Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Vet inte vad det är låst till eller om du måste komma i närheten av första uppdraget möjligen? Finns snöleoparder bara i Himalaya förresten?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Märker att temperaturen på mitt grafikkort , GTX 780 , stiger rejält när jag spelar Far Cry 4. Kom upp till 75 grader , är det normalt?
Borde jag vara orolig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Märker att temperaturen på mitt grafikkort , GTX 780 , stiger rejält när jag spelar Far Cry 4. Kom upp till 75 grader , är det normalt?
Borde jag vara orolig?

780 har ju 80°C som standard temp-target...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Märker att temperaturen på mitt grafikkort , GTX 780 , stiger rejält när jag spelar Far Cry 4. Kom upp till 75 grader , är det normalt?
Borde jag vara orolig?

Allt under 90c (Hade 90c i load på mitt Gtx 570 oc innan jag bytte kylare och maxtempen i load blev då 57c ) är oftast helt ok att köra med 24h om dagen på ditt Gtx 760 eftersom den har 95c som max arbetstemperatur så du kan till och med använda den i 95c. Dock så är något antagligen fel ifall du når dom temperaturerna. Bara att tuta och köra inget alls att oroa sig över :).
Om Cpu Kommer upp i de temperaturerna så kan det dock bli lite mer problem eftersom de generellt har en lägre max arbetstemperatur, ifall någon med laptop läser detta så är laptops byggda för att klara högre temperaturer än deskotops, för att vara säker att inget för varmt så är det alltid bäst att kolla upp sin specifika komponenters begränsningar hos tillverkaren.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Skrivet av BrainDrain56:

Allt under 90c (Hade 90c i load på mitt Gtx 570 oc innan jag bytte kylare och maxtempen i load blev då 57c ) är oftast helt ok att köra med 24h om dagen på ditt Gtx 760 eftersom den har 95c som max arbetstemperatur så du kan till och med använda den i 95c. Dock så är något antagligen fel ifall du når dom temperaturerna. Bara att tuta och köra inget alls att oroa sig över :).
Om Cpu Kommer upp i de temperaturerna så kan det dock bli lite mer problem eftersom de generellt har en lägre max arbetstemperatur, ifall någon med laptop läser detta så är laptops byggda för att klara högre temperaturer än deskotops, för att vara säker att inget för varmt så är det alltid bäst att kolla upp sin specifika komponenters begränsningar hos tillverkaren.

CPUn blir också varm när jar lirar FC4. Kommer upp till 70c när jag har spelat en längre tid. Har läst lite runt och folk säger att man inte ska oroa sig. Har 62 c max när jag spelar Arma 3. Vad tycker ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Vet inte vad det är låst till eller om du måste komma i närheten av första uppdraget möjligen? Finns snöleoparder bara i Himalaya förresten?

De finns i Kyrat också senare i spelet.

Permalänk
Avstängd

för att få bort den värsta microstutteringen

ändra i GameProfile.XML filen under dokument/my games/farcry4
öppna filen med anteckningar

GPUMaxBufferedFrames="0"
ändra till
GPUMaxBufferedFrames="1"

nu vart det ett bra flyt!
Nvidia Läget är spelbart med 1st GTX780 nu trots att FPSen åker ner till 30

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Seriöst - sticka alltså...?
Tack, testar

Haha. Hur länge väntade du på honom?

Riktigt roligt spel. Springer mest runt och jagar, gör karma events river ner propaganda posters och letar masker. Bara klättrat i 3 torn än så länge och har 7 timmar spelat. Har hittat en poster som är omöjlig att nå. Den är i ett torn och det finns inget sätt att klättra till den. Den är en nivå över mig och det finns inget att klättra på för att nå den. Hoppa och ta den funkar inte heller. Får klura.

