Köpa Oneplus One på ebay ?

Permalänk
Medlem

Köpa Oneplus One på ebay ?

Hade tänkt skaffa mig en OPO men det här med invites gör det ganska svårt. Såg när jag kollade på ebay idag att man kan köpa telefonen för samma pris som på deras officiela hemsida med rätt LTE band osv. Vad jag undrar är om det är samma telefon och hur det kommer sig att dem finns på ebay ? PS Jag vet att man kommer kunna förbeställa om ungefär en vecka men tålamod är inte en av mina starka sidor.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Så svårt är det inte att få tag på en invite. Jag har sprungit på flera stycken utan att ens ha försökt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Så svårt är det inte att få tag på en invite. Jag har sprungit på flera stycken utan att ens ha försökt.

Kan du förklara för mig vad det är för magi du brukar ? Har följt deras facebooksida ett tag och såg att dem gav ut ca 60,000 invites för en vecka sedan. Detta var tyvärr innan min s4:a sprack

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Om en vecka så kommer de ta bort invite funktionen, vänta tills dess istället.

http://preorder.oneplus.net/

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Om en vecka så kommer de ta bort invite funktionen, vänta tills dess istället.

http://preorder.oneplus.net/

Jo jag vet. Problemet är att jag behöver vänta en hel vecka !

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Kan du förklara för mig vad det är för magi du brukar ? Har följt deras facebooksida ett tag och såg att dem gav ut ca 60,000 invites för en vecka sedan. Detta var tyvärr innan min s4:a sprack

Klickar runt i trådar här på forumet. Det händer rätt ofta att någon bara häver ur sig en invite. Om du aktivt försöker söka upp dessa borde det inte vara några problem att få tag på en invite idag.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Behind900:

Jo jag vet. Problemet är att jag behöver vänta en hel vecka !

Och ramen för att lägga en beställning ligger på en timma. Det är ett skämt tillvägagångssätten man måste gå igenom för att få tag på denna telefon.

Men jag har som den andra snubblat över flertalet invites genom att bara surfa runt både här och på swedroid. Vill inte ha en dock.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Och ramen för att lägga en beställning ligger på en timma. Det är ett skämt tillvägagångssätten man måste gå igenom för att få tag på denna telefon.

Men jag har som den andra snubblat över flertalet invites genom att bara surfa runt både här och på swedroid. Vill inte ha en dock.

Jag kanske bara har otur. Vad vet jag

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Du kommer få en inv tids nog men jag vill bara säga att oneplus inte kommer skrota inv systemet utan om du har en inv kan du skippa preorder kön

Permalänk
Medlem

En LG G3 ikväll kostar 3000kr. Det kanske kan vara en kandidat istället för en one+one.
http://www.elgiganten.se/cms/happy-hours-tele/erbjudanden-hap...

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du hade jag skaffat en LG G3 och sen rootat och installerat Cyanogenmod 11 på den istället.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joole22:

En LG G3 ikväll kostar 3000kr. Det kanske kan vara en kandidat istället för en one+one.
http://www.elgiganten.se/cms/happy-hours-tele/erbjudanden-hap...

WOW! Tack så jättemycket för tipset ! Blir förmodligen en LG då. Alltid trevligt med sweclockers underbara community

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHFear:

Hade jag varit du hade jag skaffat en LG G3 och sen rootat och installerat Cyanogenmod 11 på den istället.

Det är nog så planen ser ut

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHFear:

Hade jag varit du hade jag skaffat en LG G3 och sen rootat och installerat Cyanogenmod 11 på den istället.

Satans jävla helvete, varför chillade jag inte två veckor med att köpa min One -.-

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Satans jävla helvete, varför chillade jag inte två veckor med att köpa min One -.-

Vad är det du ogillar med den ? Tycker det verkar vara en topp telefon

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Vad är det du ogillar med den ? Tycker det verkar vara en topp telefon

G3 har IR-sändare, 1440p(något jag anser är en bonus), löstagbart batteri, möjlighet till SD-kort.

OPO saknar dessa, har praktiskt taget ingen support(får du problem är det lösa det själv eller fråga i forumet), måste du skicka den på reparation får du räkna med månader för att få tillbaka telefon och kameran suger(bortsett från under perfekta ljusförhållandena). Vibrationsmotorn är även rätt svag.

Kontrollen till hörlurarna fungerar inte fullt ut(många med det problemet), Quick Tiles åker ibland ner fast jag drar ner vanliga notikationsfältet, jag fick stänga av Screen Gestures för att ficklampan och musiken hoppade igång i fickan. Kameran och buggarna går ju att lösa med mjukvara men jag är rädd att detta kommer ta otroligt lång tid, om det ens fixas.

Det är en grym telefon men för till och med en hundring billigare hade jag nog tusan valt G3an.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070