Utländsk Kompis som behöver bredband under 1 månad i Sverige.

Permalänk
Medlem

Utländsk Kompis som behöver bredband under 1 månad i Sverige.

Hej

Jag har en kollega som ska bo i Sverige under en månad och skulle vilja ha nån sorts lösning för bredband.
Vad är bäst? Mobil router kanske?

Han kommer streama tv-serier och filmer i HD kvalitè.
Finns det någon sådan smidig lösning?

Permalänk
Medlem

Mobilt bredband med kontantkort är inte särskilt dyrt i inköp men tror att det kan bli dyrt om man ska köpa massa extra data för streamingen.

EDIT: Kanske inte var så dyrt ändå. 3 tar 199 för modem + 1 vecka (5GB). Går att köpa till 1 månad/50GB eller 100GB för 299 resp 399.

Blir såklart inte lika billigt som bredband hemma men helt OK som tillfällig lösning tycker jag.

Permalänk
Medlem

Mobilt bredband kontantkort tror jag är bäst.
Det bästa erbjudandet jag kunde hitta är detta:
http://www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantko...

Men han måste köpa ett passande USB modem eller mobilt bredband router.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3 Bredband Kontant, 399 kr för 100GB eller 299 kr för 50GB. Det går att stoppa SIM-kortet i en gammal mobil och dela ut internetuppkopplingen.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Tele2 har en månads uppsägningstid på 4G modem.

Så man kan ju typ beställa och sedan säga upp på en gång antar jag? Eller blir 14 dagars ångerrätt ett problem kanske.

Permalänk
Medlem

Tack alla för svaren, då ska jag kolla upp detta.

Tack!

Permalänk
Medlem

Har ingen granne som han jan dela wi-fi med?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Har ingen granne som han jan dela wi-fi med?

Han kommer bo på hotell som förvisso har wifi men den är inte så vass (2mbit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Tele2 har en månads uppsägningstid på 4G modem.

Så man kan ju typ beställa och sedan säga upp på en gång antar jag? Eller blir 14 dagars ångerrätt ett problem kanske.

Ångerrätten ska inte vara ett problem rent generellt, man säger helt enkelt att man vill beställa ett 4G modem och säga upp det t.o.m 1 månad fram, så lägger de in ett avslut då, däremot så är det en form av abonnemang, så om den utländska kompisen inte har ett svenskt personnummer så måste någon annan stå för abonnemanget

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R4 H2O: Corsair H80i w/2x Gentle Typhoon @ 1850rpm
CPU: Intel Core i7 3770k @ 4,2GHz MOBO: MSI Z77A-GD65 ATX
GFX: MSI HD7950 TwinFrozr III SSD: Samsung SSD Basic 840 250GB
RAM: 2x4GB Corsair Dominator Platinum @ 1600MHz HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm
PSU: Fractal Design Newton R3 800W 80+ Platinum OS: Windows 7 Home Premium

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Försöker du säga att den inte ska vara det?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Försöker du säga att den inte ska vara det?

Hittar ingen koppling =DD

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med kontantkortsbredband nu för tiden? Behöver man inte registrera det eller något?