Packard Bell Easynote TJ71 slutat fungerat

Permalänk

Packard Bell Easynote TJ71 slutat fungerat

Hej alla datorexperter! Jag gjorde en lite pinsam sak på min flickväns dator.. Jag bestämde mig för att ta bort några program som startade upp vid start. Detta gjordes via msconfig, alltså inget avinstallerades. Program som togs bort var Spotify, MSN, iTunes och lite annat onödigt. När jag startade om datorn för att se om det funkade möttes jag av en liten överraskning. Teamat hade bytts till Win 7 Classic och alla Aero teaman var gråa. Ljudet gick inte att sätta på, wifi funkade inte och allmänna program fungerade dåligt om det ens funkade. Försökte göra en System restore men utan utan framgång då den också var grå. Alla program som jag stängde av sattes på igen, utan framgång.

Med de begränsade kunskaperna jag har tror jag att drivrutinerna har lagt av, kan det stämma? Skulle det isf hjälpa att ladda ner det på ett USB-minne och lägga över?

Tack på förhand!

Permalänk

Finns det något sätta att se installerade drivrutiner och se om dom är aktiverade? Eller det är bara att köra in nya?

Permalänk
Skrivet av Pontus669:

Finns det något sätta att se installerade drivrutiner och se om dom är aktiverade? Eller det är bara att köra in nya?

I Enhetshanteraren kan du kolla status för drivers.

Permalänk

Ingen som känner igen problemet? Jag ser alla drivrutiner i enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Har du avmarkerat på msconfig bara autostart eller tjänster också?
Ladda ner autoruns
http://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip
Unzip och kör autoruns.exe som administratör
tryck på file och save. Ladda up på en server t.ex speedyshare att visa.