Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk

Alltså, noob varning.
Startat upp mitt FC4, kommer igång. laddar nytt spel startar offline läget, verkar funka. Blir flugen till något minnes altarrum där jag kan placera urnan med askan på bordet samt plocka upp en journal. Därefter leds jag tillbaks till helikopter - och sen slutar det hela. Kommer bara en massa eftertexter. Vad jag än gör kommer jag ut till h-meny och kan välja fortsätt, men då e jag tillbaks vid altaret igen - och blir sen inledd i helikoptern - sen kommer eftertexter... och sådär fortsätter det. Har valt online läget oxå - men same same. vad fasen gör jag för fel?

Någon?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Alltså, noob varning.

Det är en hidden ending, du måste faktiskt gå därifrån då ni äter och han ber dig vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Har hittat flertal masker som är placerade på helt korkade ställen, totalt omöjligt att "ta dem". Har resulterat i att jag skjuter sönder dem så försvinner 1 ifrån det totala antalet en kan samla på.

Också märkt det. En låg på en bokhylla så jag ställde mig på en tunna bredvid så masken var i ögonhöjd men det gick ändå inte att ta den så fick skjuta den.

Råkat ut för en bugg där allt blir grått. Provade att snabbåka till en annan stad men samma. Fixade sig efter man startat om spelet.
Detta hände efter jag spelat en "outpost conquest" eller va dom heter.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Det är en hidden ending, du måste faktiskt gå därifrån då ni äter och han ber dig vänta.

Seriöst - sticka alltså...?
Tack, testar

Permalänk
Medlem

Installerade just alla 3 skivor på PC men kan inte starta spelet.
Ingenting händer om man trycker på .exe-filen och öppnar man uplay står det bara 'LADDA NER'.
Stoppar jag i skivan igen och trycker 'SPELA' i menyn som kommer upp händer ingenting heller.

Måste alltså ändå ladda ner hela spelet (31GB) på uplay.
I "LOVE" Uplay!

Permalänk
Skrivet av SmittenX:

Installerade just alla 3 skivor på PC men kan inte starta spelet.
Ingenting händer om man trycker på .exe-filen och öppnar man uplay står det bara 'LADDA NER'.
Stoppar jag i skivan igen och trycker 'SPELA' i menyn som kommer upp händer ingenting heller.

Måste alltså ändå ladda ner hela spelet (31GB) på uplay.
I "LOVE" Uplay!

Starta det genom Uplay, efter du registerat din key. Eftersom du installerat från skivor så kommer du få en uppdatering innan du kan starta också.

Permalänk
Medlem

Spelat 3 timmar nu på mitt system med i7 4790k@4.8 och ett gtx 780 och de suger verkligen att de är stutter hela tiden även om man ligger på 60 fps+ Få väl prova den där fixen när man ändra i nån fil.

Permalänk
Medlem

Farcry 4 bugg

Jag har ett konstigt bugg som nyss uppkommit och de är efter att ha startat spelet och sprungit runt lite med en sniper eller bara tittat på nått lite längre så fastnar de på skärmen ungefär som en plasmatv fast allt är i grått. Har provat alla möjliga grejjer för att försöka få bort det men lyckas inte, någon med liknande problem? Och nej de är inte skärmens fel utan farcry 4 bugg. Allt annat fungerar perfekt. (Benq xl2411z)

Permalänk
Medlem
Skrivet av classified:

Starta det genom Uplay, efter du registerat din key. Eftersom du installerat från skivor så kommer du få en uppdatering innan du kan starta också.

Det går inte att starta via uplay (jag kanske skrev det otydligt). Uplay känner inte av att spelet är installerat och vill ladda ner hela spelet.

