Permalänk
Medlem

H100i radiatorskruvar

Hej.

Jag köpte en H100i via inet förra veckan och visade sig komma med en helt trasig pump. Har felanmält och den är skickad tillbaka och väntar på att få en ny så fort de har bekräftat felet.

Dock upptäckte jag att det följer endast med 8 stycken radiatorskruvar. Med andra ord de svarta långa. Jag har köpt fläktar för att driva denna i PnP. Hur ska jag kunna göra det med endast 8 skruvar? Behöver 8 för push och 8 för pull.

Kan man få tag på identiska skruvar någonstans eller måste jag verkligen köra fyra skruvar diagonalt under 2 fläktar för att spara in 4 för toppen i varje hörn som ska bära radiatorn och 2 fläktar?

MVH
Alex

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem

Bör finnas på byggvaruhus kanske inte svarta men det kan man ordna själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av gugel:

Hej.

Jag köpte en H100i via inet förra veckan och visade sig komma med en helt trasig pump. Har felanmält och den är skickad tillbaka och väntar på att få en ny så fort de har bekräftat felet.

Dock upptäckte jag att det följer endast med 8 stycken radiatorskruvar. Med andra ord de svarta långa. Jag har köpt fläktar för att driva denna i PnP. Hur ska jag kunna göra det med endast 8 skruvar? Behöver 8 för push och 8 för pull.

Kan man få tag på identiska skruvar någonstans eller måste jag verkligen köra fyra skruvar diagonalt under 2 fläktar för att spara in 4 för toppen i varje hörn som ska bära radiatorn och 2 fläktar?

MVH
Alex

Hejsan Alex,

Du kan skapa en ticket på våran support-sida så kan dom fixa skruvar åt dig.

http://corsair.force.com/

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Körde med två på varje till att börja med, men sedan insåg jag att det var vanliga M3 maskinskruv tappad i radiatorn.

Skruvarna hittar du på Hobbex eller någon annan välsorterad järnbutik.

http://www.hobbex.se/sv/artiklar/radiostyrt/tillbehor-13/skru...

Visa signatur

Citera om du vill ha min uppmärksamhet :)

Permalänk
Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Hejsan Alex,

Du kan skapa en ticket på våran support-sida så kan dom fixa skruvar åt dig.

http://corsair.force.com/

Hej. Hade jätte gärna gjort det, men känns som en liten sak, stort problem för er så ville helst inte gå så långt att tvinga corsair skickar skruvar.

Men som Cryptoraptor visa, hade ju redan Corsair räknat med
Tack för svar!

Skrivet av Nehalem:

Hade samma problem. Körde med två på varje till att börja med, men sedan insåg jag att det var vanliga M3 maskinskruv tappad i radiatorn.

Skruvarna hittar du på Hobbex eller någon annan välsorterad järnbutik.

http://www.hobbex.se/sv/artiklar/radiostyrt/tillbehor-13/skru...

Bor i en mindre stad, så det känns onödigt att lägga några hundralappar bensin för att köpa skruvar för 50kr. Men såg att det fanns på inet nu.

Du ska ha stort tack, letade men hittade inget. Beställt och klart.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Hej.

Jag köpte en H100i via inet förra veckan och visade sig komma med en helt trasig pump. Har felanmält och den är skickad tillbaka och väntar på att få en ny så fort de har bekräftat felet.

Dock upptäckte jag att det följer endast med 8 stycken radiatorskruvar. Med andra ord de svarta långa. Jag har köpt fläktar för att driva denna i PnP. Hur ska jag kunna göra det med endast 8 skruvar? Behöver 8 för push och 8 för pull.

Kan man få tag på identiska skruvar någonstans eller måste jag verkligen köra fyra skruvar diagonalt under 2 fläktar för att spara in 4 för toppen i varje hörn som ska bära radiatorn och 2 fläktar?

MVH
Alex

Tjena! du kan skriva på corsair hemsida och göra en RMA så gjorde jag för att få extra skruvar och så var corsair sjyst att skicka ett par extra så länge du har tagit kort på inköpskvittot och skickat på doms chatt som är öppen vissa dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Hejsan Alex,

Du kan skapa en ticket på våran support-sida så kan dom fixa skruvar åt dig.

http://corsair.force.com/

Jag skrev vad han skulle göra nedan då corsair SWE hjälpte mig med ^^

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av gugel:

Hej. Hade jätte gärna gjort det, men känns som en liten sak, stort problem för er så ville helst inte gå så långt att tvinga corsair skickar skruvar.

Men som Cryptoraptor visa, hade ju redan Corsair räknat med
Tack för svar!

Ja de funkar ju det med.