Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och du har verkligen kollat att den är helt borta, och inte bara att det känns lite bättre? Visst gör det en skillnad, men det tar inte bort det, och finns mängder av folk som intygar att det inte alls tar bort all acceleration att ändra i .xml filen.

För övrigt slutade min FOV slider just att fungera...so that's good Nu är det jobbigt att sikta, OCH jag blir sjukt illamående. Glad att jag bara lånade kompisens konto för att lira detta...

Nu när du säger det så kanske det inte är helt borta o.O
Blev extremt mycket bättre iallafall

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av kevve1:

FC2 kommer jag inte riktigt ihåg mer än att man åkte bil (?) men början i FC3 var väl inte lång? Den förklarade ju vad som hände.. vill du bara dra in i spelet och ösa på utan att ha en blekaste vad du gör på ön och vem som är badguy?

Det hade varit okej om de faktiskt sparade ens progress även om man inte spelat igenom hela prologen, eller, I don't know, låta en skippa de förjävligt långa cut-scenesen.

i FC3 var introt iaf lite intressant, och var dessutom nog det kortaste av introna, FC2 var typ 10 minuter av att sitta i en bil, följt av den sämst skådespelade monologen genom historien, på någon minut.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

FC2 kommer jag inte riktigt ihåg mer än att man åkte bil (?) men början i FC3 var väl inte lång? Den förklarade ju vad som hände.. vill du bara dra in i spelet och ösa på utan att ha en blekaste vad du gör på ön och vem som är badguy?

Jo, den var också för lång. Sedan kändes det att förvandlas från party-nisse till värsta rutinerad krigarfantomen som om författaren till storyn drev med en.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Nu när du säger det så kanske det inte är helt borta o.O
Blev extremt mycket bättre iallafall

Slog av det så fort spelet var installerat, så kände aldrig hur det var med det på, men det är fortfarande rätt illa, är inte direkt kul att skjuta med detta Gränsen blev nådd för mig när FOV slidern slutade att funka så fort jag klättrat upp i det första tornet, vilket ledde till att den var låst på lägsta FOV oavsett var slidern stod.

Blev illamående lite för snabbt av det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av stormense:

Jo, den var också för lång. Sedan kändes det att förvandlas från party-nisse till värsta rutinerad krigarfantomen som om författaren till storyn drev med en.

I FC3 är det iof en del av storyn att hans "krafter" ska bli "upplåsta" av hans tatuering han får i början, visst, det känns fortfarande rätt dumt, men tanken är ju i alla fall att det ska vara pga hans magiska tatuering.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Lite sammanfattning av mina intryck. (patchades direkt till 1.30 via Uplay)

Flyter på riktigt bra med allt på max 1080p förutom AA som är TXA2. Om man ändrar från HBAO kan man få en skuggbild i bilden. Om man inte använder TXAA kan man också få det.
Buggar: Ibland fattar inte spelet att man står bredvid ett lik eller låda och kan inte trycka E.
När det blir natt blir ofta strandkanterna lila (wtf !?)

Tycker inte spelet är suddigt som vissa säger och har svetslåga. Inga problem alls med mouseaccelleration eller dyl.

Tycker spelet generellt är grymt snyggt och verkligen levererar farcry andan.
Stör mig på att jag inte fått mina Preorder ingame items eller svar från Uplay.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Testa ändra AA (MSAA verkar vara problemet)

Hade SMAA aktiverat. Aktiverade MSAA istället och jo problemet verkade minska men prestandan dog. Körde utan ett tag och gick bra ett bra tag men innan jag sluta såg jag spökbild igen... Så det är ingen total lösning i alla fall.

Av det jag lirat känns det lite överhypat. Jag kan inte hitta något som direkt känns nytt förutom möjligen grapple hook vad det nu heter på svenska. Och jag är en av de få som föredrog det mer realistiska och down to earth Far Cry 2 över 3an medan det här försöker va FC 3 på fast forward. Jösses vad man kutar och simmar snabbt utan syringes.

