Permalänk

Så.. äntligen reklamationen klar. efter 3mån!

27/7-14 Beställde jag en Corsair Mus mm.

17/8-14 Dog Musen helt och jag kontaktade er. reklamation gjordes.

27/8-14 var det först OK att SKICKA in musen - Fick vänta några dagar på fraktsedeln.

27/10-14 Blev varan godkänd av reklamationsavdelningen, och jag skulle bli återbetald. (undra hur lång tid detta tar?)

Varenda gång har man behövt SJÄLV höra av sig och kolla hur processen går, blivit erbjuden lite rabattkoder som "plåster på såret", vilket jag tackat och tagit emot såklart.

Ska det verkligen ta såhär lång tid?? Vad tycker ni på CDON om detta? fått bara massa "ursäkter hit o dit". inga raka svar.

Nu handlade det bara om en mus, köpte en ny från annat håll då jag ej orkade vänta.
Blir så mörkrädd att en enkel reklamation som min döda mus som bara "stendog" kan ta såhär långt tid. vad händer ifall mitt Moderkort/Cpu/Gpu skulle säga upp sig? Betyder det att man blir helt utan dator i månader?

Att en leverantör som smidigt kan leverera varor även borde se till att även reklamationsbiten fungerar lika bra? eller har jag fel?

Forumsansvarige här kanske kan skriva några rader och redogöra hur en reklamationsärende hos er går till? tidsram?
Så alla här som handlar vet om vad som vänta skall vid EV reklamation.

Ni måste verkligen se över hur ni sköter era reklamationer om ni ska behålla kunder.

Med vänlig hälsning
Besviken Kund

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Nej det är inte ok med så långa tider för garanti/reklamationer.
Skälig tid är 3 veckor enligt ARN.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Nej det är inte ok med så långa tider för garanti/reklamationer.
Skälig tid är 3 veckor enligt ARN.

Nej det tycker inte jag heller, speciellt när man kan leverera saker till kund på ett par dagar. Men att ta tillbaka varor som ej fungerar är det inte lika bråttom med.

Väntar med spänning vad CDON svarar på detta.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Har en trasig produkt som jag ska måste skicka tillbaka imorgon men är förvirrad över returproceduren. Har fått en fraktsedel i paketet med den nya produkten, samtidigt som instruktioner i svarsmailet jag fått säger att jag ska skicka paketet till en fraktfri adress (som är en annan än den på fraktsedeln) som ska skrivas direkt på paketet (och skickas som vanligt brev?). Skickas det som vanligt brev har man ju inget Kolli-ID och därmed ingen kvittens på att man lämnat in paketet.

Sedan står det också i mailet att man ska "Ange orsaken till din retur när du returnerar så att lagret vet hur de ska hantera din retur." Jaha? Jag har inte fått något RMA-nummer. Vad är det man ska ange? Är det samma felbeskrivning som ni redan fått via mail som ska skrivas ut och skickas med i paketet?

Tycker det är väldigt otydligt. Någon annan som returnerat något till CDON och hur gjorde ni i sådana fall?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

När det handlar om Cdon så bör man ju ge så mycket info man bara kan så vänta helst på ett RMA nummer som du skriver på paketet samt stort på ett separat papper.
Sen skickar du med ett papper med felbeskrivningen med helst med stor text så det är lättläst.
Men troligen kommer det inte hjälpa nåt ändå då Cdon kommer att ta tid på sig att skicka ut RMA nummer och sen även ta så lång tid på sig som dom kan under tiden och hoppas på att kunden tröttnar och ger upp.

Med andra ord räkna med att det kommer ta tid och dom där 3 skäliga veckorna som ARN tycker är skäligt är inget du bör räkna med!

Och skicka för fan inget utan kolli id då du ej kommer ha något som helst bevis på att du har skickat nåt då.
Med andra ord vänta tills cdon har skickat ut en RMA lapp heller betala för frakt med kolliid själv som du sen kräver Cdon på pengar för (det har du rätt till).
För Den retur lapp du fick med i paketet är ju troligen enbart för 14 dagars ångertiden vilket ska skickas till en adress och RMA/garanti troligen till en annan adress (för att försvåra det för kunden med förhoppningen att denne ger upp).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nu får ni väl kamma till er och fixa priset lite på dessa ni ligger ju helt off .. Annars måste jag ju besöka Webbis fysiskt..

http://cdon.se/hemelektronik/jawbone/jawbone-mini-jambox-blue...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2172190

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Brukar inte skriva på forum för att avreagera mig men just nu känner jag att jag vill ha andras åsikter om det här. Har ett ärende med CDON som precis blivit avslutad och jag är fruktansvärt besviken. Ska försöka dra det kort.