Finns en mask som är inlåst också. Provade C4 men det gick inte att spränga gallerdörren. Det är en tortyrkammare. Kom på att jag borde ha provat med verktyget sen, men hade tagit mig långt därifrån vid det laget. Tänkte gå dit igen senast men hade redan spelat 2 timmar då och var sugen på att pausa. När jag skulle ta mig dit sprang jag på en karma event och AI idioterna drog dit en noshörning vilket resulterade i en säker död.

Fått bra flyt på spelet med mina blygsamma komponenter. Phenom II 1100T och 7950. Fick överklocka GPUn rätt så kraftigt men belastningen på CPUn sprids ut riktigt fint på alla 6 kärnor.

Gillar det där konstiga helikopter fordonet. Väldigt lättmanövrerat.

Roligaste spelet på länge. Bra story, intressant omgivning och god stämning överlag när man springer runt och utforskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Propaganda posters kan du bränna och maskerna ska gå att skjuta sönder

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Propaganda posters kan du bränna och maskerna ska gå att skjuta sönder

Ok. Tack för tipsen. Tänkte jag inte på.

Ska prova lite sticky C4 på elefanter imorgon tror jag. Hoppas det funkar.

Permalänk

Bästa verktyget för att få bort affischerna är utan tvekan gasbrännaren som en reparerar bilar med

Ja den masken i fängelser drog jag raketgevär i hände inget, ska prova med gasbrännaren på låset

Men ärligt jag har lusläst allt nu och jag har inget H på kartan någonstans. Ni som fått det questet hur långt in i storyn har ni spelat ? Har ni gjort uppdrag åt Harris ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Bästa verktyget för att få bort affischerna är utan tvekan gasbrännaren som en reparerar bilar med

Ja den masken i fängelser drog jag raketgevär i hände inget, ska prova med gasbrännaren på låset

Men ärligt jag har lusläst allt nu och jag har inget H på kartan någonstans. Ni som fått det questet hur långt in i storyn har ni spelat ? Har ni gjort uppdrag åt Harris ?

Jag tror att Hurks missions kommer upp när man har träffat honom för första gången(?), jag vet dock inte hur långt in i storyn det var, men det var precis innan jag flög buzzern för första gången iallafall

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Jag klarade av storyn i fredags och har sedan dess gjort det mesta av alla sidouppdrag samt tagit alla collectibles. Jag skulle nog säga att FC4 för mig är bättre än 3an även om jag gillade den riktigt skarpt med. Vapnen är riktigt trevliga med!

Lite vapenspoilers nedan. Avslöjar inget om story eller liknande men om vapen som från början är dolda. Tittas på egen (minimal) risk:

Buzzsaw(MG42), M79 (används främst från Buzzern), ljuddämpad A50 har jag typ alltid med mig end/post game. Första vapenslotten har jag de vapen jag behöver för uppdrag eller känner för att använda. Oftast Auto crossbow, pilbåge eller Shredder(Vector SMGn).

En fråga till de av er som kört igenom hela spelet, lyckas ni fylla alla vapenslots under progress-delen? Jag har bara Bushmaster (eller vad det M4-liknande Signature-vapnet kallas kvar) att låsta upp/köpa men spelet rapporterar fortfarande 57/64 vapen som upplåsta. Är det någon bugg eller något? Någon som hittat en komplett vapenlista?

Dold text
Skrivet av streamner:

Bästa verktyget för att få bort affischerna är utan tvekan gasbrännaren som en reparerar bilar med

Ja den masken i fängelser drog jag raketgevär i hände inget, ska prova med gasbrännaren på låset

Men ärligt jag har lusläst allt nu och jag har inget H på kartan någonstans. Ni som fått det questet hur långt in i storyn har ni spelat ? Har ni gjort uppdrag åt Harris ?

Molotovs brukade jag köra med på affischerna. M40-granater från Buzzern så långt det går med maskerna. Skjuta genom gallret med kulvapen gick för mig.

