Apple lanserar nya, större Iphone 6 och Iphone 6 Plus med NFC och mobilbetalningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Har aldrig behövt skicka in en telefon på lagning eller tagit sönder en mobiltelefon, NÅGONSIN. Så det råder nog delade åsikter kring det där. Har aldrig ägt en Iphone men har en gång i tiden haft en Ipod Touch. Har förövrigt jobbat med att laga mobiltelefoner. Övervägande delen skador som inte är krossade glas är knappar som gett upp. Kan försäkra dig om att knappar och byggkvalitén på insidan av Iphone i vissa fall är mycket bristfällig. Har förövrigt en Oppo Find 5 nu, den äter Iphones byggkvalité till frukost.

Hade den ätit Apples byggkvalitet på frukost borde den ju vara lätt att hitta i en nätbutik, om den är så bra, varför hittar jag den inte på Elgiganten, mediamarkt, komplett, webhallen eller någon annan svensk sida?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elakekocken:

Hade den ätit Apples byggkvalitet på frukost borde den ju vara lätt att hitta i en nätbutik, om den är så bra, varför hittar jag den inte på Elgiganten, mediamarkt, komplett, webhallen eller någon annan svensk sida?

Det där var lite udda logik. Till att börja med har Oppo Find 5 ersatts av Find 7 och 7a. Sen säljer Oppo primärt sina telefoner genom sina egen hemsida. På vilket sätt blir produkten sämre av att de väljer att sköta distributionen själva?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silldro:

Är det bara jag som trycker att det är himla konstigt att de har photoshoppat bort den utstickande kameran ifrån alla produktbilder ifrån sidan?

Kul att det kommer iPhone med större skärm, var en av anledningarna att jag inte valde iPhone när jag bytte lur sist. Blev HTC One M8 istället.

Har de?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Entusiast

Ja de har de.

Bilden är plockad direkt från Apples hemsida.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Trist att kameran skall vara "utstickande" få väl sw hur många repade kamera linser det blir av detta, sen med apple begriper jag inte prissättningen +1000kr på varje steg upp på minnes mängd riktigt korkat i min mening men det hade ju varit svårt att inkludera en microSD plats nej vänta det är ju apple de vill uppfinna hjulet igen bara att invänta nanoSD som blir snordyra typ...

Smaken är som baken jag kommer alldrig att gilla apple haft en 4a ogillade den som fan sålde den o gick till Samsung istället.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja de har de.

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/ifaringn6...

Bilden är plockad direkt från Apples hemsida.

Fast det är ju inte alla? Min var också direkt från deras hemsida. Så då har vi två där kameran är utstickande.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Trist att kameran skall vara "utstickande" få väl sw hur många repade kamera linser det blir av detta, sen med apple begriper jag inte prissättningen +1000kr på varje steg upp på minnes mängd riktigt korkat i min mening men det hade ju varit svårt att inkludera en microSD plats nej vänta det är ju apple de vill uppfinna hjulet igen bara att invänta nanoSD som blir snordyra typ...

Smaken är som baken jag kommer alldrig att gilla apple haft en 4a ogillade den som fan sålde den o gick till Samsung istället.

För microSD är så otroligt användbart i Android-telefonerna där Google helt tagit bort stödet att installera appar på kortet. Jo tjena.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Fast det är ju inte alla? Min var också direkt från deras hemsida. Så då har vi två där kameran är utstickande.

Är det inte rimligt att alla bilder på produkten ska visa den som den är i verkligheten när man köper den? Tycker det är fult att bara till synes klippa bort delar av produkten för att få en snyggare helhet i bilden. Reagerade också på detta när folk skrev i början av tråden att kameran sticker ut, och kollar man på bilderna som finns i artikeln syns det inte heller någon utstickande kamera. Undrar om det är ett försök att dölja ett dåligt designval som många skulle ifrågasätta när man ser sido/toppvyer av telefonen.

Permalänk
Medlem

Nexus 4 möter LG G3...

