Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Nej, jag ser det som hårdvara man kan ansluta och därmed är det relevant i en tipstråd i hårdvaruavdelningen.

Jag tycker helt klart att spelen bör bannlysas (förutom humble bundle som faktiskt är välgörenhet) eftersom såna tips redan har en egen tråd, i rätt avdelning.

Att skapa ytterligare en tråd i hårdvaruavdelningen känns overkill.

Välgörenhet är irrelevant, spel hör hemma i speltråden. Dock tycker jag nog att den tråden nog bör gälla både digitala och boxade spel. Boxade spel hör fortfarande hemma i den vanliga fyndtråden trots allt.

Med tanke på hur mycket ljudrelaterat det är så vore det nog inte dumt att flytta ut det. Speltråden fungerar bra med ingen som helst moderering vad jag kan se (eller vet av). Tror personligen det skulle kunna fungera riktigt bra även med en dedikerad ljudtråd.

EDIT: Jag skulle nog nästan vilja gå så långt att säga att det är väldigt få Humble Bundle grejer som verkligen är värda att ta upp. De flesta vet vid det här laget om att de finns och att de flera gånger i veckan antingen uppdaterar bundlingar eller lanserar nya. För att inte tala om alla mail de skickar ut. Knappt att Humble Bundle nämns i spelfyndtråden för övrigt.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ju sällan de ljudrelaterade fynden behöver modereras, de är för det mesta sakliga och enligt reglementet, däremot är jag less på de som länkar "falskfynd" för att de missat momsen, det gör inget om det verkligen är ett fynd men är det bara ett fynd om man räknar fel på priset så är det mest irriterande.

Jag vill dessutom ha en stor blandning av produkttyper så länge det verkligen är bra erbjudanden, det gör det enklare för mig som konsument jämfört med att separera all hårdvara i kategorier.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag ser det som hårdvara man kan ansluta och därmed är det relevant i en tipstråd i hårdvaruavdelningen.

Jag tycker helt klart att spelen bör bannlysas (förutom humble bundle som faktiskt är välgörenhet) eftersom såna tips redan har en egen tråd, i rätt avdelning.

Att skapa ytterligare en tråd i hårdvaruavdelningen känns overkill.

Fint, då tycker vi olika. Skillnaden blir att om ljudprodukter skulle flyttas till en egen tråd skulle du kunna prenumerera på den och jag slippa allt jag finner ointressant, om vi inte flyttar ut de kommer du fortfarande få samma tips men jag måste vada igenom (för mig) mängder av ointressanta tips för att se de som jag finner intressanta.

Förstår inte varför folk slår bakut gällande det här, det är varken svårt att skapa en ny tråd eller prenumerera på den om man är intresserad.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Yorg:

Fint, då tycker vi olika. Skillnaden blir att om ljudprodukter skulle flyttas till en egen tråd skulle du kunna prenumerera på den och jag slippa allt jag finner ointressant, om vi inte flyttar ut de kommer du fortfarande få samma tips men jag måste vada igenom (för mig) mängder av ointressanta tips för att se de som jag finner intressanta.

Förstår inte varför folk slår bakut gällande det här, det är varken svårt att skapa en ny tråd eller prenumerera på den om man är intresserad.

Jag prenumererar inte på någon tråd, att prenumerera på dagens fynd-tråden känns som galenskap. Däremot har jag en flik med tråden alltid uppe, så att behöva ha fler flikar uppe känns jobbigt och onödigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag prenumererar inte på någon tråd, att prenumerera på dagens fynd-tråden känns som galenskap. Däremot har jag en flik med tråden alltid uppe, så att behöva ha fler flikar uppe känns jobbigt och onödigt.

Ok, hur som helst är uppdelningen rent godtycklig. Det här är inte "hårdvaruavdelningen" som du försöker benämna den. Det här är Datorer och system > Stationära datorer > Stationära datorer: Köpråd. Både spel och ljud har egna subforum och kan således bägge två ha egna tipstrådar om nu forumuppdelningen är det som ska avgöra vad som ska vara i denna tråd och inte.

Men till syvende och sist är det admins som bestämmer vad som passar i tråden och vad som inte gör det, jag ville visa mitt stöd för att hörlurar borde förvisas på samma sätt som spel gjordes, jag antar att du ville bestrida det och nu har vi bägge två gjort våra ståndpunkter klara i onödigt många poster.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Yorg:

Ok, hur som helst är uppdelningen rent godtycklig. Det här är inte "hårdvaruavdelningen" som du försöker benämna den. Det här är Datorer och system > Stationära datorer > Stationära datorer: Köpråd. Både spel och ljud har egna subforum och kan således bägge två ha egna tipstrådar om nu forumuppdelningen är det som ska avgöra vad som ska vara i denna tråd och inte.

