Permalänk
Skrivet av jkrx:

Inte nog med det. När turbine tog över blev det även fullt lagligt att "clubba" upp sina karaktärers rank vilket är rent ut sagt regelvidrigt. Turbine bryr sig inte längre om spelet utan det handlar enbart om pengar. Ja, självklart bryr sig företag om pengar MEN man kan fortfarande ha lite integritet.

Eftersom "clubbandet" även går ut över PVE sidan (rank10=2nd age vapen osv.) så blir det lite förbryllande.

Kom själv tillbaka med RoR expansionen men har nu beslutat för att stänga ner. Synd för jag gillar Tolkien och hans värld.

Hur tråkigt det än är att Turbine negligerar PvMP, så är det en mikroskopisk del av LotRO. PvMP borde aldrig implementerats i spelet till att börja med. Men som PvE spel står sig LotRO väl i konkurrensen och RoR var en mycket välkommen expansion. Under det kommande året kommer vi att få se både update 10 och 11, vilka båda ser väldigt lovande ut.

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Inte nog med det. När turbine tog över blev det även fullt lagligt att "clubba" upp sina karaktärers rank vilket är rent ut sagt regelvidrigt. Turbine bryr sig inte längre om spelet utan det handlar enbart om pengar. Ja, självklart bryr sig företag om pengar MEN man kan fortfarande ha lite integritet.

Eftersom "clubbandet" även går ut över PVE sidan (rank10=2nd age vapen osv.) så blir det lite förbryllande.

Kom själv tillbaka med RoR expansionen men har nu beslutat för att stänga ner. Synd för jag gillar Tolkien och hans värld.

Det finns ju betydligt enklare och snabbare sätt att skaffa sig 2nd age LIs än att clubba till R10

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Det finns ju betydligt enklare och snabbare sätt att skaffa sig 2nd age LIs än att clubba till R10

Finns ju lite andra grejer att hämta på vägen till r10 samt auda gear för pvp vilket är lite jobbigare att skaffa utan att clubba.

Citat:

Hur tråkigt det än är att Turbine negligerar PvMP, så är det en mikroskopisk del av LotRO. PvMP borde aldrig implementerats i spelet till att börja med. Men som PvE spel står sig LotRO väl i konkurrensen och RoR var en mycket välkommen expansion. Under det kommande året kommer vi att få se både update 10 och 11, vilka båda ser väldigt lovande ut.

PvP fanns med från början och var faktiskt något turbine promotade ganska flitigt under release. Det är pve/turbine fanboys som fått för sig att det alltid varit en mikroskopisk del av spelet

Sen vet jag inte om jag tycker att pve:n är på topp heller. RoI var fatalt dåligt och jag skulle aldrig kalla en ny expansion utan nytt end-game för något anant än godkänt. Rohan var okej utseende mässigt men friheterna de tar med tolkiens lore blir allt tydligare och alla "plot holes" blir allt större.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

PvMP var kanske en större del från början, men just nu är det är en liten del av spelet. Sedan är det enda problemet jag ser med auda-gear att 3 delar är BiS för kaptener iom setbonusen. Allt sådant får de gärna patcha bort trots att auda-seten går rätt snabbt att fixa utan att clubba öht.

Det finns liknande problem med R10 2nd age, men de går utan problem att skaffa på annat håll.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av jkrx:

PvP fanns med från början och var faktiskt något turbine promotade ganska flitigt under release. Det är pve/turbine fanboys som fått för sig att det alltid varit en mikroskopisk del av spelet.

Var hygglig och återigen läs vad jag egentligen skrev: "Hur tråkigt det än är att Turbine negligerar PvMP, så är det en mikroskopisk del av LotRO."

Jag berörde över huvudtaget inte Turbines förhållande till monster play vid release. PvMP introducerades i LotRO under SoA Beta. Innan dess existerade inte konceptet, och i mina ögon borde det aldrig ha implementerats. PvMP känns i efterhand som ett förhastat beslut av Turbine, vilket till viss del bekräftas av deras ovilja till att vidareutveckla konceptet och låta det omfatta fler områden av spelet.

Din PvE/Turbine fanboy kommentar, är dessutom i mitt fall fel på båda punkterna.

