Komplett speldator för Sims-4, räcker 10k i budget?

Permalänk
Inaktiv

Komplett speldator för Sims-4, räcker 10k i budget?

Jag ska köpa en ny speldatorn åt döttrarna, vilket mestadels gäller Sims 4.

Jag skulle helst slippa bygga ihop datorn själv, utan vill gärna köpa ett färdigt paket, inklusive OS och skärm.

Frågor:
1) Förlorar man mycket på att köpa ett färdigt paket, jämfört med att plocka ihop komponenter själv?

2) Vilka krav ska man ställa på skärmen? Jag är ute efter en som funkar för att titta på film på också. Är det något i den här stilen man bör köpa?
https://www.dustinhome.se/product/5010645928/ultrasharp-u2713...

3) Är det meningsfullt att köpa Windows 7, eller ger det dåliga egenskaper (typ dålig grafikprestanda, etc)? Jag avskyr verkligen utseendet i Windows 8.

4) Räcker en budget på 10 000 kr?

Permalänk
Medlem

Sims 4 har inga höga systemkrav så det krävs inga större prestanda,
men du vill kanske lägga 10k för framtida behov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249883:

Jag ska köpa en ny speldatorn åt döttrarna, vilket mestadels gäller Sims 4.

Jag skulle helst slippa bygga ihop datorn själv, utan vill gärna köpa ett färdigt paket, inklusive OS och skärm.

Frågor:
1) Förlorar man mycket på att köpa ett färdigt paket, jämfört med att plocka ihop komponenter själv?

2) Vilka krav ska man ställa på skärmen? Jag är ute efter en som funkar för att titta på film på också. Är det något i den här stilen man bör köpa?
https://www.dustinhome.se/product/5010645928/ultrasharp-u2713...

3) Är det meningsfullt att köpa Windows 7, eller ger det dåliga egenskaper (typ dålig grafikprestanda, etc)? Jag avskyr verkligen utseendet i Windows 8.

4) Räcker en budget på 10 000 kr?

1) Japp det kan man göra.

2) IPS panel för dom skulle nog vara att rekommendera! tycker den du valde är för dyr för din budget.

3) Jag märker absolut ingen skillnad när det kommer till windows 7 & 8.1 " när det kommer till prestanda på grafikkort "

4) 10000kr är en fin budget med skärm.

Mitt förslag är att du bygger själv.

sådär sen får du välja skärm själv. Tack för påminnelse!

Permalänk
Inaktiv

ja, det är ju skönt att slippa uppgradera framöver, men det är ju inget självändamål att göra av med hela budgeten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249883:

ja, det är ju skönt att slippa uppgradera framöver, men det är ju inget självändamål att göra av med hela budgeten.

Om tjejerna bara kommer spela spel som sims så kommer du inte behöva en overkill dator " till sims" som länken jag gav dig. Du skulle lätt komma undan med ett Pentium G3258 & GTX 750/750Ti combo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nylund1940:

1) Japp det kan man göra.

2) IPS panel för dom skulle nog vara att rekommendera! tycker den du valde är för dyr för din budget.

3) Jag märker absolut ingen skillnad när det kommer till windows 7 & 8.1 " när det kommer till prestanda på grafikkort "

4) 10000kr är en fin budget med skärm.

Mitt förslag är att du bygger själv.

sådär sen får du välja skärm själv. Tack för påminnelse!

Tack, ska kolla på den listan. Hur svårt är det att bygga ihop ett sådant system? Jag har mekat med datorer tidgiare, men det rätt länge sedan, så jag är ganska rostig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249883:

Tack, ska kolla på den listan. Hur svårt är det att bygga ihop ett sådant system? Jag har mekat med datorer tidgiare, men det rätt länge sedan, så jag är ganska rostig.

Har bara blivit lättare att bygga datorer.

Permalänk
Medlem

Ett annat förslag:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7344018/2014-11-10

Ingår montering, skärm och mus/tangentbord/hörlurar för under 10000:-

Moderkortet har 1150 socket så processorn kan uppgraderas vid behov men den jag valt till räcker mer än väl för SIMS 4 och ger mycket kraft för pengarna.
Det har även USB3.0 och behövs mer lagringsplats rekomenderar jag något i stil med denna: http://www.inet.se/produkt/4304665/wd-mypassport-ultra-usb-3-0-1tb

grafikkortet räcker mer än väl det också, ett snäpp under R9 280 som rekomenderats ovan men jag har alltid haft förkärlek till Nvidia.

Lådan är lagom stor med ljud och USB3.0 i fronten.

/Per

Visa signatur

This is a sign.