Hurk dyker upp när Act 1 är avklarad. Ganska tidigt i spelet, fem main story-uppdrag in eller så. Det är när man tagit över den första basen (den med en inhägnad elefant) som H dyker upp alldeles intill basen, bredvid en Buzzer.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag klarade av storyn i fredags och har sedan dess gjort det mesta av alla sidouppdrag samt tagit alla collectibles. Jag skulle nog säga att FC4 för mig är bättre än 3an även om jag gillade den riktigt skarpt med. Vapnen är riktigt trevliga med!

Lite vapenspoilers nedan. Avslöjar inget om story eller liknande men om vapen som från början är dolda. Tittas på egen (minimal) risk:

Buzzsaw(MG42), M79 (används främst från Buzzern), ljuddämpad A50 har jag typ alltid med mig end/post game. Första vapenslotten har jag de vapen jag behöver för uppdrag eller känner för att använda. Oftast Auto crossbow, pilbåge eller Shredder(Vector SMGn).

En fråga till de av er som kört igenom hela spelet, lyckas ni fylla alla vapenslots under progress-delen? Jag har bara Bushmaster (eller vad det M4-liknande Signature-vapnet kallas kvar) att låsta upp/köpa men spelet rapporterar fortfarande 57/64 vapen som upplåsta. Är det någon bugg eller något? Någon som hittat en komplett vapenlista?

Dold text

Molotovs brukade jag köra med på affischerna. M40-granater från Buzzern så långt det går med maskerna. Skjuta genom gallret med kulvapen gick för mig.

Hurk dyker upp när Act 1 är avklarad. Ganska tidigt i spelet, fem main story-uppdrag in eller så. Det är när man tagit över den första basen (den med en inhägnad elefant) som H dyker upp alldeles intill basen, bredvid en Buzzer.

Han som kom i en bil med kulspruta ? Jag fick då inget H på kartan :/ Förövrigt så har jag inte heller vapnen som elefantbössan från start... Alltså begriper inte detta, har pyntat för ett "limited edition" och får inte ens tillgång till matrialet och spelet var förbokat.

Aja har skickat en thicket till ubisoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag klarade av storyn i fredags och har sedan dess gjort det mesta av alla sidouppdrag samt tagit alla collectibles. Jag skulle nog säga att FC4 för mig är bättre än 3an även om jag gillade den riktigt skarpt med. Vapnen är riktigt trevliga med!

Lite vapenspoilers nedan. Avslöjar inget om story eller liknande men om vapen som från början är dolda. Tittas på egen (minimal) risk:

Buzzsaw(MG42), M79 (används främst från Buzzern), ljuddämpad A50 har jag typ alltid med mig end/post game. Första vapenslotten har jag de vapen jag behöver för uppdrag eller känner för att använda. Oftast Auto crossbow, pilbåge eller Shredder(Vector SMGn).

En fråga till de av er som kört igenom hela spelet, lyckas ni fylla alla vapenslots under progress-delen? Jag har bara Bushmaster (eller vad det M4-liknande Signature-vapnet kallas kvar) att låsta upp/köpa men spelet rapporterar fortfarande 57/64 vapen som upplåsta. Är det någon bugg eller något? Någon som hittat en komplett vapenlista?

Dold text

Molotovs brukade jag köra med på affischerna. M40-granater från Buzzern så långt det går med maskerna. Skjuta genom gallret med kulvapen gick för mig.

Hurk dyker upp när Act 1 är avklarad. Ganska tidigt i spelet, fem main story-uppdrag in eller så. Det är när man tagit över den första basen (den med en inhägnad elefant) som H dyker upp alldeles intill basen, bredvid en Buzzer.

Kan stämma jag fick ett H då. Men H-et försvann sen? Möjligt jag gjorde uppdraget men tror inte det lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har bara gjort Act 1 än så länge själv.

Det som är mest intressant hittills är "The Goat" storyn, att springa omkring och lyssna på lokalbefolkningen, att jaga och att uppgradera sitt gear. Är roligt att se vad som funkar och inte funkar i världen. Känns lite tråkigt att man inte kan spränga lite vad som helst med C4. Detta är något dom borde fixa i framtiden. Inlevelsen bryts lite när trälådor inte går sönder eller att celldörrar inte kan öppnas med sprängmedel.

