Supreme Commander Gold på stor-rea! samt FAF-info

Permalänk
Medlem

Supreme Commander Gold på stor-rea! samt FAF-info

Hallå!

Lite marknadsföring här för indie-lobbyn Forged Alliance Forever och Humble Bundle

Supreme Commander och dess expansion, Forged Alliance kan nu köpas i en vecka för endast 1 amerikansk dollar på Humble Bundlen här! https://www.humblebundle.com/ Rena stölden, och pengarna kan du skänka till välgörenhet!

Vad är då Forged Alliance Forever? www.faforever.com
Jo, det är en community-lobby som skapades precis runt då GPG.nets officiella servrar stängdes ned för 3 år sedan. Vi har över 2000 unika spelare per dag, och nästan 10 000 unika per månad som kommer och spelar allt från den rankade matchmaking med TrueSkill för balans till en oändlig kombination av custom-games och moddar.

FAF, som det förkortas, kommer även med en hel del andra bonusar!
-Uppdaterad grafik men nya effekter och shaders.

-Motorn har finslipats och optimerats.

-Spelet har fått en rad med balans-patcher som gör att spelet är en av de mest balanserade RTS-spelen jag personligen spelat.

-Kooperativ kampanj!

Obligatorisk trailer:

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera modden Total Mayhem, sjukt rolig!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att börja med det igen. Spelade det som en tok för 5 år sedan, och är förmodligen det bästa RTS-spelet jag spelat.

Permalänk
Medlem

Det kanske man borde göra en break för att ta en titt på

Skrivet av JackeShan:

Kanske dags att börja med det igen. Spelade det som en tok för 5 år sedan, och är förmodligen det bästa RTS-spelet jag spelat.

Det var roligt men counter mot air var just air, något strategiskt mästerverk var liret verkligen inte och enhetsbegränsning var störande. Det var dock riktigt roligt innan man lärde sig liret helt och insåg dess mekanik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det kanske man borde göra en break för att ta en titt på

Det var roligt men counter mot air var just air, något strategiskt mästerverk var liret verkligen inte och enhetsbegränsning var störande. Det var dock riktigt roligt innan man lärde sig liret helt och insåg dess mekanik.

Mycket har hänt i FAF. Finns till exempel Tech 3 mobile AA som ser till att långa matcher inte rammlar in i ett jättestort ASF-krig längre. Lyckas du komma upp i 1000 enheter i en riktig match så gör du något fel eller så är motståndaren och dig själv riktigt lika.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Mycket har hänt i FAF. Finns till exempel Tech 3 mobile AA som ser till att långa matcher inte rammlar in i ett jättestort ASF-krig längre. Lyckas du komma upp i 1000 enheter i en riktig match så gör du något fel eller så är motståndaren och dig själv riktigt lika.

I supreme commander 2 har jag för mig gränsen gick vid 300 el 500 enheter.

Jag tycker det är roligt att experimentera och testa saker. Byggnader har jag för mig räknas mot det där numret så om man inte kör ett offensivt game så vill jag inte veta av några begränsningar.

Pumpade ut flyg och tanks vid ett tillfälle för att göra ett massivt anfall i kampanjen och nådde då gränsen betydligt snabbare än jag tänkt. Att komma upp i några hundra kan gå riktigt snabbt beroende på din ekonomi och byggnader som kan producera enheter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

I supreme commander 2 har jag för mig gränsen gick vid 300 el 500 enheter.

Jag tycker det är roligt att experimentera och testa saker. Byggnader har jag för mig räknas mot det där numret så om man inte kör ett offensivt game så vill jag inte veta av några begränsningar.

Pumpade ut flyg och tanks vid ett tillfälle för att göra ett massivt anfall i kampanjen och nådde då gränsen betydligt snabbare än jag tänkt. Att komma upp i några hundra kan gå riktigt snabbt beroende på din ekonomi och byggnader som kan producera enheter.

SupCom 2 går inte att gämnföra. Ett helt annat spel med mycket olikt gameplay. Fördummat, helt enkelt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

SupCom 2 går inte att gämnföra. Ett helt annat spel med mycket olikt gameplay. Fördummat, helt enkelt.

Ja inte höll det länge inte, men det var roligt i början. SC 1 var dock helt värdelöst kände jag när jag för något år testade det igen, riktigt segt lir.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja inte höll det länge inte, men det var roligt i början. SC 1 var dock helt värdelöst kände jag när jag för något år testade det igen, riktigt segt lir.

