Permalänk
Medlem

Mailprogram Android

Hej!

Som rubriken avslöjar så är jag på jakt efter ett bra och enkelt mailprogram till min mobiltelefon!

Det gör inget om programmet kostar några kronor.

Vad har ni för tips?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

gmail

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Asså är det de bästa programmen? Hur står de sig i förhållande till outlook?

Kan man lägga till ytterligare mailadresser i gmail via pop3? (Har mailkonton via hemsidan)

Permalänk
Avstängd

K-9 mail är annars en favorit.

Permalänk
Medlem

Finns det någon mail där du kan ha flera e-postkonton kopplade till samma program?

Permalänk
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kör Outlook. Fungerar med flera konton kopplade med.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det inbyggda i android kan ju hantera flera konton. På surfplattan kör jag till gmail deras egna app och även mitt outlook/hotmail körs i sin.

Permalänk

Efter Outlook valde att inte fungera, så skaffade jag CloudMagic. Funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M911:

Hej!

Som rubriken avslöjar så är jag på jakt efter ett bra och enkelt mailprogram till min mobiltelefon!

Det gör inget om programmet kostar några kronor.

Vad har ni för tips?

Tack på förhand!

Jaa så här ser mitt ut i android 4.2.2 icke gmail då utan Asus epost.
har där gmail mobil-mail och även tele2 imap-mail.

EDIT: fler bilder och liknande program >> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.asus.email

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag kör Outlook. Fungerar med flera konton kopplade med.

Jag själv har problemet att mapparna inte får någon notis (både på Outlook och Androids stock), bara gmails egna som funkar på alla punkter (förutom dom tagit bort inställnigar för regler i nya mail appen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Mailbox är ju utan tvekan bäst.

http://www.mailboxapp.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jakkra:

Mailbox är ju utan tvekan bäst.

http://www.mailboxapp.com

Verkar trevligt, men finns det bara till OSX?

Jobbar de på Dropbox, eller kan man få Dropbox-adresser? Deras adress är mailbox-support@dropbox.com

Permalänk
Medlem

Jag testar nu det "e-post" som finns i android förinstallerat (gmail är dedikerat till en annan viktig adress). Men mnärker nu att det inte kommer några notiser på "e-post".

Det är ju viktigt att man får någon form av notis när det inkommer ett mail.

Jag skall testa de program ni anger här i tråden. Men viktigt att det är ett enkelt program, gärna kan hantera flera mailadresser samtidigt och att det är stabilt å ger notiser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Verkar trevligt, men finns det bara till OSX?

Jobbar de på Dropbox, eller kan man få Dropbox-adresser? Deras adress är mailbox-support@dropbox.com

Dropbox köpte dem för några månader sedan, därav adressen. De finns till Mac, Android och iPhone.

Permalänk
Medlem

k-9

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av M911:

Jag testar nu det "e-post" som finns i android förinstallerat (gmail är dedikerat till en annan viktig adress). Men mnärker nu att det inte kommer några notiser på "e-post".

Det är ju viktigt att man får någon form av notis när det inkommer ett mail.

Jag skall testa de program ni anger här i tråden. Men viktigt att det är ett enkelt program, gärna kan hantera flera mailadresser samtidigt och att det är stabilt å ger notiser.

Man brukar behöva ställa in själv att den ska ge notiser i inställningar då det brukar vara avstängt som default i den mailklienten. Använder den själv och notiser fungerar utmärkt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem

Istället för att göra en ny tråd så lånar jag denna.. Har precis gått över till Android och har varit van vid iOS inbyggda mail som jag tyckte funkade rätt så bra.

Vad kör folket för mailapp till android? (Jag har inte Gmail)

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Avstängd

@zorken: Outlook funkar bra om man har Exchange-konton, det funkar förstås bra för annat också men mest funktionalitet får man ju med Exchange.

Till skillnad från vad många hävdar ovan så finns det ingen inbyggt mailapp i Android mer än Gmail om din enhet har Googles appar. Däremot skickar ofta tillverkare med egna appar för att täppa detta funktionalitetshål, men de kan förstås vara av varierande kvalitet. Jag har inte koll på så många men Samsungs mailapp funkar helt ok i alla fall. Personligen kör jag på Outlook för alla konton utom Gmail där jag använder Inbox.

Permalänk
Medlem

@snajk: Jag har ett hotmail/outlook konto och kör outlook appen just nu. Det som stör mig mest är att det inte går att ha notifkationer på specifka mappar eller liknande. Antingen så har man notifikationer för allt eller inget.

Vet du vad denna app heter? Jag har en OnePlus 5 och tror inte att jag har någon medföljande mailapp mer än Gmail.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

En tredje röst på K-9 Mail. Har inte saknat några funktioner i det.

Helt FLOSS (Apache License) och kan dessutom installeras som .apk eller via F-Droid för de som har "stock" Android (utan Google Apps/Play).

Permalänk
Medlem

Själv kör jag K-9 mot min egen IMAP-server, samt Gmail för Gmail och Outlook för Outlook.

Outlook är okej om man kör det mot ett Outlook-konto (eller hotmail). Jag skulle inte köra den appen mot andra servrar, då jag inte gillar att de lagrar både dina mail och inloggningsuppgifter i något tredjepartsmoln utan att säga så mycket om det.

https://4sysops.com/archives/is-microsofts-outlook-app-for-io...

https://blink.ucsd.edu/technology/security/announcements/outl...

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av M911:

Finns det någon mail där du kan ha flera e-postkonton kopplade till samma program?

Jag har min @live kopplad till gmail.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Jag kör Googles Inbox. Nya konton lägger du till via systeminställningar för konton.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zorken:

@snajk: Jag har ett hotmail/outlook konto och kör outlook appen just nu. Det som stör mig mest är att det inte går att ha notifkationer på specifka mappar eller liknande. Antingen så har man notifikationer för allt eller inget.

Vet du vad denna app heter? Jag har en OnePlus 5 och tror inte att jag har någon medföljande mailapp mer än Gmail.

Man kan välja att bara ha notifikationer för den prioriterade inkorgen men det gör inte att styra mer. Samsungs app finns bara i deras butik tror jag. K9 rekommenderas av många men jag tycker den är för ful. Inbox är bra och kan hantera olika typer av mail men den bygger ju på att lämna över kontrollen till appen mer liksom, så den kanske inte passar så bra. Annars vet jag inte, inbox och Outlook räcker mina behov bra, exchange, imap, hotmail och gmail, så jag har inte grävt ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Jag kör Googles Inbox. Nya konton lägger du till via systeminställningar för konton.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur funkar det med annat en Gmail?

Skrivet av snajk:

Man kan välja att bara ha notifikationer för den prioriterade inkorgen men det gör inte att styra mer. Samsungs app finns bara i deras butik tror jag. K9 rekommenderas av många men jag tycker den är för ful. Inbox är bra och kan hantera olika typer av mail men den bygger ju på att lämna över kontrollen till appen mer liksom, så den kanske inte passar så bra. Annars vet jag inte, inbox och Outlook räcker mina behov bra, exchange, imap, hotmail och gmail, så jag har inte grävt ytterligare.

Jo precis men det är inte tillräckligt enligt mig tyvärr..

Får fortsätta leta eller nöja mig med vad outlook erbjuder antar jag hehe.. Tack för tipsen!
Kikade lite på Newton Mail som verkar intressant.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Jag använder BlueMail. Hade K-9 innan, men tycker faktiskt lite bättre om denna...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Kör också Bluemail, den funkar fint. Testat K-9 också och olika inbyggda också, men de flesta fungerar i stort sett likadant och lika bra enligt mitt tycke.