Men till syvende och sist är det admins som bestämmer vad som passar i tråden och vad som inte gör det, jag ville visa mitt stöd för att hörlurar borde förvisas på samma sätt som spel gjordes, jag antar att du ville bestrida det och nu har vi bägge två gjort våra ståndpunkter klara i onödigt många poster.

Eftersom den andra avdelningen är mjukvaruavdelningen så kan man nog säga att detta är hårdvarudelen, och jag tycker helt klart att den uppdelningen räcker.

Det kommer aldrig vara möjligt att tillfredsställa alla, helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikrb:

Samma kort är 300:- billigare 3 tips upp.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Samma kort är 300:- billigare 3 tips upp.

Plus att ett GTX 780 för 3000:- verkligen inte kan klassas som "fynd".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozito:

Xperia Z3 eller Z3 Compact & Playstation 4, Om man dessutom beställer senast den 30 september så får man ett par Sony MDR-10RC som ska kosta runt 1000 lappen.

http://www.tele2.se/kampanj/hostnyheter.aspx

Ang. detta erbjudande, i slutänden ger man 3600:- för Ps4, så något kap är det inte direkt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Ang. detta erbjudande, i slutänden ger man 3600:- för Ps4, så något kap är det inte direkt :/

Blir det inte 2400:-? 175 kr i månaden vs 275 kr. Jag kanske missade något iof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Blir det inte 2400:-? 175 kr i månaden vs 275 kr. Jag kanske missade något iof.

Z3 compact inkl Ps4 = 225:- pristillägg

Z3 compact utan Ps4 = 75:- pristillägg

Z3 är dock som du säger bara 100:- skillnad på! Jag kollade faktiskt bara compacten i all hast ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag använder trådbevakning med mailnotifikation samt denna RSS-feed: https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/999559

jag provade trådbevakning med mailnotifikation och det fungerarde första inlägget sedan har det kommit fler inlägg men inga fler mailnotifikationer. Märkligt, vad det nu kan bero på?

rss feeden var ju bra. Kollar du den feeden själv manuellt i en webläsare eller använder du någon rss-läsare?

Visa signatur

...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bugg:

jag provade trådbevakning med mailnotifikation och det fungerarde första inlägget sedan har det kommit fler inlägg men inga fler mailnotifikationer. Märkligt, vad det nu kan bero på?

rss feeden var ju bra. Kollar du den feeden själv manuellt i en webläsare eller använder du någon rss-läsare?

Om du läser mailet så står svaret på din fråga i det:
Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen.

Med vänliga hälsningar,
SweClockers.com

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bugg:

jag provade trådbevakning med mailnotifikation och det fungerarde första inlägget sedan har det kommit fler inlägg men inga fler mailnotifikationer. Märkligt, vad det nu kan bero på?

rss feeden var ju bra. Kollar du den feeden själv manuellt i en webläsare eller använder du någon rss-läsare?

Som mrqaffe skriver ovanför så måste du besöka forumet inloggad för att bevakningen ska fungera. Om det ändå inte fungerar kan det vara någon bugg (heh) som kan behöva tittas på av SweClockers utvecklare.

Vilken RSS-läsare som helst borde fungera bra. Själv använder jag gratisversionen av Feedly. Fördelen är att den fungerar direkt i webbläsaren och även med mobila enheter (både via web och appar). Nu har de dock en betalversion (som jag inte använder) men standardutförandet fungerar helt okej (förutom att man inte kan söka då).

Så här ser feeden ut genom Feedly:

Det finns ett par andra visningslägen också, just denna är den jag fastnat mest för.

EDIT: RSS-alternativet är nog mest optimalt för de som redan använder RSS eller är intresserad av att prova det. De flesta sidor har RSS-feeds. Nu är jag osäker på hur andra webbläsare har det men Firefox har en inbyggd RSS-läsare. Fördelen med Feedly och andra onlinetjänster är just att ens feeds alltid uppdateras och är åtkomlig.

Permalänk
Medlem

De här Sandström-lurarna ser rätt mycket ut som Bose QC15. Kan det vara samma lur rebrandad?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

De här Sandström-lurarna ser rätt mycket ut som Bose QC15. Kan det vara samma lur rebrandad?