EDIT: 31GB @ 24mbit/s får upp det runt 1.2-1.3 MB/s = 8+ timmar 6 timmar kvar nu bara tills det är klart

Permalänk
Medlem

Bara en liten påminnelse: Spoila inte handlingen. Jag har inte spelet än men läser här pga att se ifall patcher och fixar kommer ut så det är värt att lägga pengarna. Om ni vill diskutera handlingen/slutet så starta gärna en ny tråd. Bara en heads up

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har nån problem med Keys to kyrat? Kompisen kan inte koppla in sig i spelet trots flera försök på alla möjliga vis. Ser att andra också haft problemet. Det konstiga är ju att jag kan få in slumpmässiga spelare och även koppla upp mig till andra. Bara coop med vänner som inte fungerar (PS4).

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Tror jag avlider har en dragit igenom i princip hela "shangri-la" questet och så kraschar spelet.... Börja om från början dvs 1 timmes speltid helt åt helvete....

Permalänk
Avstängd

Oj, kom på att spelet är rätt tråkigt. Fast är man sugen på lite FC 3 så kan man spela detta spel en stund för lite mer uppdrag. Helt sjukt att jag hellre startar urgamla San Andreas och röjer runt lite i väntan på GTA 5 till PC.

Känns också som om bilduppdateringen när man kör är lite under gränsen för huvudvärk. Ungefär som när FC 3 kom men efter patchande (eller om det var grafikkortsbyte från 590 till 680) blev det bättre. Funderar skarpt på att köpa ett 970 till eller ställa om frän Nvidia settings till High.

Later ------------

Spelade på Ultra ett tag med 60-70 FPS men allt ögongodis gör att jag fortsätter med Nvidia settings.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Allvarligt det är ju ett gravt fel i "shangri-la" uppdraget......... Körde om allt igen nu, och kommer längre nu. Och så kraschar spelet... Fantastiskt då jag är låst till detta uppdrag nu. Med andra ord är spelet hädanefter ospelbart :S

Tydligen är jag inte den enda... http://forums.ubi.com/showthread.php/954424-Game-crashes-ever...

Permalänk

Yes! Lyckades att göra en speedrun genom shangri-la och klara av uppdraget Satte även ner all grafik på low samt slog av allt som förbättrar spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

På de torn jag kommit till så räcker det med att hoppa. Fast jag lyckades inte ta en affish en sväng så där antar jag att jag skulle använt grappling hook (satt för högt upp). Eller så låser man upp något exo skeleton senare i spelet lol.

Men tornen är till för att låsa upp saker. Det är ju samma robotiska upplägg som i Assassins Creed.

Apropå beckmörkret undrar om det inte blev lite bättre med shadow på medium. Fortfarande problem emellanåt men inte lika ofta. Läste också något om att man skulle sätta spect ratio på auto och inte 16:9 ex gjorde det också vet inte om det gjorde någon skillnad. Begriper inte varför det skulle göra någon skillnad heller :).

Framöver ska jag testa utan SLI och se om jag blir helt immun.

Molotovs är grymt för affischer, kan spara mycket möda. Speciellt i torn där det är jobbigt att klättra upp

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Seriöst - sticka alltså...?
Tack, testar

Eller så väntar du 10 minuter och klarar spelet direkt

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

ah eld löser ju det mesta skulle man tänkt på

Jag har nu testat avaktivera SLI kör low preset men jag tycker det ser bättre ut än nvidia inställningarna... Det är det att man får ett helt annat flyt även om jag kanske har någon fps lägre än när jag kör SLI som gör att spelet upplevs faktiskt snyggare. Tempot är så högt så man har liksom inte tid att stanna efter och kolla noga. Texturerna är det inte jätteskillnad på i 1080p på min 50"are trädens löv håller väl inte på och far runt och skuggor är inte så detaljerade men överlag så är de ju överlägsna då att det blir becksvart uppenbart är en SLI bugg inte kopplat till grafikinställningar alls.

Ska testa köra SLI på low och se hur det fungerar senare för att se hur mycket är SLI och hur mycket är ultra inställningarna som tar för lång tid att läsa in.