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Man måste ju vara mentalt handikappad om man ska köpa den här när man kollar på motståndet? Vilket jävla skämt och priset? Frågan är om inte 2-3 år gamla lumia 920 vore en bättre telefon fortfarande. Lolllz.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Playboy_1338:

Grymt, 4055kr kanske man kan offra för 128gb ip6+

Har du missat det faktum att IP6 plus 128Gb kostar över 9000 kronor?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

iPhone 6 - King of bezels!

Någon som vet hur man räknar ut hur stor del av framsidan som är skärm? Det måste ju vara något i hästväg på sexan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

För microSD är så otroligt användbart i Android-telefonerna där Google helt tagit bort stödet att installera appar på kortet. Jo tjena.

Varför skulle man installera en app på microSD idag? Det är ju inte direkt utrymmesbrist som det var på väldigt tidiga smartphones och en apk har ju en maxstorlek på 50 MB. Man har microSD för lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det där var lite udda logik. Till att börja med har Oppo Find 5 ersatts av Find 7 och 7a. Sen säljer Oppo primärt sina telefoner genom sina egen hemsida. På vilket sätt blir produkten sämre av att de väljer att sköta distributionen själva?

Det var inte riktigt så jag menade. Jag menade följande: Om en produkt är såpass bra att, jag citerar ''äter apples byggkvalitet till frukost'' så borde det vara en telefon alla vill ha, alla har hört talas om, därav borde elektroniksajter svenska som utländska vilja köpa in produkten för att den är så himla bra?
Nu kan du sitta där och dra en sjujäklans massa paralleller om andra produkter men i detta avseendet är det tämligen ointressant då detta skall vara en produkt som smätter Apple på fingrarna, då borde dom väl sälja mer telefoner än vad dom hittills har gjort och vara intresserade av bredare distribution?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Varför skulle man installera en app på microSD idag? Det är ju inte direkt utrymmesbrist som det var på väldigt tidiga smartphones och en apk har ju en maxstorlek på 50 MB. Man har microSD för lagring.

För att telefoner som t.ex. Nexus 5 kan erbjuda bra hårdvara till låga priser genom att spara in på t.ex. lagring (nu är Nexus 5 ett dåligt exempel i och med att microSD-slot saknas, men likväl). Nämnda modell finns exempelvis tillgängllig i 16GB, den verkliga storleken lär vara runt 13-14GB som går att använda. Släng på ett par appar, spel och kanske lite musik och det utrymmet är borta direkt. Hade själv fyllt upp det på mindre än en vecka.

Då kommer vi till myten av alla Android-myters myt "det löser vi med 128GB microSD!", bara det att minneskortet numera inte alls jobbar med telefonen som en enhet, istället får man känslan av att Google steg för steg stänger ute möjligheten (någonting de bevisligen gör i och med att flera tillverkare hakar på trenden med non-expandable storage). Visst kan du flytta över din musik till kortet (dock inte spara musik via Spotify), kanske lagra bilder eller någon film (vem som nu skulle göra det), men du kan inte installera större spel eller flytta över mindre använda appar. Som det är idag är kortet helt meningslöst, någonting Android-fansen inte vill erkänna..

Apple kommer aldrig använda sig av microSD-expansioner och liknande, det kan aldrig mäta sig mot stor intern lagring..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

För att telefoner som t.ex. Nexus 5 kan erbjuda bra hårdvara till låga priser genom att spara in på t.ex. lagring (nu är Nexus 5 ett dåligt exempel i och med att microSD-slot saknas, men likväl). Nämnda modell finns exempelvis tillgängllig i 16GB, den verkliga storleken lär vara runt 13-14GB som går att använda. Släng på ett par appar, spel och kanske lite musik och det utrymmet är borta direkt. Hade själv fyllt upp det på mindre än en vecka.

Då kommer vi till myten av alla Android-myters myt "det löser vi med 128GB microSD!", bara det att minneskortet numera inte alls jobbar med telefonen som en enhet, istället får man känslan av att Google steg för steg stänger ute möjligheten (någonting de bevisligen gör i och med att flera tillverkare hakar på trenden med non-expandable storage). Visst kan du flytta över din musik till kortet (dock inte spara musik via Spotify), kanske lagra bilder eller någon film (vem som nu skulle göra det), men du kan inte installera större spel eller flytta över mindre använda appar. Som det är idag är kortet helt meningslöst, någonting Android-fansen inte vill erkänna..

Apple kommer aldrig använda sig av microSD-expansioner och liknande, det kan aldrig mäta sig mot stor intern lagring..

Än så länge är inte SD kortet värdelöst. Vad jag vet kommer det med L, men får väl hoppas google tar sig i kragen. Är faktiskt fler mobiler som kommer med SD kort nu mer.

Jag har ett extra kort i mitt (8Gb), men det gör en stor skillnad. äter inte upp hela utrymmet. finns redan spel på 300Mb så google bör snarare utöka stödet för SD kort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du vet att android och definitivt inte wp inte är för alla och några andra alternativ till ios finns inte. Sen är inte specs allt, det har apple gång på gång bevisat med iphone.

Skrivet av shabik:

Man måste ju vara mentalt handikappad om man ska köpa den här när man kollar på motståndet? Vilket jävla skämt och priset? Frågan är om inte 2-3 år gamla lumia 920 vore en bättre telefon fortfarande. Lolllz.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av RaZman:

För att telefoner som t.ex. Nexus 5 kan erbjuda bra hårdvara till låga priser genom att spara in på t.ex. lagring (nu är Nexus 5 ett dåligt exempel i och med att microSD-slot saknas, men likväl). Nämnda modell finns exempelvis tillgängllig i 16GB, den verkliga storleken lär vara runt 13-14GB som går att använda. Släng på ett par appar, spel och kanske lite musik och det utrymmet är borta direkt. Hade själv fyllt upp det på mindre än en vecka.

Då kommer vi till myten av alla Android-myters myt "det löser vi med 128GB microSD!", bara det att minneskortet numera inte alls jobbar med telefonen som en enhet, istället får man känslan av att Google steg för steg stänger ute möjligheten (någonting de bevisligen gör i och med att flera tillverkare hakar på trenden med non-expandable storage). Visst kan du flytta över din musik till kortet (dock inte spara musik via Spotify), kanske lagra bilder eller någon film (vem som nu skulle göra det), men du kan inte installera större spel eller flytta över mindre använda appar. Som det är idag är kortet helt meningslöst, någonting Android-fansen inte vill erkänna..

Apple kommer aldrig använda sig av microSD-expansioner och liknande, det kan aldrig mäta sig mot stor intern lagring..

Drog in sista säsongen av Game of thrones på SD-kortet så jag skulle ha något att titta på under flygresan. Väl framme tog jag ungefär bilder som tog upp 50GB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leyer32:

Fast det är ju inte alla? Min var också direkt från deras hemsida. Så då har vi två där kameran är utstickande.

Fast du missade vad som skrevs. Alla bilder direkt från sidan har kameran bortplockad. De bilderna där telefonen är lite vriden har kameran kvar. Ska man gräva lite i mina begränsade kunskaper om bildkommunikation så är det för att de vill dölja det faktum att kameran sticker ut. Det verkar inte finnas några bilder där kameran sticker ut utanför siluetten vilket gör att det är svårt att bilda sig en uppfattning om hur mycket den faktiskt sticker ut. Titta på den understa bilden jag länkade till. Där har du kameran precis i hörnet så den precis inte sticker ut från siluetten. Samma sak på din bild, vinkeln är sådan att den precis inte sticker ut. Det är inte en slump. Att bara använda smickrande vinklar för att framhäva de designelement de tycke om är ju standard. Det är så man tar produktbilder. Men att ta steget till att faktiskt plocka bort delar i vissa bilder är ett rätt stort steg.