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med spelet sen den senaste uppdateringen? Mitt spel crashar direkt när jag startar och har testat det mesta förutom att ladda ner det igen...

ingen annan som haft samma problem?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Någon som haft problem med spelet sen den senaste uppdateringen? Mitt spel crashar direkt när jag startar och har testat det mesta förutom att ladda ner det igen...

ingen annan som haft samma problem?

Nej inga problem. Det fungerar klanderfritt för min del.

Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Någon som haft problem med spelet sen den senaste uppdateringen? Mitt spel crashar direkt när jag startar och har testat det mesta förutom att ladda ner det igen...

ingen annan som haft samma problem?

Fungerar fint här med, var inne igår senast. Iofs så gjorde jag inget mer än sitta utanför the Pony och dricka Barlimans men det är ju underhållning det med ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Fungerar fint här med, var inne igår senast. Iofs så gjorde jag inget mer än sitta utanför the Pony och dricka Barlimans men det är ju underhållning det med ..

Det är aldrig fel.

Funkar fint för mig också!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

Med släppet av Update 10 så har Turbine sett över combatsystemet och bland annat ändrat huvudstat för Wardens och här är en liten sammanfattning.

Wardens

Byter från Might till Agility som huvudstat, vilket också innebär att vår primära avoidance skiftas från Block till Evade. Problemet är att Parry, Block och Physical Mitigation stannar kvar på Might.

+1 Agility

10 Physical Mastery Rating
5 Tactical Mastery Rating
2 Parry Rating
4 Evade Rating
1 Crit Rating

+1 Might

2 Parry Rating
4 Block Rating
2 Physical Mitigation

Detta betyder att vi har tappat en hel del Physical Mitigation när de konverterade våra armorstats. Så ser du en Warden som får lite extra ont av en boss, ge honom en förstående klapp på axeln (/pat).
Critical Rating och Defence

Turbine har även sett över mekanikerna Critical Rating och Critical Defence för samtliga klasser. Critical Rating har tidigare varit en separat mekanik som har sin egen check, men har nu blivit unison med masteries-checken så att det bara är en check för critical som behöver göras för varje attack. Detta är sagt att främst gynna Burglars och Hunters, som i största grad använder sig av mekaniken. Undantagen för denna ändring är skillsen Coda of Resonance och Bolster Courage, som har separata checkar som vanligt.

Exempel:

At level 85, 300 points of Critical Rating nets you roughly 1.1% bonus damage.
At level 85, 5000 points of Critical Rating nets you roughly 16.4% bonus damage
At level 85, 10000 points of Critical rating nets you roughly 28.2% bonus damage

Generally speaking, all skills have a base Critical Magnitude of 1.5x and Devastating Critical Magnitude of 2.0x. Critical Damage bonuses granted by Critical Rating, traits, skills, etc are then added to the base multipliers.

Player A has a 15% Magnitude bonus from Critical Rating.
Player A lands a critical attack with a skill that has a 1.5x base critical magnitude.
Player A will now do 1.65x (1.5 + .15) bonus damage on crit and 2.15x (2.0 + .15) on dev.

Critical Defence har nästan halverats, i förmån till att den gäller för alla då Turbine slänger in Critical Defence på alla klassers föremål. Från ca. 2% per 100 poäng, gäller nu straxt under 1%. Detta för att de ville balansera de båda Critical-mekanikerna bättre. Det ger nu större effekt med Critical Defence debuffs och hög Critical Rating.

För mer info: http://www.lotro.com/en/game/articles/update-10-critical-defe...

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Wardens

Byter från Might till Agility som huvudstat, vilket också innebär att vår primära avoidance skiftas från Block till Evade. Problemet är att Parry, Block och Physical Mitigation stannar kvar på Might.

+1 Agility

10 Physical Mastery Rating
5 Tactical Mastery Rating
2 Parry Rating
4 Evade Rating
1 Crit Rating

+1 Might

2 Parry Rating
4 Block Rating
2 Physical Mitigation

Detta betyder att vi har tappat en hel del Physical Mitigation när de konverterade våra armorstats. Så ser du en Warden som får lite extra ont av en boss, ge honom en förstående klapp på axeln (/pat).
Critical Rating och Defence

Dom har ju dock fixat vår Passive Sword bonus och Grand Master Weapons Training nu. Vilket innebär att om man kör med svärd (och GMWT traitat) får man +4% parry gratis (som även går över cap)

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Dom har ju dock fixat vår Passive Sword bonus och Grand Master Weapons Training nu. Vilket innebär att om man kör med svärd (och GMWT traitat) får man +4% parry gratis (som även går över cap)

Jepp. Ganska värt att ha ett svärd som Warden nu också. Me gusta!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Apropå Warden. Vad ska vi göra som har köpt ganska dyra Might tombs göra? Köpa ytterligare agi tombs?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Apropå Warden. Vad ska vi göra som har köpt ganska dyra Might tombs göra? Köpa ytterligare agi tombs?