8h in och jag är rätt så ambivalent. Det är Far Cry 3 på steroider. Kvantitet över kvalitet gällande vissa saker men visst sandlådegrejen är ju utvecklad lite mer med helikoptrarna, elefanterna och grejer. Fast det är facinerande att det inte går att få tag på något vettigt prickskyttegevär. Elefantgeväret med sina järnsikten är väl så bra som SVDn lol Men det är väl lika bra de var alldeles för effektiva för vaktposterna i 3an... Recurve bågen är det som går varmast häröver.

Har inte hittat till Hurk ännu så har inget harpungevär. Minns inte vad mer för förbokningsvapen man hade tillgång till eller när man låser upp dem. Elefantgeväret är ju ett sedan tror jag att jag hade någon pistol och maskingevär upplåst från start.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ser att folk letar efter billiga kopior av detta spel. Finns Gold Edition för ca 450KR, vanliga ännu billigare om man inte bryr sig om Season Pack mm. Använder själv CdKeyWatch för att jämföra priser, vilket listar många fler hemsidor jämfört med Cdkeyprices och Allkeyshop.

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

Alltså, noob varning.
Startat upp mitt FC4, kommer igång. laddar nytt spel startar offline läget, verkar funka. Blir flugen till något minnes altarrum där jag kan placera urnan med askan på bordet samt plocka upp en journal. Därefter leds jag tillbaks till helikopter - och sen slutar det hela. Kommer bara en massa eftertexter. Vad jag än gör kommer jag ut till h-meny och kan välja fortsätt, men då e jag tillbaks vid altaret igen - och blir sen inledd i helikoptern - sen kommer eftertexter... och sådär fortsätter det. Har valt online läget oxå - men same same. vad fasen gör jag för fel?

Någon?

Tack

Vänta nu, menar du att du på riktigt stannade vid matbordet i 15 minuter utan att något händer bara för en man, som uppenbarligen är en psykopat, som just huggit din, så vitt vi vet då, enda vän i ryggen med en gaffel, bett dig att stanna vid bordet? hahah, underbart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Ser att folk letar efter billiga kopior av detta spel. Finns Gold Edition för ca 450KR, vanliga ännu billigare om man inte bryr sig om Season Pack mm. Använder själv CdKeyWatch för att jämföra priser, vilket listar många fler hemsidor jämfört med Cdkeyprices och Allkeyshop.

Det går även att köpa via origin med VPN/proxy rätt billigt, jag köpte tex Gold Edition för ca 330kr (Det var dock när det var rea också, men det borde inte bli mer än 400kr nu)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Vad gör ni med era "unit points" ? Alltså vad spenderar ni dem på ?

Samt har någon av er fått "harpoon gun" och hur i allsindar fick ni tag på den ?!?

Jag köpte limited edition, men har då inte fått någon eller ett uppdrag att träffa "Hurk"

Permalänk
Medlem

Tror mig sett något H på kartan. Storyn är så oengagerande att jag knappt vet vad jag håller på med :(. Där var 3an lite roligare i alla fall. Har gjort 10 huvuduppdrag.

Far Cry 4 är kul som Far Cry 3 men jag hoppas verkligen Ubisoft gör en uppföljare på Far Cry 2. Det liret hade en helt annan känsla och realism och man drogs verkilgen in i spelet. FC 3 och FC 4 är lite tvärtom. Utgår från att gamers har 0 attention span vilket nog är sant ofta därav allting går i fast forward. Men det är lustigt att man inte kan skippa cut scenes och att de samtidigt förväntar sig att gamers vill se logos i 1,5 minut innan de kan starta upp liret. Men det kanske är för att dölja laddningstider vad vet jag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någons som vet hur jag åtgärdar problemet med att allt (läs: bakgrund, främst träd) flashar väldigt ofta? Gör hela spelet ovärt att spela!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Tror mig sett något H på kartan. Storyn är så oengagerande att jag knappt vet vad jag håller på med :(. Där var 3an lite roligare i alla fall. Har gjort 10 huvuduppdrag.

Far Cry 4 är kul som Far Cry 3 men jag hoppas verkligen Ubisoft gör en uppföljare på Far Cry 2. Det liret hade en helt annan känsla och realism och man drogs verkilgen in i spelet. FC 3 och FC 4 är lite tvärtom. Utgår från att gamers har 0 attention span vilket nog är sant ofta därav allting går i fast forward. Men det är lustigt att man inte kan skippa cut scenes och att de samtidigt förväntar sig att gamers vill se logos i 1,5 minut innan de kan starta upp liret. Men det kanske är för att dölja laddningstider vad vet jag.

Jag hittar då inget :/ Och webben finner en ju i princip inget på om det hela....

Jag har köpt "limited edition" men något harpun gevär har jag då inte skådat och då har jag tagit varenda radiomast samt läger i hela regionen innan "vägen norru" dvs enbart 7-9 radiotorn kvar att ta.

Samt spelat på uppdrag till drygt 45% avklarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

och att de samtidigt förväntar sig att gamers vill se logos i 1,5 minut innan de kan starta upp liret. Men det kanske är för att dölja laddningstider vad vet jag.

Du kan skippa introt med -skipintro

Skrivet av streamner:

Jag har köpt "limited edition" men något harpun gevär har jag då inte skådat och då har jag tagit varenda radiomast samt läger i hela regionen innan "vägen norru" dvs enbart 7-9 radiotorn kvar att ta..

Du måste göra alla H quests för att få harpun geväret (Det borde gå att se i progression tab:en hur många man har gjort)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en Longinus quest och då fick jag upp Hurk på kartan. Var lite drygt jag fick wing suiten där som jag köpt sedan innan. Men det gäller väl det mesta man kan få typ allt gratis bara man grindar tillräckligt

Nu så vet jag inte hur bra harpungeväret är.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Tror mig sett något H på kartan. Storyn är så oengagerande att jag knappt vet vad jag håller på med :(. Där var 3an lite roligare i alla fall. Har gjort 10 huvuduppdrag.

Far Cry 4 är kul som Far Cry 3 men jag hoppas verkligen Ubisoft gör en uppföljare på Far Cry 2. Det liret hade en helt annan känsla och realism och man drogs verkilgen in i spelet. FC 3 och FC 4 är lite tvärtom. Utgår från att gamers har 0 attention span vilket nog är sant ofta därav allting går i fast forward. Men det är lustigt att man inte kan skippa cut scenes och att de samtidigt förväntar sig att gamers vill se logos i 1,5 minut innan de kan starta upp liret. Men det kanske är för att dölja laddningstider vad vet jag.

Var också en av de få som gillade Fra Cry 2. Lite mer hugget att spela rutinerad legosoldat än ungdom som trollar till sig färdigheter. Men måste säga att grafiken i FC 4 är helt enorm. Ligger på i snitt 45 FPS på Nvidia inställningar men helt klart värt med lite lägre FPS än när man kör Ultra 70 FPS.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Måste jag köpa season pass för att få tillgång till Hurk ?!?

Trodde han ingick i "limited edition" :/

En annan fråga hur gör jag för att se vilken fps jag har i spelet ?

Permalänk

Såhär säger det ju angående Hurk:

The Far Cry 4 Limited Edition is designed for any fan to the Far Cry® series but also to new comer to the brand, who wants to increase his gameplay experience thanks to extra exclusive missions.

Hurk Mission Content:

Hurk’s Redemption Missions
It consists in 60 minutes of gameplay including, 3 extra missions and 1 exclusive weapon.

Och såhär säger mitt mail ifrån Ubisoft:

Tack för din beställning från Ubisoft. Den produkt som du har förhandsbokat finns nu tillgänglig.

Produktnamn: Far Cry® 4 – Limited Edition

Så vart är mitt Hurk mission, vad har ni gjort för att låsa upp han ? Jag har gjort typ 4 Longerius uppdrag...