Hur träna att kolla på minimapen?

Permalänk

Hur träna att kolla på minimapen?

Tjenare,

Jag spelar ganska mycket bf3. Men är riktigt jävla dålig. min KD är 0,53 och min win/lose ratio är 0,83...
Är det någon som har några tips på hur jag blir bättre och ska komma ihåg att ofta titta på minimapen eftersom att jag nästan aldrig gör det?
Splerar mest rush eller team deathmatch.
Tack i förväg, mvh Affeskate13

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

Hade nog lirat lite Conquest efter som det som regel är lite lugnare och du kan ta det mer i din egen takt. Men tycker man att det är trist är det kanske inte ett alternativ

Permalänk
Medlem

Prova Obliteration. Folk jagar bomben som idioter..enkla poäng att plocka folk

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Antar att du får försöka kolla på mini mapen mer.
Känns som att jag kollar på den mer än siktet.
win/lose ratio känns som att man inte kan kolla på.. är laget dåligt är det typ omöjlgt att vinna själv :S

Permalänk
Medlem

Det är nog en vanesak. Försök att titta till minimapen och även den stora kartan för att ha en aning om vart fienderna är.
Lär dig kartorna och hur motspelarna tänker, så att du alltid är ett steg framför. Föreställ dig att det är du som är fienden, det brukar jag göra, enklare att förutse hans rörelser då.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Ett tips är att spela lite TDM, just för att lära sig fysiken i spelet, hitta goa vapen med en setup du gillar och träning för att kika på minimapen.

Bli dock ingen idiot som ligger längst bak på rush med sniper och tro du gör nån nytta, eller ligga och dryga på Metro/Locker längst bak utan att pusha ett jävla skit. Sånt gör mig vansinnig. Speciellt när man är 3-4st som begriper nått och pushar igenom på ett ställe, så dör vi lite längre fram så står varenda jävel kvar där dom stått dem senaste 10 minutrarna utan att direkt tillföra nått till laget.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Annat tips är att bounda M-knappen (den stora kartan) till någon oanvänd musknapp. Har själv funderar på att göra så...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Byr till HC istället då så har ingen en minimap

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Eftersom du ej kollar så mycket på mini mappen nu så kanske ett tips är att när du hör skottlossning(allmänt behöver inte vara att de skjuter på dig) så ha vanan att slänga ett öga där. Är det fienden som skjuter så ser du vart han är och får ett övertag.

Sen ser du ngn springa och du inte har skottläge kan du ju spotta honom och ser vart han blir av för att få ett nytt skottläge.

Minimappen för mig känns nästan som cheat då jag ofta spelar på HC servrar så när man väl spelar på en med minimap så känns det som, wow vilket övertag jag har fast alla har ju samma övertag

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Tack för alla svar! Ska testa några av tipsen nu,

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem

spelade bf3 rätt mycket för nåt år sen, och fick otroligt många bra tips och trix, bryta dåliga vanor m.m. får xfactor på youtube
https://www.youtube.com/user/rivaLxfactor/search?query=battle...

så kolla lite på hans videor, så kommer du förhoppningsvis bli bättre!

efter ett tag så lärde jag mig att kolla på minimappen varannan sekund, hjälper otroligt mycket

Permalänk
Medlem

När man lärt sig att se mini-mappen utan att släppa blicken från allt annat viktigt har du en stor fördel, en del har dock stora problem med det. Själv om det blippar till ngt ser jag det, om jag inte är i värsta eldstriden.

Permalänk
Medlem

Kom på att med lite trixxande så kan man få minimappen mer åt mitten av skärmen - och göra den mer genomskinlig så kanske det blir lättare och se när röda dorritoes dyker upp.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ett bra tips för FPS spel överlag är att se över din Mouse Sensitivity. Det är vanligt att man kör alldeles för hög sens för att kunna sikta bra.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Kör man gta 5 spelar man nästan genom minimappen