Ja, tyvärr.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ja, tyvärr.

Attans då. Tack för det snabba svaret. Då kommer min warden få sova vidare tills det är rea på agi-tombsen

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Attans då. Tack för det snabba svaret. Då kommer min warden få sova vidare tills det är rea på agi-tombsen

Jag fick för första gången mer Tactical Mitigation än Physical Mitigation nu efter ändringen. Jag tycker själv att ändringen är logisk, Warden har alltid framstått som en lättare "evade-tank", men som alla andra påpekar så kom ändringen kanske lite väl sent, mitt uppe i en expansion. Hade varit smidigare om de släppt detta med Riders of Rohan eller så. Dessutom märks skillnaden när man använder Assailment, crittar upp emot 3K nu med min tankgear, vilket är lite roligt.

Men ja, det tråkiga är om man har köpt Might-tomes, som förvisso fortfarande gäller för Block rating och Physical Mitigation, men hade kanske varit roligare att ha på Agility.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Update 11 släpps idag! Mer Rohan åt folket.

17:00 ska det vara patchat och klart.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande lirar? Jag och polare började precis, vi är runt lv 25 och spelar på Withywindle! Söker gärna ett kinship eller några att spela med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

Någon som fortfarande lirar? Jag och polare började precis, vi är runt lv 25 och spelar på Withywindle! Söker gärna ett kinship eller några att spela med

Tjena!

Friskyttarna är fortfarande aktiva i Evernight, om det är ett alternativ för er att byta server. Har bra aktivitet nu efter att HD släpptes också, brukar vara 10-15 inne varje dag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Take the Hobbits to Isengard event på Evernight!

http://www.twitch.tv/lotrostream

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Tjena! Någon som lirar på Arkenstone? Har nämligen en Captain lvl 70 som jag i stort sett alltid har spelat ensam på då min kompis alltid börjar om när han börjar närma sig lvl 30. Dra iväg ett mail till Hoflahíl om ni vill köra för jag kommer nog aldrig vara inne på denna sida igen.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag loggade in igen efter lång tid som frånvarande. Herre min gös vad tråkigt lotro är nu. Kan tilläggas att jag har spelat sen 2007 och har 10 cappade gubbar, så jag har provat (och grindat) allt i spelet.

Saknar den goda tiden runt mirkwood och även RoI. Bäst var dock Moria och precis när Lothlorien kom för mig alltså.
De senaste expansionerna har varit fantastiska - rent geografiskt med väldigt fina landskap och skit. Resten har varit riktigt dåligt, såsom Big Battles (epic battles?) och så vidare. Revamp av klasserna gjorde spelet värdelöst. NU är allt endast dps dps dps och dps. Tanking kan man göra sovandes med händerna bakbundna och så vidare. Healers gör full health heals med en skill osv... patetiskt.
Hjärndött för att _alla_ ska klara av det utan minsta ansträngning! Jag säger bara Rift, Carn Dum och Helegrod med level 50 cap (SoA end-game). Det var grejer det... inga legendary item och sån skit Klasserna var avancerade och man var tvungen att veta vad man gjorde med gubben för att göra skillnad.

Förut krävdes skicklighet, kombinationer av skills också vidare för att hålla aggro exempelvis.

/rant off

Blir nog inget mer lotro för mig nu, loggat in av vana i ca 2 år nu och inte för att jag tyckte det var jätteskoj. Ett fantastiskt spel som fallit offer för warner brothers, f2p och developers som inte hittar sin snabel längre.

Visserligen är det alltid halvskoj att starta ny gubbe och levla långsamt osv men i övrigt...

Besviken är nog ordet, att det gick utför och inte uppför sen RoI. Besviken...

/Trött gammal och besviken surgubbe

Permalänk

Mycket som gick snett med Helms Deep expansionen. Dåligt genomförande av trait trees, aggro mechanics förstörda, big boring battles, all content faceroll.