Segt? Talar vi ens om samma spel här? FA rättade mycket trasiga saker med SupCom, och FAF rättade FA. https://www.youtube.com/playlist?list=PL8njGw0L9GCPmje2XA3Lee...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Segt? Talar vi ens om samma spel här? FA rättade mycket trasiga saker med SupCom, och FAF rättade FA. https://www.youtube.com/playlist?list=PL8njGw0L9GCPmje2XA3Lee...

Uppenbart att jag inte talar om versionen som OP snackar om, framgår tydligt att jag är intresserad av att testa den. Jag skriver supreme commander 1 och 2.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Uppenbart att jag inte talar om versionen som OP snackar om, framgår tydligt att jag är intresserad av att testa den. Jag skriver supreme commander 1 och 2.

Då så

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Fick just ned liret, gick konstigt slött på steam, testade en match på easy mot ai, känndes roligt

Lite rörigt känns det för installation, jag pekade ut mappen för faf men är osäker på om den gjorde något eller om jag körde en match i fa.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Fick just ned liret, gick konstigt slött på steam, testade en match på easy mot ai, känndes roligt

Lite rörigt känns det för installation, jag pekade ut mappen för faf men är osäker på om den gjorde något eller om jag körde en match i fa.

På Steam? Nej det är inte vad FAF är. FAF spelas genom en ensamstående klient, Forged Alliance Forever. Kostar inget och du laddar ned den på www.faforever.com Spelar ingen roll om du har skivan eller Steam versionen av FA. FAF behöver inte göras annat än att installeras, klienten upptäcker automatiskt vart FA är installerat.

Brukar vara så där en 700+ spelar online varje kväll.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

På Steam? Nej det är inte vad FAF är. FAF spelas genom en ensamstående klient, Forged Alliance Forever. Kostar inget och du laddar ned den på www.faforever.com Spelar ingen roll om du har skivan eller Steam versionen av FA. FAF behöver inte göras annat än att installeras, klienten upptäcker automatiskt vart FA är installerat.

Brukar vara så där en 700+ spelar online varje kväll.

Det finns inget mode där man kan köra själv mot ai?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det finns inget mode där man kan köra själv mot ai?

Jo då. Finns både uppdrag och skirmish. Det du gör då är att starta en custom match i lobbyn och döp den till "Private X" (Byt ut X mot vad du vill) och sedan ett lösenord. Sedan fyller du bara upp lobbyn med de AIs du vill ha, klickar på Ready, sedan är det bara att köra.

FAF kommer dessutom med den så kallade "Sorian AI" som är en markant smartare AI än den helkorkade standard AIn.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Så sjukt häftigt med super-units i detta spel. Riktigt synd att de inte är med i det senaste spelet i serien.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jo då. Finns både uppdrag och skirmish. Det du gör då är att starta en custom match i lobbyn och döp den till "Private X" (Byt ut X mot vad du vill) och sedan ett lösenord. Sedan fyller du bara upp lobbyn med de AIs du vill ha, klickar på Ready, sedan är det bara att köra.

FAF kommer dessutom med den så kallade "Sorian AI" som är en markant smartare AI än den helkorkade standard AIn.

Trevligt

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kört mitt första game mot ett par easy AI, det är riktigt lätt att råka förbygga sig så ekonomin står helt still. Tydligen händer det mycket lätt om man dundrar upp 2 st shield generators... Så man måste vara riktigt noga med ekonomin och hålla balans i det, antar att man lär sig det rätt snabbt. Min trupptillverkning stannade av helt, efter att ha haft dominas. Medan jag finular och lär mig spelet och lyckas stänga av shield generators så dyker det upp 2st 3e nivåns bomber flyg och där rök min commander.. hehe. Vinst andra.. antar att liren inte tar allt för lång tid att köra klart ofta?

Edit: testade just ett till slag, mot en normal ai, var ju fortfarande lätt och jag har inte mycket koll på liret. AIn var ute och vandrade med sin acu.. xd

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kört mitt första game mot ett par easy AI, det är riktigt lätt att råka förbygga sig så ekonomin står helt still. Tydligen händer det mycket lätt om man dundrar upp 2 st shield generators... Så man måste vara riktigt noga med ekonomin och hålla balans i det, antar att man lär sig det rätt snabbt. Min trupptillverkning stannade av helt, efter att ha haft dominas. Medan jag finular och lär mig spelet och lyckas stänga av shield generators så dyker det upp 2st 3e nivåns bomber flyg och där rök min commander.. hehe. Vinst andra.. antar att liren inte tar allt för lång tid att köra klart ofta?

