Permalänk
Medlem

Eyefinity med 3 skärmar + speglad TV?

Tjenare!
Har kört Eyefinity med 3 st skärmar ett bra tag och tänkte nu koppla in en TV för att spegla mittskärmen. Dock stänger Eyefinity av sig när jag kopplar in HDMI-kabeln till TV:n, och det verkar inte som att det går att göra en spegling separerad från skärmgruppen i Eyefinity.

Så nu undrar jag följande:
Behöver man ytterligare en aktiv adapter även om man bara ska spegla skärmen och inte utvidga den befintliga skärmgruppen?
Fungerar det när skärmarna och TV:n har olika upplösning; 1080p respektive 720p? Det bör väl fungera eftersom bildförhållandet är detsamma?

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JellyCow:

Tjenare!
Har kört Eyefinity med 3 st skärmar ett bra tag och tänkte nu koppla in en TV för att spegla mittskärmen. Dock stänger Eyefinity av sig när jag kopplar in HDMI-kabeln till TV:n, och det verkar inte som att det går att göra en spegling separerad från skärmgruppen i Eyefinity.

Så nu undrar jag följande:
Behöver man ytterligare en aktiv adapter även om man bara ska spegla skärmen och inte utvidga den befintliga skärmgruppen?
Fungerar det när skärmarna och TV:n har olika upplösning; 1080p respektive 720p? Det bör väl fungera eftersom bildförhållandet är detsamma?

Tack på förhand

Du kan inte spegla enbart mittskärmen i en eyefinitygrupp, eftersom eyefinitygruppen gör så alla tre skärmarna ses som en.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du kan inte spegla enbart mittskärmen i en eyefinitygrupp, eftersom eyefinitygruppen gör så alla tre skärmarna ses som en.

Okej, men finns det inget annat sätt att göra detta på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Okej, men finns det inget annat sätt att göra detta på?

använd dina tre skärmar som tre separata skärmar när du vill använda TVn, och som eyefinity när du inte vill använda TVn.
det är det enda sättet jag vet iaf.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Om du har allt inkopplat samtidigt, så kan du genom att klicka på Windows-knappen och "P" snabbt och lätt välja mellan olika alternativ. "Spegla" är eyeinfinity, "endast projektor" är tvn (som är utanför gruppen), sen har du även "utvidga" som ger dig de 3 i eyeinfinity-gruppen, fast som separata skärmar.

Det är iaf så jag gör. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av perra360:

Om du har allt inkopplat samtidigt, så kan du genom att klicka på Windows-knappen och "P" snabbt och lätt välja mellan olika alternativ. "Spegla" är eyeinfinity, "endast projektor" är tvn (som är utanför gruppen), sen har du även "utvidga" som ger dig de 3 i eyeinfinity-gruppen, fast som separata skärmar.

Det är iaf så jag gör. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

En av skärmarna stängs av när jag kopplar in TV:n.
Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

En av skärmarna stängs av när jag kopplar in TV:n.
Vad kan detta bero på?

du kan bara ha 2 skärmar inkopplade i datorn utan aktiv adapter.
om du vill ha fler än 2 skärmar måste varje extra skärm ha en aktiv adapter.
dvs att du måste ha minst två skärmar med aktiv adapter när du har 4 skärmar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

En av skärmarna stängs av när jag kopplar in TV:n.
Vad kan detta bero på?

På vissa kort så brukar ena dvi-kontakten och hdmi vara "sammankopplad" så bara ena funkar åt gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

En av skärmarna stängs av när jag kopplar in TV:n.
Vad kan detta bero på?

Menar du att en av skärmarna i eyeinfinity-gruppen slocknar och tvn tänds, när du kopplar in den tvn?

Det är antingen som de ovan säger eller så behöver du bara gå in och ställa in eyeinfinity-gruppens inställningar på nytt. Och välja att ha tvn utanför, då bör den vara släckt när eyeinfinity är aktiverat.

Ot, på mitt 290, så kan jag har alla mina 4 skärmar aktiva samtidigt, även fast det är dvi, dvi, dp och hdmi. Kan även köra dvi, dvi och hdmi tror jag. Detta funkade dock inte på mitt 7870, utan då var jag tvungen att göra som jag har instruerat TS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar!
Löste problemet genom att skapa profiler i Catalyst och sedan keybinda dem för Eyefinity respektive TV:n.
Verkar även som att det går att köpa en s.k splitter som man kan koppla in i det uttaget man vill spegla, om man vill att alla skärmarna ska vara aktiva samtidigt det vill säga.