Men jag lär mig gärna den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Det låter bra, då är jag sugen på att vara med om jag får. Dessvärre har jag aldrig kört med soilmod:en så det kan jag inte. Men jag lär mig gärna den.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart :), Det går som sagt att köra utan då det kan bli rörigt om olika personer ska göra uträkningar osv men det ska väll funka det med eftersom det är upplagt som det är men vi får se

Permalänk
Skrivet av Danne142:

Klart :), Det går som sagt att köra utan då det kan bli rörigt om olika personer ska göra uträkningar osv men det ska väll funka det med eftersom det är upplagt som det är men vi får se

Får man fråga vilken karta du spelar på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan man skriva privata PM till varandra? Om man kan hur gör man det i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Kan man skriva privata PM till varandra? Om man kan hur gör man det i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Ang kartan så kör jag på stevie´s nya lakeside

Ang meddelanden så går du in på personens profil så finns det åt höger där det står kontakt, under står det privat meddelande

Permalänk

Är det någon som spelar på Lakeside V1.1 map ?

Har ni några tips på hur man bör börja? Det är/var ju så mycket att göra på den kartan har jag upptäckt 😬

Och en sak till som jag inte förstår, hur fyller jag på såmaskinerna?😧? Jag kör fram till utsädet men jag får inte upp någon "fylla på" knapp "R"

Är jag helt dum eller har jag missat något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mods?

Letar lite efter mods och tänkte höra lite om tips på bra sådana, gärna med länk till dom.

Det jag mest letar efter är en rolig karta att köra på. Och för mig innebär det en stor karta med många fält, i varierande storlek. Både riktigt stora fält men även lite mindre. Någon/några små byar med fabriker och shoppar etc. Och såklart gårdar. För mig får de gärna vara lite halvt fabriks-liknande men inte helt industriella eller lilla torpet å andra hållet.

Sen är andra mods såklart också av intresse. Traktorer, maskiner, andra fordon typ bilar o lastbilar.

Tack på förhand för tips

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"