Vissa saker har ju rättats till lite nu med senaste levelcap höjningen. Lite fler poäng till trait träden (med tillräckligt många poäng närmar ju sig klasserna vad de var tidigare) och en ganska rejäl höjning av svårighetsgraden i tier 2 instancer. Ska man raida T2C så räcker det inte att dunka huvudet i tangentbordet för att lyckas längre.

Essence systemet till Armour är intressant, men man får ju verkligen hoppas att de lever upp till löftet att vad vi fått nu bara är grunden, och att systemet kommer byggas vidare på.

Update 14 fick iaf tillbaka mig till Lotro efter drygt ett halvår av uppehåll.

Högst på önskelistan ligger ju dock fortfarande lite nya traditionella instancer, men det verkar ganska mörkt på den fronten tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

Högst på önskelistan ligger ju dock fortfarande lite nya traditionella instancer, men det verkar ganska mörkt på den fronten tyvärr.
Skickades från m.sweclockers.com

Jo tyvärr har LotRO lagt ner alla planer på traditionella instanser.

Med det sagt, har faktiskt vårt kinship fått en aktivitetshöjning under vår/sommar. Vad det beror på är svårt att säga, men intrycket är att det händer något inom Turbine just nu. Med Sapience borta, är den allmänna åsikten att man kanske vågar hoppas på ett lite öppnare klimat.

Vi får avvakta och se vad hösten för med sig. Det är i alla fall trevligt att se nya och gamla ansikten åter i Midgård.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Jo tyvärr har LotRO lagt ner alla planer på traditionella instanser.

Med det sagt, har faktiskt vårt kinship fått en aktivitetshöjning under vår/sommar. Vad det beror på är svårt att säga, men intrycket är att det händer något inom Turbine just nu. Med Sapience borta, är den allmänna åsikten att man kanske vågar hoppas på ett lite öppnare klimat.

Vi får avvakta och se vad hösten för med sig. Det är i alla fall trevligt att se nya och gamla ansikten åter i Midgård.

Jo, har sett flera som ser CM bytet som en anledning att komma tillbaka. Och aktiviteten på Eldar har ju defenitivt höjts mer än vad jag trodde iom U14, och det verkar hålla i sig

Verkar vara fler än jag som äntligen ser en anledning att levla alts som fastnat på 85

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Skrivet av vr00mfondel:

Jo, har sett flera som ser CM bytet som en anledning att komma tillbaka.

Här har du en +410 inlägg lång tråd där folk jublar över att han lämnade.

Turbines officiella forum har förlorat mängder med folk genom åren (av vilka många slutat spela) tackvare vare Sapience diktator lika framhållning. De senaste åren har man i stort sett endast fått prisa spelet på Turbines forum. Minsta lilla avvikande åsikt har resulterat i bannlysning.

Vilket är anledningen till att http://lotrocommunity.com/ blivit så stort.

Permalänk

Igår släpptes update 14.2

En ganska liten uppdatering med en ny mini-zon (Dead Marshes) och lite QoL fixes.
Mailbox finns nu vid House of Coins i DA
Shift+C för mount & pet collections
Essence reclamation scroll finns nu som drop och i skirmish camp (bl.a)

(Och First Age symboler borttagna från OD T1)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

Uptade 15 släpps idag ut på beta servern Bullroarer.

*Ny klass - Beornings
*Central Gondor landmassa
*Ny Big Battle (1/2/3/6-manna)
*Uppdatering av musik-systemet

Inga release notes ännu, och såvitt jag vet inget datum satt för när U15 släpps till Live servrarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk

Återupptog LOTRO i går och det känns inspirerande. Älskar ju mmo men har mycket begränsad tid för tillfället så att logga in till Midgård lite då och då borde passa just nu. Finns ju trots allt ett tydligt mål (Mordor någon gång i framtiden) även för en casual spelare till skillnad från andra spel där det bara är en lång resa till end game.
Min hunter dwarf är nu L65 och jag tänker i lugn och ro fortsätta utforska omgivningen (Enedwaith just nu).
Till frågan...
Tycker det är galet många skills att hålla reda på. Någon som har en bekväm ranged rotation för vardagligt questande att tipsa om?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Funderar på att kliva in i Midgård igen. Kom aldrig upp i någon hög level när jag lirade för några år sedan, sen blev det F2P och jag var inte så sugen på att pröjsa.