Edit: testade just ett till slag, mot en normal ai, var ju fortfarande lätt och jag har inte mycket koll på liret. AIn var ute och vandrade med sin acu.. xd

Ekonomi-hantering är A och O i SupCom då det är strömmande ekonomi och inte så som Age of Empires/Starcraft/Command & Conquer där man kan lägga pengarna på en hög.

Väldigt mycket kräver energi för att fungera, så får du en energi stall så slutar dina mass extractors att fungera till exempel, och som du upptäckte, sköldar med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Ekonomi-hantering är A och O i SupCom då det är strömmande ekonomi och inte så som Age of Empires/Starcraft/Command & Conquer där man kan lägga pengarna på en hög.

Väldigt mycket kräver energi för att fungera, så får du en energi stall så slutar dina mass extractors att fungera till exempel, och som du upptäckte, sköldar med.

Jo jag upptäckte det(!) i första liret mot några easy ai'n. Gick betydligt bättre i slaget jag körde lite senare.

Enheter uppgraderas via erfarenhet och man får upp nivån på enheter via fabrikerna där man uppgraderar dem, det finns ingen annan form av research eller så likt SubCom1 eller 2 som man missar?

I subcom 2 var flyg helt överlägset och counter mot flyg var flyg.. Efter ett tag får man in balansen via erfarenhet osv, båtar tycks lite intressanta också, men i övrigt har jag på den lilla tid jag investerat fått uppfattningen att flyg är riktigt bra. Däremot tycks också base defense mot flyg vara hyfsat effektivt. Lär köra ett gäng till slag...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jo jag upptäckte det(!) i första liret mot några easy ai'n. Gick betydligt bättre i slaget jag körde lite senare.

Enheter uppgraderas via erfarenhet och man får upp nivån på enheter via fabrikerna där man uppgraderar dem, det finns ingen annan form av research eller så likt SubCom1 eller 2 som man missar?

I subcom 2 var flyg helt överlägset och counter mot flyg var flyg.. Efter ett tag får man in balansen via erfarenhet osv, båtar tycks lite intressanta också, men i övrigt har jag på den lilla tid jag investerat fått uppfattningen att flyg är riktigt bra. Däremot tycks också base defense mot flyg vara hyfsat effektivt. Lär köra ett gäng till slag...

Research likt SupCom 2 finns inte, korrekt. I SupCom är det tech-nivåer som gäller, och mycket grovt kan man säga att enheternas generella styrka fyrdubblas med varje nivå. Det betyder dock inte att T1 blir värdelöst när du når T2, allt har sin användning.

Sedan har varje faktion sina styrkor och svagheter. Man får gå på den man antingen gillar designen på bäst och anpassa sin spelstil därefter, eller, mer vanligt, ta den sida som verkar passa ens spelstil bäst och sedan lära sig gilla sidans design.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Lite för rörigt enligt mig. Tacka vet jag Total Annihilation!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Lite för rörigt enligt mig. Tacka vet jag Total Annihilation!

Rörigt på vilket vis då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NodCommander:

Rörigt på vilket vis då?

För mycket pet med alltför mycket enheter. Även om TA var enhetsrikt tyckte jag, det kändes lättare att hantera.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

För mycket pet med alltför mycket enheter. Även om TA var enhetsrikt tyckte jag, det kändes lättare att hantera.

Du kan ju dock automatisera det mesta, buildques, infinite build orders, rallypoints och assist-ordrar

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se supcomFA-action på sweclockers!

Finns kanske intresse för en swec-turnering? :).

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;15057781']Kul att se supcomFA-action på sweclockers!

Finns kanske intresse för en swec-turnering? :).

Det kan jag alltid tänka mig (så länge det sker i FAF då balansen är patchad rätt mycket), men hur många fler finns det?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fan vad fett att FAF fortfarande händer. När min nya pc kommer ska jag försöka hitta mina gamla nycklar och gå med! Tar med mig en supcom-älskande vän också.