Hittar inte rätta bildflytet. Hade hoppats det skulle hjälpa köra utan aa men även om jag i regel har fps upp emot 60 så känns det väl inte ens som 30 fps allt som oftast. Men nu kör jag ju iof SLI. Utan sli ligger fpsn max på just 30 men SLI för min del fixar rätt ofta falska frames som sagt. I det här fallet att föredra dock.

Har också den här grejen att det blir tokmörkt emellanåt vet inte om det finns någon fix för det eller om det krävs ny SLI profil.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Hittade du en lösning på detta. Har exakt samma problem som dig.

Näpp men har skapat en "ticket"

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hade SMAA aktiverat. Aktiverade MSAA istället och jo problemet verkade minska men prestandan dog. Körde utan ett tag och gick bra ett bra tag men innan jag sluta såg jag spökbild igen... Så det är ingen total lösning i alla fall.

Av det jag lirat känns det lite överhypat. Jag kan inte hitta något som direkt känns nytt förutom möjligen grapple hook vad det nu heter på svenska. Och jag är en av de få som föredrog det mer realistiska och down to earth Far Cry 2 över 3an medan det här försöker va FC 3 på fast forward. Jösses vad man kutar och simmar snabbt utan syringes.

Hittar inte rätta bildflytet. Hade hoppats det skulle hjälpa köra utan aa men även om jag i regel har fps upp emot 60 så känns det väl inte ens som 30 fps allt som oftast. Men nu kör jag ju iof SLI. Utan sli ligger fpsn max på just 30 men SLI för min del fixar rätt ofta falska frames som sagt. I det här fallet att föredra dock.

Har också den här grejen att det blir tokmörkt emellanåt vet inte om det finns någon fix för det eller om det krävs ny SLI profil.

Testa att ändra Ambient Occlusion till SSAO, det och MSAAx2 fixade ghostingen för mig.

Förövrigt så mixtrade jag med inställningar i ca 2 timmar.. (Bara ingame inställningar&configs, inget med Nvidia controlpanel eller SLI profil osv), och nu har jag helt plötsligt inte haft någon skugg glitch på flera timmar, men tyvärr så har jag ingen aning om vad som gjorde det.
Här är mina ingame inställningar iallafall.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Tyvärr hjälper inte deras tips om att få bort mouse acceleration, det stannar ändå, även om man stänger av alla värden som har något med det att göra.

Skrivet av Zerion123:

Synd att det är ospelbart på grund av den extra mus accelerationen.. nej diverse " fix " funkar ej.. synd att dom är så dumma och inte fixar det.. men men

Det verkar vara ganska olika med detta. Själv märker jag inte av någon mus acceleration alls, åtminstonde inte så att det är störande. Förhoppnignsvis dyker det upp bättre fixar framöver.

Skrivet av Pussmunnen:

Det här är fruktansvärt pinsamt, men du har helt rätt. Det var Hurk dlc:et. Slet bort första lappen med season pass nyckeln och antog nästa nyckel jag såg var den rätta. MEN det fanns en till under.

Konstig känsla från att var sur så in i helvete till att känna sig dum så in i helvete. Men hemskt mycket tack

Hehe, det händer alla förr eller senare.
Skönt att det löste sig, nu är det väl bra att äntligen komma igång med spelet då.

Permalänk
Medlem

Jag har nu provat allt för att få bort musaccelerationen.. Men inget funkar..

Installerat markCmousefix..... Funka ej
Ställt in dessa i cfgn....... Funka ej
MouseAcceleration="0"
MouseAccelerationOn="0"
UseMouseSmooth="0"
Smoothness="0"

6/11 i windows och enchance off

Det är alltså omöjligt att fixa på egen hand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Det här är fruktansvärt pinsamt, men du har helt rätt. Det var Hurk dlc:et. Slet bort första lappen med season pass nyckeln och antog nästa nyckel jag såg var den rätta. MEN det fanns en till under.