Jaga är trevligt. Var lite klurigt att få tag på demon fish. Synd att det inte går att slänga bait i vattnet, vänta och sen slänga i en handgranat. Eller varför inte lägga ut lite C4 runt bait i vattnet? Stort misslyckande med sprängmedel överlag. Borde ju komma ett vattensvampmoln när man spränger saker i vattnet. Undrar hur dom tänkte där?

Trevligt att ta sin tid, läsa allt man kommer över, lyssna på folk och att leva sig in i världen. Visst, man kan ju stressa sig igenom spelet på några timmar men då missar man nog mycket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av streamner:

Han som kom i en bil med kulspruta ? Jag fick då inget H på kartan :/ Förövrigt så har jag inte heller vapnen som elefantbössan från start... Alltså begriper inte detta, har pyntat för ett "limited edition" och får inte ens tillgång till matrialet och spelet var förbokat.

Aja har skickat en thicket till ubisoft.

Skrivet av oqvist:

Kan stämma jag fick ett H då. Men H-et försvann sen? Möjligt jag gjorde uppdraget men tror inte det lol

Ni har Limited Edition eller Seasons pass och har aktiverat dessa? Uppdragsgivarna försvinner om ni redan har något slags quest igång, det är inte så att ni har påbörjat eller är mitt inne i något?

Permalänk

Har äntligen fått spelet att flyta på riktigt bra på min laptop 40-60 fps utan stutter, musacceleration eller screen tearing, det tog dock en ganska lång tid av testande och pillande men nu flyter det på riktigt bra :D. Spelet är riktigt riktigt nu när det också fungerar och enligt mig så ser spelet riktigt bra ut i dessa inställningar och man förlorar inte allt för mycket från allt inställt på ultra. Ambient Occlusion stängde jag av eftersom jag inte tycker om utseendet det mörka utseendet, samt att man får en liten fps boost om man stänger av det så jag tyckte att det var helt klart värt det.

Settings:
344.75 driver
Resolution: 1920x1080
Trippel buffer: Off
Motion Blur: Off
Textures: Ultra
Shadow: Medium
Post Effect: Low
Geometry: Very High
Vegetation: Ultra
Terrain: High
Water: Ultra
Environment: Ultra
Ambient Occlusion: Off
anti-aliasing: Off
Godrays: Volumetric Fog
Fur: Off
Trees Relief: Off
GamerProfile tweaks: AlphaToCoverage "0", DisableLoadingMip0 "1", GPUMaxBufferedFrames "1", UseMouseSmooth "0", Smoothness "0", MouseAccelerationOn="0", Smoothness_Ironsight="0"

Uppdatering: ändrade Post Effekt till medium då jag märkte att low fick terräng på långt avstånd att se suddigt ut.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem

Nu vart det min tur att ge en recension om spelet samt dela lite funderingar och tankar om det.

Far Cry 4 alltså, visst ett snyggt spel men inte det "wow" jag förväntade mig överhuvudtaget. Tycker nästan att FC3 var bättre grafiskt sett.
Har läst igenom tråden och sett att hbao+ ger väldigt mörka ställen nästintill överallt, vilket även sker för mig och det är väldigt synd då man måste spela på ssao istället som ger en skarp och kontrastrik och ljus miljö istället vilket drar ner mycket effekter enligt mig. Även Anti-liasing är på tsma eller vad det nu stod, då txaa2 resp 4 knappt är spelbart med.

Annars kör jag Ultra på allt just förutom ssao och tsma? och det flyter på finfint runt 60-80fps i 1080 ( vilket är underligt då jag läst att ni med betydligt värre maskiner får lägre fps och massa fps drops). Jag har inte märkt av några drops alls? ( Min dator i sign ).