Skrivet av Elakekocken:

Det var inte riktigt så jag menade. Jag menade följande: Om en produkt är såpass bra att, jag citerar ''äter apples byggkvalitet till frukost'' så borde det vara en telefon alla vill ha, alla har hört talas om, därav borde elektroniksajter svenska som utländska vilja köpa in produkten för att den är så himla bra?
Nu kan du sitta där och dra en sjujäklans massa paralleller om andra produkter men i detta avseendet är det tämligen ointressant då detta skall vara en produkt som smätter Apple på fingrarna, då borde dom väl sälja mer telefoner än vad dom hittills har gjort och vara intresserade av bredare distribution?

Din logik är fortfarande väldigt konstig. Den är fortfarande ersatt av en ny modell. Den är till och med slut från tillverkaren. Den går inte att köpa längre. Sen är det väl upp till tillverkaren vilka distributionskanaler de vill ha? Det har ju noll och ingen korrelation med kvalité. Att sen inte få dra paralleller med andra elektronikprodukter som har samma affärsmodell är ju bara tramsigt. Min Modmic säljs enbart via säljarens hemsida. De vanliga anledningarna brukar vara tillgång, för att leverera globalt måste du ha en väldigt stor produktion. Kan man inte säkra den produktionskedjan är det lättare att sälja själva. Det kan också vara kopplat till exklusivitet. Jag vet inte exakt varför Oppo har valt att sälja sina telefoner själva men att från det dra slutsatsen att de är dåliga är ju bara fel. Just Oppo har ju en hel hög andra produkter som sålts via vanliga återförsäljare så de måste ha någon anledning till att inte göra samma sak med sina mobiler.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Haters gonna hate, lovers gonna love. End of story

Permalänk

Vem bryr sig om den utstickande kameran? Den är gjord i metall och safirglas. Lycka till att repa den skiten. Och nej den lär inte spricka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Det var inte riktigt så jag menade. Jag menade följande: Om en produkt är såpass bra att, jag citerar ''äter apples byggkvalitet till frukost'' så borde det vara en telefon alla vill ha, alla har hört talas om, därav borde elektroniksajter svenska som utländska vilja köpa in produkten för att den är så himla bra?
Nu kan du sitta där och dra en sjujäklans massa paralleller om andra produkter men i detta avseendet är det tämligen ointressant då detta skall vara en produkt som smätter Apple på fingrarna, då borde dom väl sälja mer telefoner än vad dom hittills har gjort och vara intresserade av bredare distribution?

Skulle säga att det är en rad omständigheter förutom kvalité som avgör en produkts genomslagskraft på marknaden. Oppo har exempelvis inte en lika utbyggd distributionskanal i Europa som många andra märken. Dom är säkert intresserade av bygga ut den men sådant tar tid. Samarbeten med operatörer, bygga upp infrastruktur för support och reservdelar påverkar även.

Permalänk
Medlem

Orka med apples produkter.med tanke på byggkvaliten som ska vara så grym så är det märkligt att databutiken runt hörnet får in runt 90% apple mobilersom har gått sönder och oftast är det glaset eller tryckknappen som ballat ur och jag tror inte apple har 90 % av mobilmarknaden. Men frånsett det så vad använder man en iphone till? Instagram sms surf och att prata i? Nä än så länge ligger android lurarna i framkant förutom sony när det gäller att kunna använda sin mobil som en smartphone. Sen inget riktigt lte stöd. Vad handlar det om? Ingen pajkastning mot ni som älskar apples produkter men för mig så känns det som en ferrari med fartspärr. Visste du kan ju roota. Men ska man verkligen behöva det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det Apple har åstadkommit är alltså:
*NFC flera år efter konkurrenter
*HD skärm som konkurrenter använt i 1-2 år och nu tagit sig vidare till 1440p (dessutom endast HD-display på stora varianten)
*En smartwatch som ser ut som den typiska smartklockan folk brukar hata på, dvs fyrkantig och ful medan andra tillverkare rör sig i helt annan riktning.

Känns som att alla förbättringar enbart var kliv för att knappa in på konkurrensen snarare än att röra sig framåt.