Konstig känsla från att var sur så in i helvete till att känna sig dum så in i helvete. Men hemskt mycket tack

Skrivet av anders190:

Hehe, det händer alla förr eller senare.
Skönt att det löste sig, nu är det väl bra att äntligen komma igång med spelet då.

Så ni har alltså en key till Hurks redemtion? o.O
så här ser mitt mail från origin ut, aktiverade båda (spelet och season pass) nycklarna i Uplay och laddade ner där.
Hur kan jag se om jag har hurks redemtion?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Hade också stora problem med att ladda ner spelet.
Dessa steg gick jag igenom.
1. Gå till Nvidias sidan där man anger koden man fick (jag fick en lapp där jag fick skrapa fram en slags kod).
2. Få ett email där man får ytterligare en kod. Denna "rabattkod" anger du på ubisofts sida i samband med "köp" av Far Cry 4.
3. Välj sedan gå till kassan. Väl därinne logga in på befintligt konto om sådant redan finns.
4. Bekräfta köp. Sedan dyker dock inga nedladdningslänkar upp. Logga istället in på Uplay på ditt gamla konto.
Där bör nu spelet finns för nedladdning.

Det skulle inte kunna vara så att du råkat skapa två konton, ett nytt där spelet hamnat och ett annat gammalt konto ?
Det var jag nära att göra iallafall.

Exakt detta var vad jag hade gjort,jag hade ett gammalt uplaykonto med far cry 3 som jag helt glömt bort. Och då kom reggade jag ett nytt konto men det gick ändå till det gamla kontot? Väldigt skumt men nu laddar jag ner det på det gamla kontot hittade mina lösenord i en byrålåda där jag sparat lösenord bara för att, så ofta använder man uplay:):)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boozfob:

Så ni har alltså en key till Hurks redemtion? o.O
så här ser mitt mail från origin ut, aktiverade båda (spelet och season pass) nycklarna i Uplay och laddade ner där.
Hur kan jag se om jag har hurks redemtion?
http://i.gyazo.com/adfb019264b995ca641143e810df427e.png

I min box (Limited Edition) så finns dels själva nyckeln för FC4 på "manualen" och sedan ett blad för Hurks Redemption som har en egen kod.

Då du har köpt Seasons Pass så bör Hurs Redemption ingå i dess nyckel antar jag. Så har du redan aktiverat Seasons Pass i spelet så bör Hurk vara aktiverad. Såvida det inte är någon bugg eller något då..

Skrivet av Überklass:

Hittade du en lösning på detta. Har exakt samma problem som dig.

Skrivet av Herr Kantarell:

Näpp men har skapat en "ticket"

Hm, aktiverade ni dessa direkt i Uplay eller inifrån spelet? Jag funderar på om det kanske är skillnad. Jag aktiverade Hurks Redemption inifrån spelet och det material är synligt och spelbart för mig. Men det kan ju samtidigt vara något annat fel också..

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Lite sammanfattning av mina intryck. (patchades direkt till 1.30 via Uplay)

Flyter på riktigt bra med allt på max 1080p förutom AA som är TXA2. Om man ändrar från HBAO kan man få en skuggbild i bilden. Om man inte använder TXAA kan man också få det.
Buggar: Ibland fattar inte spelet att man står bredvid ett lik eller låda och kan inte trycka E.
När det blir natt blir ofta strandkanterna lila (wtf !?)

Tycker inte spelet är suddigt som vissa säger och har svetslåga. Inga problem alls med mouseaccelleration eller dyl.

Tycker spelet generellt är grymt snyggt och verkligen levererar farcry andan.
Stör mig på att jag inte fått mina Preorder ingame items eller svar från Uplay.

Efter 1.3 blev problemet med att det var så suddigt mindre, men det är fortfarande inte alls lika skarp bild som det borde vara, eller som det är i t.ex FC3, det är som att man har en väldigt stark FXAA påslagen, som smetar ut allt lite grann.