Men nu till det konstiga:
Min bror köpte min förra dator och även FC4 och kör med samma inställningar som jag och han märker inte heller av fps drops och ligger runt 50-70fps.

Hans dator:
AMD Phenom XII 965BE
4gb ram
gtx 670oc 2GB

och kör i 1080 60hz som jag.

Skiljer det verkligen så lite mellan hans och min dator?
Trodde att fc4 var betydligt med krävande..

Dock har vi båda märkt att vattnet ser ganska dålig ut på bådas spel ( bugg? )

Annars är det väl ett helt OK spel. Har inte kommit så långt ännu.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Skrivet av BrainDrain56:

Har äntligen fått spelet att flyta på riktigt bra på min laptop 40-60 fps utan stutter, musacceleration eller screen tearing, det tog dock en ganska lång tid av testande och pillande men nu flyter det på riktigt bra :D. Spelet är riktigt riktigt nu när det också fungerar och enligt mig så ser spelet riktigt bra ut i dessa inställningar och man förlorar inte allt för mycket från allt inställt på ultra. Ambient Occlusion stängde jag av eftersom jag inte tycker om utseendet det mörka utseendet, samt att man får en liten fps boost om man stänger av det så jag tyckte att det var helt klart värt det.

Settings:
344.75 driver
Resolution: 1920x1080
Trippel buffer: Off
Motion Blur: Off
Textures: Ultra
Shadow: Medium
Post Effect: Low
Geometry: Very High
Vegetation: Ultra
Terrain: High
Water: Ultra
Environment: Ultra
Ambient Occlusion: Off
anti-aliasing: Off
Godrays: Volumetric Fog
Fur: Off
Trees Relief: Off
GamerProfile tweaks: AlphaToCoverage "0", DisableLoadingMip0 "1", GPUMaxBufferedFrames "1", UseMouseSmooth "0", Smoothness "0", MouseAccelerationOn="0", Smoothness_Ironsight="0"

Fast mouse acceleration försvinner inte av det ändå tyvärr, den blir bara lite mindre uppenbar. Ska ju fixas i 1.4 sägs det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fattar inte, om jag köper ett season pass får jag komplett spel då eller är det bara nått tillägg?

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av __Marcus:

Fattar inte, om jag köper ett season pass får jag komplett spel då eller är det bara nått tillägg?

Requires Far Cry 4 on Uplay in order to use.

står ju klart och tydligt med röd text.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Måste säga att dom varit lite för fega med svårighetsgraderna. Normal är på tok för lätt och hard är inte hard. Borde finnas ultra på svårigheter också.

Uppfriskande att dö med jämna mellanrum i alla fall. Det händer ju att det skiter sig.

Permalänk

Är det någon som sett något nytt om 1.4 patchen? När ska den komma? Den skulle ju kommit i fredags men blivit försenad..

http://steamcommunity.com/app/298110/discussions/0/6240755667...

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Är det någon som sett något nytt om 1.4 patchen? När ska den komma? Den skulle ju kommit i fredags men blivit försenad..

http://steamcommunity.com/app/298110/discussions/0/6240755667...

Läste att den skulle komma på måndag (dvs senare idag), vet dock inte hur tillförlitlig den artikeln var.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

"Update: November 21st, 3:30PM Due to a minor delay this patch may be pushed to sometime early next week. We apologize for the inconvenience, and will update you if we have a new ETA."

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Co-op var ju sådär. Alltid roligt och va två men tycker att båda ingame borde få outposterna eller tornen man tar över i alla fall. Förstår att man kanske inte kan göra hela missions ihop men tråkigt för den stackaren som joinar.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Vad gör ni med era "unit points" ? Alltså vad spenderar ni dem på ?

Samt har någon av er fått "harpoon gun" och hur i allsindar fick ni tag på den ?!?

Jag köpte limited edition, men har då inte fått någon eller ett uppdrag att träffa "Hurk"

Skrivet av oqvist:

Tror mig sett något H på kartan. Storyn är så oengagerande att jag knappt vet vad jag håller på med :(. Där var 3an lite roligare i alla fall. Har gjort 10 huvuduppdrag.

Far Cry 4 är kul som Far Cry 3 men jag hoppas verkligen Ubisoft gör en uppföljare på Far Cry 2. Det liret hade en helt annan känsla och realism och man drogs verkilgen in i spelet. FC 3 och FC 4 är lite tvärtom. Utgår från att gamers har 0 attention span vilket nog är sant ofta därav allting går i fast forward. Men det är lustigt att man inte kan skippa cut scenes och att de samtidigt förväntar sig att gamers vill se logos i 1,5 minut innan de kan starta upp liret. Men det kanske är för att dölja laddningstider vad vet jag.

Skrivet av streamner:

Jag hittar då inget :/ Och webben finner en ju i princip inget på om det hela....

Jag har köpt "limited edition" men något harpun gevär har jag då inte skådat och då har jag tagit varenda radiomast samt läger i hela regionen innan "vägen norru" dvs enbart 7-9 radiotorn kvar att ta.

Samt spelat på uppdrag till drygt 45% avklarat.

Dold text

Man måste hjälpa Hurk med sina Missions att hämta apstatyer. Första H missionet får man vi samma ställe som andra (bör det vara) L missionet.

Harpoon gunen är okej, men tycker inte den är jätte bra svår att träffa med på avstånd och tycker D2 eller M79 funkar bättre i närstrid.

Eller är det så att ni inte ens träffat Hurk överhuvudtaget? Kan kolla vad jag tror jag träffa honom först när jag kommer hem.

Ledsen för svamlet är väldigt trött.]

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ni har Limited Edition eller Seasons pass och har aktiverat dessa? Uppdragsgivarna försvinner om ni redan har något slags quest igång, det är inte så att ni har påbörjat eller är mitt inne i något?

Bör inte Limited edition aktiveras när nyckeln för spelet i sig aktiveras ? Jag har bara fått 1 nyckel i mailen ifrån ubisoft och där står förbokningen av just limited edition samt att det är förbokat.

Är inte alltför sugen att köpa seasonal pass när jag skulle haft tillgång till hurk och de andra uppdragen.

Nu har jag öppnat upp norra delen och tagit alla radiomaster, alla 4 fort samt i princip alla läger. Och inte finns det något H.

Får vänta på ubisofts svar på mitt mail antar jag.

Angående spelet måste jag hålla med föregående talare att svårighetsgraden kunde ha varit mycket svårare. Nu med Buzzaw så kan en ju springa in med den och meja ner ett helg läger ensam och ta över det, trots att de skickar efter förstärkning. Och då kör jag ändå på den svåraste svårighetsgraden.

De gånger en dött är ju överlägset de gånger en hoppat med divesuit och flygig in i något för att fallskärmen är för slö.

Det mest tragiska är väl att du dör flest gånger av djur framför fienden...Kan nog räkna att fiendena dödat mig under 5 ggr i spelet, gillar inte "rambo" känslan.

Permalänk

Tja
Spelat FC4 ett tag nu - och tycker att grafiken e "hackig", vet inte om det är stuttering eller lagg eller va fasen det är men om jag försöker beskriva något av symptomen. Om jag t.ex kutar nerför en backe så fryser bilden någon halvsekund för att sedan komma tillbaks - och då har jag förflyttat mig en bit ( alltså grafiken hänger inte med ) - typ! Skitjobbigt och irriterande då jag antar att jag inte skall ha det problemet med min dator. Senaste Nvidia drivisar, GTX 980 4GB, 4770k, 16GB minne, 850W PSU, SSD, 144hz upplösning, Ultra inställningar i Spelet ( ej Nvidia )......

Temps och allt annat är normalt etc,,

Antar att det går att pilla på någon inställning i spelet, Nvidia kontrollpanel etc?

tack