Undrar detsamma!
Kan de vara värda ett köp?
Har dock aldrig hört talas om märket tidigare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Undrar detsamma!
Kan de vara värda ett köp?
Har dock aldrig hört talas om märket tidigare...

Förmodligen är det så

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du läser mailet så står svaret på din fråga i det:
Det kan även finnas fler svar men du får inget mer meddelande om det förrän du besöker forumet igen.

Med vänliga hälsningar,
SweClockers.com

Det förklarar saken.

Skrivet av anon5930:

Som mrqaffe Vilken RSS-läsare som helst borde fungera bra. Själv använder jag gratisversionen av Feedly. Fördelen är att den fungerar direkt i webbläsaren och även med mobila enheter (både via web och appar). Nu har de dock en betalversion (som jag inte använder) men standardutförandet fungerar helt okej (förutom att man inte kan söka då).

Så här ser feeden ut genom Feedly:

Det finns ett par andra visningslägen också, just denna är den jag fastnat mest för.

EDIT: RSS-alternativet är nog mest optimalt för de som redan använder RSS eller är intresserad av att prova det. De flesta sidor har RSS-feeds. Nu är jag osäker på hur andra webbläsare har det men Firefox har en inbyggd RSS-läsare. Fördelen med Feedly och andra onlinetjänster är just att ens feeds alltid uppdateras och är åtkomlig.

tackar, tror jag har lyckats. Det blev inte lika snyggt presenterat som ditt exempel men det verkar fungera. Använder fedly i android mobilen.

Visa signatur

...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Som mrqaffe skriver ovanför så måste du besöka forumet inloggad för att bevakningen ska fungera. Om det ändå inte fungerar kan det vara någon bugg (heh) som kan behöva tittas på av SweClockers utvecklare.

Vilken RSS-läsare som helst borde fungera bra. Själv använder jag gratisversionen av Feedly. Fördelen är att den fungerar direkt i webbläsaren och även med mobila enheter (både via web och appar). Nu har de dock en betalversion (som jag inte använder) men standardutförandet fungerar helt okej (förutom att man inte kan söka då).

Så här ser feeden ut genom Feedly:
http://i.imgur.com/HfaOR4B.png

Det finns ett par andra visningslägen också, just denna är den jag fastnat mest för.

EDIT: RSS-alternativet är nog mest optimalt för de som redan använder RSS eller är intresserad av att prova det. De flesta sidor har RSS-feeds. Nu är jag osäker på hur andra webbläsare har det men Firefox har en inbyggd RSS-läsare. Fördelen med Feedly och andra onlinetjänster är just att ens feeds alltid uppdateras och är åtkomlig.

Hur prenumerar man på enstaka trådar genom den inbyggda RRS motorn i Firefox? Och om jag nu vill använda Feedly hur lägger jag till denna tråd tex till feeden? Jag får inte det att fungera, jag hittar den inte ens.

Permalänk
Skrivet av JellyCow:

Undrar detsamma!
Kan de vara värda ett köp?
Har dock aldrig hört talas om märket tidigare...

Nä, Sandström är ett riktigt skitmärke så det skulle förvåna mig mycket om det skulle vara Bose-lurar. Undvik!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bugg:

tackar, tror jag har lyckats. Det blev inte lika snyggt presenterat som ditt exempel men det verkar fungera. Använder fedly i android mobilen.

Android klienten är rätt dålig på inställningsmöjligheter dessvärre. Själva webbsidan genom en webläsare går det att göra lite mer i.

Skrivet av anon114264:

Hur prenumerar man på enstaka trådar genom den inbyggda RRS motorn i Firefox? Och om jag nu vill använda Feedly hur lägger jag till denna tråd tex till feeden? Jag får inte det att fungera, jag hittar den inte ens.

När du besöker exempelvis https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/999559 med Firefox så får du upp en bild liknande denna:

Det längst upp är en del av Firefox RSS-läsare. Genom att välja Live Bookmarks som prenumerationssätt så får man ett bokmärke som uppdateras när något händer på sidan som bevakas.

Klickar man på Subscribe now så dyker följande bild upp. Där väljer man vart själva bokmärket placeras. I mitt exempel valde jag det som var standard för min del:

Sådär. Då är bokmärket skapat. För att få fram denna kan man välja (likt jag gjorde nedan) att visa bokmärkesfältet. Där kommer bokmärket nu att synas. Då rubriken i inläggen i detta fall är datumet så blir det lite svårt att se vad artikeln egentligen innehåller. Dock finns det två olika sorters ikoner. Längst upp är ikonen grå då denna redan har besökts. Resten som inte besökts är orangea. Det fungerar bättre på andra sidor.