Skönt att du inte har något problem med mouse acceleration, personligen förstår jag inte hur folk inte störs av det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Jag har nu provat allt för att få bort musaccelerationen.. Men inget funkar..

Installerat markCmousefix..... Funka ej
Ställt in dessa i cfgn....... Funka ej
MouseAcceleration="0"
MouseAccelerationOn="0"
UseMouseSmooth="0"
Smoothness="0"

6/11 i windows och enchance off

Det är alltså omöjligt att fixa på egen hand?

Det verkar så, förhoppningsvis kommer det i nästa patch.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Det verkar vara ganska olika med detta. Själv märker jag inte av någon mus acceleration alls, åtminstonde inte så att det är störande. Förhoppnignsvis dyker det upp bättre fixar framöver.

Tror faktiskt att det inte är så olika med det, tror att det är folk som är olika. Gällande t.ex Vsync i allmänhet så menar många att de inte märker av något som helst delay från det, medan folk som jag själv, som är ganska känsliga med att musen ska vara responsiv, inte alls står ut med att spela med Vsync, även om det är tripple buffered.

Du kan ju om du vill enkelt kolla upp om det faktiskt finns någon acceleration i ditt spel, genom att ställa dig och titta på en huskant t.ex, samtidigt som du har musen på ena sidan musmattan, sen drar du den sakta över till andra sidan (ta kanske 10-20s på dig om du vill ha extra tydliga resultat), när du har stannat på andra sidan så dra den sedan väldigt snabbt tillbaka till den ursprungliga sidan av musmattan, om kameran stannar på samma husvägg när du nått kanten av musmattan har du ingen acceleration, kommer du längre än husväggen har du det.

Vid mina försök kom jag minst ett varv för långt när jag drog musen riktigt snabbt, och då har jag ganska låg sens (700 dpi och typ 20% sens in-game).

Hur som helst hoppas jag att de fixas snart, när de gjort det tror jag att jag köper spelet, har hittills bara provat på min kompis konto.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Testa att ändra Ambient Occlusion till SSAO, det och MSAAx2 fixade ghostingen för mig.

Förövrigt så mixtrade jag med inställningar i ca 2 timmar.. (Bara ingame inställningar&configs, inget med Nvidia controlpanel eller SLI profil osv), och nu har jag helt plötsligt inte haft någon skugg glitch på flera timmar, men tyvärr så har jag ingen aning om vad som gjorde det.
Här är mina ingame inställningar iallafall.
http://i.gyazo.com/d75ee74a7314dfa7b44b74b18ed97863.png

http://gyazo.com/e5ea670c540dd0f34965323e4f6870d0.png

Jag kör utan ambient occlusion. Den effekten är aldrig någonsin värt det

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Jag kör utan ambient occlusion. Den effekten är aldrig någonsin värt det

Förstår inte hur du inte kan tycka det är värt det, speciellt i FC3, spelet ser 5 år äldre ut med det avstängt...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Tror faktiskt att det inte är så olika med det, tror att det är folk som är olika. Gällande t.ex Vsync i allmänhet så menar många att de inte märker av något som helst delay från det, medan folk som jag själv, som är ganska känsliga med att musen ska vara responsiv, inte alls står ut med att spela med Vsync, även om det är tripple buffered.

Du kan ju om du vill enkelt kolla upp om det faktiskt finns någon acceleration i ditt spel, genom att ställa dig och titta på en huskant t.ex, samtidigt som du har musen på ena sidan musmattan, sen drar du den sakta över till andra sidan (ta kanske 10-20s på dig om du vill ha extra tydliga resultat), när du har stannat på andra sidan så dra den sedan väldigt snabbt tillbaka till den ursprungliga sidan av musmattan, om kameran stannar på samma husvägg när du nått kanten av musmattan har du ingen acceleration, kommer du längre än husväggen har du det.

Vid mina försök kom jag minst ett varv för långt när jag drog musen riktigt snabbt, och då har jag ganska låg sens (700 dpi och typ 20% sens in-game).

Hur som helst hoppas jag att de fixas snart, när de gjort det tror jag att jag köper spelet, har hittills bara provat på min kompis konto.

Hm, testade enligt dina beskrivningar nu och jodå, du har rätt.

Jag har dock inte märkt av det i detta spel. Då kör jag iofs med rätt hög DPI och klo-grepp på musen. Många andra spel med mus acceleration är det betydligt mer märkbart för mig, extremexempel Bioshock som blir snudd på ospelbar (så jag förstår definitivt de som har problem med det i detta spel).

Förhoppningsvis är detta något som åtgärdas i en kommande patch. Jag tycker nog allt att vi borde få se iallafall 1.4.0 innan helgen med tanke på hur mycket spelet patchades i helgen/början av veckan.

Permalänk
Medlem

Har också problem med mus accen, mäktigt irriterande när FC3 hade det så bra.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som spelat ut spelet? Vad tyckte ni om det ? (utan att spoila)

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Den var helt klart bättre

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hur bra flyter liret för er med hyfsat ny haswell processor och GTX 970/980? Jag får som sagt utmärkta fps men inte flyter det på direkt klockrent alltid. Men det är månne mest för att jag kör SLI?

Har också problem med att vid vissa tider blir det becksvart. SLI bug eller något i grafikinställningarna man kan meka med.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur bra flyter liret för er med hyfsat ny haswell processor och GTX 970/980? Jag får som sagt utmärkta fps men inte flyter det på direkt klockrent alltid. Men det är månne mest för att jag kör SLI?

Har också problem med att vid vissa tider blir det becksvart. SLI bug eller något i grafikinställningarna man kan meka med.

Kör med datorn i sign och pungar ut ungefär 60-70fps på high med ett överklockat 970kort i 2560x1440. Prova att byta till SSAO, många som beskrivit att de har problem med att det blir mörkt i andra lägen.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Någon mer än jag som spelat ut spelet? Vad tyckte ni om det ? (utan att spoila)

Rusade du main quests eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Rusade du main quests eller?

Nej faktiskt inte gjorde ganska mycket sidequests och fixade i princip alla bags genom skinning osv.

Edit: Däremot har jag inte gjort alla Shangri-la questen än.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man får bort autoaimet?? sjukt störande att se siktet rycker till gubbarnas huvud så fort man avfyrar 1 skott på dom.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Vet att flera upplevt problemet med att det blir kolsvart när det är mörkt i spelet. Inte hittat någon inställning för att lösa det? Någon som vet om det ska vara såhär eller om det finns någon lösning ännu?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror faktiskt att det inte är så olika med det, tror att det är folk som är olika. Gällande t.ex Vsync i allmänhet så menar många att de inte märker av något som helst delay från det, medan folk som jag själv, som är ganska känsliga med att musen ska vara responsiv, inte alls står ut med att spela med Vsync, även om det är tripple buffered.

Du kan ju om du vill enkelt kolla upp om det faktiskt finns någon acceleration i ditt spel, genom att ställa dig och titta på en huskant t.ex, samtidigt som du har musen på ena sidan musmattan, sen drar du den sakta över till andra sidan (ta kanske 10-20s på dig om du vill ha extra tydliga resultat), när du har stannat på andra sidan så dra den sedan väldigt snabbt tillbaka till den ursprungliga sidan av musmattan, om kameran stannar på samma husvägg när du nått kanten av musmattan har du ingen acceleration, kommer du längre än husväggen har du det.

Vid mina försök kom jag minst ett varv för långt när jag drog musen riktigt snabbt, och då har jag ganska låg sens (700 dpi och typ 20% sens in-game).

Hur som helst hoppas jag att de fixas snart, när de gjort det tror jag att jag köper spelet, har hittills bara provat på min kompis konto.

Med högre buffring desto mer input lag. Om något så skulle tripplebuffering ge dig en något högre input lag.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.