Vid release av socket 2011 köpte jag bland annar CPU, moderkort och Nätagg för totalt cirka 10k hos CDON. Allting har fungerat utmärkt fram tills för cirka 4v sedan. Datorn vägrade starta, ingenting hände när man startade den. Hade ett äldre nätagg liggandes så provade bara koppla in det (utan grafikkort) och då gick fläktarna igång och det lös på moderkortet. Således skickade jag in nätagget till CDON, som bekräftade att det var trasigt och skulle fixa en återbetalning.

Jag lånade ett nyare nätagg av en kompis som jag skulle kunna använda temporärt, och när jag kopplade in detta så snurrade det igång, men fick ingen bild på skärmen. Felkoder på moderkortet (display) antydde att det var trasigt, och efter googlade var denna felkod ofta relaterad till späningsproblem i.e nätagget hade dragit med sig moderkortet när det gick sönder.

Hade under hela denna process mailkontakt med CDON och det kändes bra när jag skickade in moderkortet det då jag äntligen visste vad som var fel och att det var nätaggets fel.

Svar på RMA kommer på moderkortet, och den var nekad. Detta för att två (2!) pins i socklen tydligen var böjda. Detta har jag inte sett tidigare och det måste ha inträffat när jag packade ner moderkortet eller när jag tog bort processorn innan det packades ner.

Då detta inte är orsaken till felet så ville jag att de skulle felsöka vidare, t.ex kontrollera spänning så att de kan verifiera att det är trasigt pga nätagget. Men nej, det var inte aktuellt pga pinsen. De kunde inte heller böja tillbaka dessa tydligen, för de var för nära varandra (bullshit).

Så nu står jag här och kommer inte få tillbaka mina pengar för moderkortet då två pins är böjda. Goodwill var de inte intresserade av heller.
Jag erbjöd mig att beställa ett nytt socket 2011 moderkort via dem (de har bara ett i sortimentet, vilket kostar 4k) samt ett nytt nätagg (1500kr klassen), totalt ordervärde cirka 5,5k mot att de kunde ge mig någon form av goodwill; Svaret jag fick idag var att de kunde bjuda på de 129:- det kostar att returnera mitt defekta moderkort till mig. Med två böjda pins. Som inte kommer fungera även om jag böjer tillbaka dem.

Har jag rätt att vara lite bitter eller tycker ni CDON har agerat helt rätt och att jag bara är löjlig?

Kommentarer uppskattas.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Är helt enig, vi ska se över outleten. Tack för feedback.

Skrivet av Fidel Castro:

Haha snacka om noll koll:)

CDON...det må hända att ni gjort förändringar i outleten.
Men ni har fortfarande noll koll!

Ett GTX 580 för ca 2000kr...vem tror ni köper det?:) Älskar er beskrivning..."Lyxigt grafikort för gamern". Känns som en Blocketannons...
http://cdon.se/hemelektronik/sparkle/videocard-pci-express-nv...

Dessutom ett likadant i fyndvara (dvs öppnad kartong)...för 500kr extra (ca 2500kr):D
http://cdon.se/hemelektronik/videocard-pci-express-nvidia-spa...

Nej...gör om och gör rätt! GTX 580 släpptes på marknaden för nästan exakt 4 år sedan i november 2010.
På 4 år i datorvärlden hinner det hända en hel del, tror inte ens Fred Flinta är intresserad ett GTX 580 för 2000kr.
Har själv ett likadant kort som jag köpte av er 2012-05-05 för 2365kr;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Har ni någon garanti på denna produkt? http://cdon.se/hemelektronik/sony/sony-nwzw273sb-black-p27448...

Och vad lämnar Sony för garanti?

Tacksam för svar!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Hejsan, är det någon problem med er hemsida just nu eller varför går det så otroligt långsamt? Går inte att navigera på sidan ö.h.t. och ibland får man svaret "Tyvärr inträffade ett tekniskt fel
Ni kan försöka att uppdatera sidan. Om felet kvarstår är ni välkomna att försöka igen senare.
Felet har blivit rapporterat och kommer att åtgärdas så fort som möjligt.
Vänligen
CDON.COM"

- kommer det vara så hela kvällen eller kommer det att lösa sig snart? Har gått en stund nu.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis fått hem ett Palit GTX 970 från er och allt funkar bra! Men jag fick ingen spelkod med i paketet. Enligt Nvidia ska det ingå till ALLA GTX 970 och 980. Hur får jag tag på denna kod?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zunil:

Hej!

