Testdrive Unlimited 2 ONLINE

Permalänk
Medlem

Testdrive Unlimited 2 ONLINE

Jag tänkte kolla om det är några som är sugna på att köra online på TDU2.
Vet att det inte är det nyanste open world racing sim men efter att man lagt in physics mod känns bilarna rätt OK och det lirar bra på 3 skärmar. Har även lyckats överföra offlineusern till onlinekonto så det känns det värt. Det blir ju en del offline eftersom servrarna går ner.
Jag har skapat en klubb som heter Wheels men saknar folk att köra med.
Hör av dig om du är inne nåt. Mitt nick är OliZ.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk

Jag är med på att lira om du vill, använder du skype/TS så vi även kan snacka?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Jag PMar dig.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Dubbelpost här i och med en fråga i en annan tråd som jag valde att svara på här istället.

TDU2 out of box har patchats rejält sedan release och därför är det en bättre produkt idag än det var från början. Det gäller bla buggar, stöd för kontroll- ratt, bilarnas grepp och bromskapacitet. Det var även rejält tungdrivet vilket inte är ett problem längre med dagens hårdvara.

Handling,bromsar:
Om man inte är nöjd med out of box kan man titta här, observera att det finns två versioner av modden i den tråden:
http://forum.turboduck.net/threads/28327-TDU2-Brakes-fix-v09
Denna mod ger dig inget övertag i spelet utan snarare tvärt om så ger det mer realism, och som sådant helt ok att köra med online.

Unofficial Patch 0.4:
Den stora TDU2 communitien har satt ihop en patch till spelet som ger en del förbättringar, samt en hel del nya fordon och bilmärken.
Underbart tex att äntligen kunna välja på en rad Lamborghinis men även annat kul. Dessa nya bilar har inget övertag över originalsortimentet och håller sig till klasserna. Däremot så kan endast folk med denna patch se bilens riktiga utseende, för andra ser det ut som en Lancia Delta.
Det diskuteras att denna patch kan skapa fel i servern och att den skulle vara orsaken till att servern går ner ibland.
Jag kan varken bekräfta eller dementera det men som jag ser det skulle jag tro att servrarna har andra problem som gör att de går ner, tex underhållsrelaterat.
http://www.tdu2.ml/up/home

Edit*
Det finns en programvara som gör att man kan använda sin savegame i Offline mode ifall servern går ner, så kan man fortsätta racea och tjäna pengar och sedan ha det tillgodo när servern kommer upp igen.
Jag sköter dock detta manuellt genom att kopiera de mest aktuella filerna mellan Online och Offline save-mapparna.

Det kan bli att jag uppdaterar denna post för att tillföra innehåll som efterfrågas.

Återigen om någon vill vara med och köra tillsammans så är det bara att höra av sig. Priset på spelet har sjunkit till från ca 50kr på tex g2a.com och får man väl säga är grymt prisvärt. Eftersom jag har en klubb är det bara att joina och börja. Jag heter OliZ i spelet.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |