Permalänk
Medlem

Ny i Diablo 3

Har nyss besegrat hela campain på normal mode. När är det bra att höja svårhetsgraden?

#diablo

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Prova dig fram. Ta det högsta och se vad som händer. Du kanske smiskar rumpa!

Visa signatur

Data...

Permalänk

Man får pröva sig fram och testa vilken svårighetsgrad man klarar av. Torment I + kräver inte så jättebra utrustning. Desto högre svårighetsgrad desto mer belöning :), kör gärna adventure mode, farma bounties och kör några rifts. Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du kört normal genom kampanjen gissar jag att du är typ level 30-40?
Beroende på din gear bör du kunna köra Expert iaf och kör gärna adventure mode nu när du låst upp det, ger mer xp då det är mer mobs att döda. Börja med bounties och sedan rifts.

Själv börjar jag på Expert om jag börjar från 0 (tänk seasons) då Normal och Hard mer känns som tutorial läge.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Nu tog jag för givet att ts var lvl 70, torment 1+ kan bli lite för svårt då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inqontrol:

Nu tog jag för givet att ts var lvl 70, torment 1+ kan bli lite för svårt då

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag förstod det
Dock är det ju så att XP på normal är så låg att man inte på långa vägar kommer i närheten av 70 genom kampanjen, så Torment lär inte ens vara ett alternativ då det inte går att välja förens level 60.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Så länge du inte kör Hardcore så kan du spela så svårt att du går framåt relativt fort, du riskerar inget ändå.

Permalänk

själv kör jag expert på min 70 pargon 8 eller något, försökt köra torment men mina grejer är inte dom bästa utom mina FireWalkers eller vad dom heter

testa dig fram vettja! jag testa igenom lite ohc jag klara mig rätt bra på Expert om jag inte lullar runder onykter

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

själv kör jag expert på min 70 pargon 8 eller något, försökt köra torment men mina grejer är inte dom bästa utom mina FireWalkers eller vad dom heter

testa dig fram vettja! jag testa igenom lite ohc jag klara mig rätt bra på Expert om jag inte lullar runder onykter

Är du bara ute efter gear kan du lika gärna köra normal då det är samma droprate i normal-master men går bra mycket snabbare att cleara normal om du har gear så du bara klarar expert, det är först när du kommer till Torment som droprates ökar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om du kört normal genom kampanjen gissar jag att du är typ level 30-40?
Beroende på din gear bör du kunna köra Expert iaf och kör gärna adventure mode nu när du låst upp det, ger mer xp då det är mer mobs att döda. Börja med bounties och sedan rifts.

Själv börjar jag på Expert om jag börjar från 0 (tänk seasons) då Normal och Hard mer känns som tutorial läge.

Jag blev lvl51 nyss. Tycker att normal är löjligt lätt, mejar ner allt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag blev lvl51 nyss. Tycker att normal är löjligt lätt, mejar ner allt

Ja som jag nämnde så känns Normal och även hard i mina ögon mer som Tutorial läge som är extremt lätta.
Det är bara att höja svårighetsgraden till Expert och köra därifrån, du får 100% mer XP i Expert mot Normal så det kommer gå snabbare att levla.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Är du bara ute efter gear kan du lika gärna köra normal då det är samma droprate i normal-master men går bra mycket snabbare att cleara normal om du har gear så du bara klarar expert, det är först när du kommer till Torment som droprates ökar.

Gick upp till master nyss och det går helt okey, skall se om jag kan lira torment lite senare

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Jag hoppar Normal och Hard (?) och kör Expert direkt när jag börjar levla gubbar.

Som många säger; testa dig fram.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.