Jag har precis fått hem ett Palit GTX 970 från er och allt funkar bra! Men jag fick ingen spelkod med i paketet. Enligt Nvidia ska det ingå till ALLA GTX 970 och 980. Hur får jag tag på denna kod?

Beställde du kortet efter 15.00 igår? Det var nämligen då den kampanjen startade om jag inte har fel. Beställde du innan det kanske du kan få en kod ändå om cdon känner sig generösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Saodie:

Brukar inte skriva på forum för att avreagera mig men just nu känner jag att jag vill ha andras åsikter om det här. Har ett ärende med CDON som precis blivit avslutad och jag är fruktansvärt besviken. Ska försöka dra det kort.

Vid release av socket 2011 köpte jag bland annar CPU, moderkort och Nätagg för totalt cirka 10k hos CDON. Allting har fungerat utmärkt fram tills för cirka 4v sedan. Datorn vägrade starta, ingenting hände när man startade den. Hade ett äldre nätagg liggandes så provade bara koppla in det (utan grafikkort) och då gick fläktarna igång och det lös på moderkortet. Således skickade jag in nätagget till CDON, som bekräftade att det var trasigt och skulle fixa en återbetalning.

Jag lånade ett nyare nätagg av en kompis som jag skulle kunna använda temporärt, och när jag kopplade in detta så snurrade det igång, men fick ingen bild på skärmen. Felkoder på moderkortet (display) antydde att det var trasigt, och efter googlade var denna felkod ofta relaterad till späningsproblem i.e nätagget hade dragit med sig moderkortet när det gick sönder.

Hade under hela denna process mailkontakt med CDON och det kändes bra när jag skickade in moderkortet det då jag äntligen visste vad som var fel och att det var nätaggets fel.

Svar på RMA kommer på moderkortet, och den var nekad. Detta för att två (2!) pins i socklen tydligen var böjda. Detta har jag inte sett tidigare och det måste ha inträffat när jag packade ner moderkortet eller när jag tog bort processorn innan det packades ner.

Då detta inte är orsaken till felet så ville jag att de skulle felsöka vidare, t.ex kontrollera spänning så att de kan verifiera att det är trasigt pga nätagget. Men nej, det var inte aktuellt pga pinsen. De kunde inte heller böja tillbaka dessa tydligen, för de var för nära varandra (bullshit).

Så nu står jag här och kommer inte få tillbaka mina pengar för moderkortet då två pins är böjda. Goodwill var de inte intresserade av heller.
Jag erbjöd mig att beställa ett nytt socket 2011 moderkort via dem (de har bara ett i sortimentet, vilket kostar 4k) samt ett nytt nätagg (1500kr klassen), totalt ordervärde cirka 5,5k mot att de kunde ge mig någon form av goodwill; Svaret jag fick idag var att de kunde bjuda på de 129:- det kostar att returnera mitt defekta moderkort till mig. Med två böjda pins. Som inte kommer fungera även om jag böjer tillbaka dem.

Har jag rätt att vara lite bitter eller tycker ni CDON har agerat helt rätt och att jag bara är löjlig?

Kommentarer uppskattas.

Jag har skickat ett PM till dig

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zunil:

Hej!

Jag har precis fått hem ett Palit GTX 970 från er och allt funkar bra! Men jag fick ingen spelkod med i paketet. Enligt Nvidia ska det ingå till ALLA GTX 970 och 980. Hur får jag tag på denna kod?

Skrivet av anon172162:

Beställde du kortet efter 15.00 igår? Det var nämligen då den kampanjen startade om jag inte har fel. Beställde du innan det kanske du kan få en kod ändå om cdon känner sig generösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Palit är givetvis med i kampanjen. Beställde du kortet i tisdags kommer du få din kod i början på nästa vecka.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xtQ:

Hej CDON,

Har ni någon garanti på denna produkt? http://cdon.se/hemelektronik/sony/sony-nwzw273sb-black-p27448...

Och vad lämnar Sony för garanti?

Tacksam för svar!

Vi lämnar 1 års garanti på elektronik

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Nu får ni väl kamma till er och fixa priset lite på dessa ni ligger ju helt off .. Annars måste jag ju besöka Webbis fysiskt..

http://cdon.se/hemelektronik/jawbone/jawbone-mini-jambox-blue...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2172190

Vi har kollat över dessa priserna nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har kollat över dessa priserna nu

Japp, beställde den i tisdags och fick den igår... Tack och föredömligt snabb leverans - får man hoppas på 1-dags-leverans nu när ni bytt lager?