Vad upplösningen är är fulltständigt oviktigt om man inte kollar på skärmstorleken. Den stora anledningen till att de inte haft HD är att de verkligen inte behövt det på sina mindre skärmar. Det var tillräckligt hög PPI ändå.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Coolt nu kan Iphoneanvändare få samma saker som andra tillverkares telefoner hade för två år sedan. För dubbla priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Vem bryr sig om den utstickande kameran? Den är gjord i metall och safirglas. Lycka till att repa den skiten. Och nej den lär inte spricka.

Jag är inte orolig för att repa telefonen. Utan vad telefonen och den utstickande kameran kommer att repa!

Skrivet av Stevesmom:

Coolt nu kan Iphoneanvändare få samma saker som andra tillverkares telefoner hade för två år sedan. För dubbla priset.

Wow, ett inlägg med något helt nytt att komma med som inte skrivits ännu i denna tråd på hittills 8 sidor ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

För att telefoner som t.ex. Nexus 5 kan erbjuda bra hårdvara till låga priser genom att spara in på t.ex. lagring (nu är Nexus 5 ett dåligt exempel i och med att microSD-slot saknas, men likväl). Nämnda modell finns exempelvis tillgängllig i 16GB, den verkliga storleken lär vara runt 13-14GB som går att använda. Släng på ett par appar, spel och kanske lite musik och det utrymmet är borta direkt. Hade själv fyllt upp det på mindre än en vecka.

Då kommer vi till myten av alla Android-myters myt "det löser vi med 128GB microSD!", bara det att minneskortet numera inte alls jobbar med telefonen som en enhet, istället får man känslan av att Google steg för steg stänger ute möjligheten (någonting de bevisligen gör i och med att flera tillverkare hakar på trenden med non-expandable storage). Visst kan du flytta över din musik till kortet (dock inte spara musik via Spotify), kanske lagra bilder eller någon film (vem som nu skulle göra det), men du kan inte installera större spel eller flytta över mindre använda appar. Som det är idag är kortet helt meningslöst, någonting Android-fansen inte vill erkänna..

Apple kommer aldrig använda sig av microSD-expansioner och liknande, det kan aldrig mäta sig mot stor intern lagring..

Att säga att det är helt meningslöst är ju bara löjligt, speciellt som du ger exempel på att det inte är det. Det känns därmed inte som något Android-fansen behöver erkänna utan det framstår bara som du är inne i något fånigt plattformskrig där du försöker strida för ena sidan.

Det finns säkerligen de som gör av med mer än 13-14 GB på appar men de är nog ändå rätt få i antal, och det vi diskuterade var nödvändigheten av att installera just apparna på SD-kortet. Tror inte det är vanligare än att titta på film på mobilen, vilket du inte verkar avfärda att det händer (känns inte konstigare än att spela på mobilen i mina ögon). Musik, bilder och film tar upp mest plats för mig och det är också saker jag hellre har på ett SD-kort än appar. Förvisso ingen ny attityd för dessa diskussioner men ändock lika tröttsam.

Visst är intern lagring bättre på flera punkter men det är ju inte direkt så konkurrenternas flaggskepp bara finns i 16 GB så känner man att man behöver mer av det så får man väl välja en med större lagring. Ovanstående argument riktar kretsar kring enheter där köparen tydligen självmant valt just 16 GB.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Du vet att android och definitivt inte wp inte är för alla och några andra alternativ till ios finns inte. Sen är inte specs allt, det har apple gång på gång bevisat med iphone.

Helt rätt, folk blir ibland helt förblindade av specsen vilket är ganska synd. Det handlar ju trots allt i slutändan om hur de presterar på "riktigt"

"The display is 5.5 inches and like the iPhone 6 this is a Retina display HD. But here, the pixel per inch count is higher, at 401 ppi.

This is no match for many rivals’ screens – the Samsung Galaxy Note 4 has over 500 ppi – on paper.... but take a look at it. At first glance, it’s magnificent."

Skriver What hi-fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Bra batteritid dock ingen mobil jag vill ha, men lustigt att Apple ofta måste göra något först, innan någon annan gör det.

Förklara dig tack....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stevesmom:

Coolt nu kan Iphoneanvändare få samma saker som andra tillverkares telefoner hade för två år sedan. För dubbla priset.

Så Apple jobbar....

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |