Windows 7, vägrar dela med sig av mappar..

Permalänk
Medlem

Windows 7, vägrar dela med sig av mappar..

Blir snart galen och sliter håret från knoppen.. Köpte en ny TV idag, en smart tv. Så jag tänkte att ja men jag sharear väl filerna jag har på burken med TVn. Man skulle kunna tro att om man högerklickar på en mapp i windows 7 och väljer alternativen som säger: "SHARE THIS WITH YOUR HOMEGROUP" så kommer den göra det. ICKE, den väljer att bara hitta nån random folder med mobil videos från 5 år tillbaka (?!), inte de nya mapparna som du ville dela. Detta gällde även mitt PS3.

Både TVn och PS3 är connected till nätverk samt Wi-fi hemma så är inget strul där. Försökt googla men verkar vara en enda sörja. Vet att när min PS3a var nyinköpt fick vi den att hitta massa mappar/filmer men det var länge sen när jag fortfarande bodde hos päronen.

Det är ju uppenbart att jag missar något men jag kan inte hitta vad. Jag har ju kryssat i "SHARE THIS WITH HOMEGROUP" på typ sjuttioelva ställen och det fungerar inte.

Tack på förhand, mvh, neX en man nära att förlora förståndet.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Homegroup fungerar endast mellan Windows maskiner. För att dela ut till andra enheter bör du göra det på det "gamla" sättet.

Se [How To] Setting up Simple File Sharing in Windows 7.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du skaffar en NAS och delar ut filerna från den istället från datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av yakideo:

Homegroup fungerar endast mellan Windows maskiner. För att dela ut till andra enheter bör du göra det på det "gamla" sättet.

http://www.avadirect.com/forum/uploads/1259/sharing1.png

Se [How To] Setting up Simple File Sharing in Windows 7.

Har gjort detta också:/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av neX:

Har gjort detta också:/

Skickades från m.sweclockers.com

Du har alltså gjort exakt enligt länken, inklusive användarnamn och lösenord (behövs i många fall)? "- All computers should have a common user and password (optional)"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du har alltså gjort exakt enligt länken, inklusive användarnamn och lösenord (behövs i många fall)? "- All computers should have a common user and password (optional)"

Vad menar du med "användarnamn och lösenord"?

Jag har gjort allt det som står där. Var några saker jag inte gjort tidigare men de gjorde ingen skillnad. När jag klickar på mitt nätverk på TVn eller PS3an så kommer samma folders upp (som inte jag har skapat, nån form av default) och under videos ligger typ filmer som jag tagit med mobilkameran (?) som ligger i windows default mappen "Pictures" som per automatik är delad. Denna map har samma inställningar som min andra mapp så förstår inte vad som är fel..

*edit*
Vidare testning tyder på att "My Pictures" har nån inställning som jag missat då jag förde över en film dit som inte redan låg där och den hittades via nätverket på TVn.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death