För att göra en RSS-bevakning på en annan tråd så använder man URL https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/ och lägger till trådnummrets siffror på slutet. Denna diskussionstråd har nummer 1144000 och då blir URL för denna tråd helt enkelt https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/1144000. Lägg till den likt ovan med fyndtråden.

När man är på dessa sidor så går det såklart även att kopiera URL:en i URL-fältet om man vill använda RSS-feeden i någon annan läsare också.

Hoppas det fungerar.

EDIT: Ah, missade det om feedly. Jo, använd URL'en (exempelvis https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/1144000 som är denna diskussionstråd) och tryck antingen på "add content" eller kopiera in den genom Feedlys URL-fält. Bör fungera, dubbelkollade precis själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Android klienten är rätt dålig på inställningsmöjligheter dessvärre. Själva webbsidan genom en webläsare går det att göra lite mer i.

När du besöker exempelvis https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/999559 med Firefox så får du upp en bild liknande denna:

http://i.imgur.com/wCgMaW4.png

Det längst upp är en del av Firefox RSS-läsare. Genom att välja Live Bookmarks som prenumerationssätt så får man ett bokmärke som uppdateras när något händer på sidan som bevakas.

Klickar man på Subscribe now så dyker följande bild upp. Där väljer man vart själva bokmärket placeras. I mitt exempel valde jag det som var standard för min del:

http://i.imgur.com/UVuMDwA.png

Sådär. Då är bokmärket skapat. För att få fram denna kan man välja (likt jag gjorde nedan) att visa bokmärkesfältet. Där kommer bokmärket nu att synas. Då rubriken i inläggen i detta fall är datumet så blir det lite svårt att se vad artikeln egentligen innehåller. Dock finns det två olika sorters ikoner. Längst upp är ikonen grå då denna redan har besökts. Resten som inte besökts är orangea. Det fungerar bättre på andra sidor.

http://i.imgur.com/h5rNpJe.png

För att göra en RSS-bevakning på en annan tråd så använder man URL https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/ och lägger till trådnummrets siffror på slutet. Denna diskussionstråd har nummer 1144000 och då blir URL för denna tråd helt enkelt https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/1144000. Lägg till den likt ovan med fyndtråden.

När man är på dessa sidor så går det såklart även att kopiera URL:en i URL-fältet om man vill använda RSS-feeden i någon annan läsare också.

Hoppas det fungerar.

EDIT: Ah, missade det om feedly. Jo, använd URL'en (exempelvis https://m.sweclockers.com/feeds/forum/trad/1144000 som är denna diskussionstråd) och tryck antingen på "add content" eller kopiera in den genom Feedlys URL-fält. Bör fungera, dubbelkollade precis själv.

Tack så mycket för den detaljerade genomgången! Men varför fungerar inte det med de vanliga desktop sidorna?

Permalänk
Medlem

Någon som kom ihåg att titta in hos Elgiganten mellan kl 23-24 idag (igår?) och kan berätta vad deras överraskning var? Missade händelsen med två minuter...

Permalänk
Medlem

samma som tidigare erbjudanden samt en extra sänkning med 500:- på en TV jag inte alls tyckte var märkvärdig.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

samma som tidigare erbjudanden samt en extra sänkning med 500:- på en TV jag inte alls tyckte var märkvärdig.

Okej, tack. Ingen större förlust med andra ord.

Permalänk
Medlem

Battlefield-erbjudandet på Elgiganten, kan man lägga in nyckeln direkt i Origin?
Jag har ingen dvd-läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Battlefield-erbjudandet på Elgiganten, kan man lägga in nyckeln direkt i Origin?
Jag har ingen dvd-läsare

Det ska gå bra att göra så också, bara att det tar längre tid om man inte har en snabb lina.

Permalänk
Medlem

Ah danke. Såg ssen såklart att den inte fanns i Växjö, men i princip resten av Sverige
Får kanske leta efter ett bra näterbjudande istället, g2play hade liknande pris.

Permalänk
Medlem

Har ett onePlus one invite som går ut om 10 min. om någon är snabb så.
https://account.oneplus.net/invite/claim/4LM5-ECNU-MKOY-1E8C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Tack så mycket för den detaljerade genomgången! Men varför fungerar inte det med de vanliga desktop sidorna?

Då jag inte visste detta själv så kollade jag med biberu, vbulletin saknar tråd-rss. Mobila sidan använder inte vbulletin och där har detta stöd lagts till.