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Avstängd

Beställde ett par hörlurar med er finfina hörlursrabatt och vill bara plussa för hur det var packat, har klagat många gånger förut men nu var det perfekt, keep it up !
(Gillar också att det ligger en returpostenlapp i paketet så man slipper kontakta om det om man skulle behöva den)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Japp, beställde den i tisdags och fick den igår... Tack och föredömligt snabb leverans - får man hoppas på 1-dags-leverans nu när ni bytt lager?

Skrivet av trollhattan:

Beställde ett par hörlurar med er finfina hörlursrabatt och vill bara plussa för hur det var packat, har klagat många gånger förut men nu var det perfekt, keep it up !
(Gillar också att det ligger en returpostenlapp i paketet så man slipper kontakta om det om man skulle behöva den)

Härligt att höra! Ja, vår målsättning är att ha betydligt snabbare leveranser nu när vi bytt lager.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har väntat sen i måndags på svar från kundservice, fortfarande inget svar 5 dagar senare. "Vi försöker svara inom 24 timmar, oftast går det snabbare" Jo tjena

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Har väntat sen i måndags på svar från kundservice, fortfarande inget svar 5 dagar senare. "Vi försöker svara inom 24 timmar, oftast går det snabbare" Jo tjena

http://www.fairshopping.se/opinions/view/145 Här har de väntat på svar i 2749 dagar. Gäller att ha tålamod med Cdon...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av sassa46:

Har väntat sen i måndags på svar från kundservice, fortfarande inget svar 5 dagar senare. "Vi försöker svara inom 24 timmar, oftast går det snabbare" Jo tjena

Har du fått svar? Skicka annars ditt ärendenummer som PM så kollar jag med kundtjänst vad som händer.

Visa signatur
Permalänk

Skulle det inte vara bättre att ha samma ärendenummer istället för att man får ett nytt vid varje mail? Det verkar som om supporten har svårt att följa vad som har hänt tidigare.

Mitt returärende börjar dra ut på tiden och förvirringen underlättar inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Hej, er reklambanner här på Sweclockers för Samsung SSD's listar som egenskap att de har låg strömförsörjning. Bör väl vara strömförbrukning om något?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Skulle det inte vara bättre att ha samma ärendenummer istället för att man får ett nytt vid varje mail?

Detta är helt enligt deras plan vilket är att det SKA vara svårt att se allt (dom får då en ursäkt att ta till dvs "det är svårt att se allt") sen ska man enbart svara på MAX en fråga per mail (och helst inte alls på nån av dom som ställs).
Allt för att kunderna ska tröttna och glömma bort att dom ville ha nåt som dom har rätt till enligt svensk lag.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Accipiter46:

Skulle det inte vara bättre att ha samma ärendenummer istället för att man får ett nytt vid varje mail? Det verkar som om supporten har svårt att följa vad som har hänt tidigare.

Mitt returärende börjar dra ut på tiden och förvirringen underlättar inte.

Skicka ditt ärendenummer i PM, så ska jag höra vad som händer.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av dwd:

Hej, er reklambanner här på Sweclockers för Samsung SSD's listar som egenskap att de har låg strömförsörjning. Bör väl vara strömförbrukning om något?

Självklart ska det vara så. Tryckfelsnissen har varit framme. Tack för att du uppmärksammade det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag har skickat ett PM till dig

Tack för hjälpen och lösningen, jag är återigen en nöjd kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Accipiter46:

Skulle det inte vara bättre att ha samma ärendenummer istället för att man får ett nytt vid varje mail? Det verkar som om supporten har svårt att följa vad som har hänt tidigare.

Mitt returärende börjar dra ut på tiden och förvirringen underlättar inte.

Skrivet av grizzly666:

Detta är helt enligt deras plan vilket är att det SKA vara svårt att se allt (dom får då en ursäkt att ta till dvs "det är svårt att se allt") sen ska man enbart svara på MAX en fråga per mail (och helst inte alls på nån av dom som ställs).
Allt för att kunderna ska tröttna och glömma bort att dom ville ha nåt som dom har rätt till enligt svensk lag.

Att det blir nytt ärende för varje svar och återkoppling är frustrerande för båda parter. Detta är under utveckling på vår IT-avdelning, så det ska lösas så fort som möjligt.

Accipiter46, jag har bett kundtjänst återkoppla under dagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer CDON att göra något inför Black Friday/ Cyber Monday? Hoppas på lite erbjudanden för just PS4, samt spel

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!