Vad skall jag uppgradera till för lurar från Audio Techinca ATH M50?

Permalänk
Avstängd

Vad skall jag uppgradera till för lurar från Audio Techinca ATH M50?

Hej!

Sitter för tillfället med ett par Audio Technica ATH M50 och har haft dem i snart 3 år och känner att det hade varit kul att uppgradera mig lite!

Har en budget på 3-4000:- och har kollat runt en del och fastnat för Beyerdynamic T90, sett en del reviews och det verkar vara väldigt bra lurar.

Det jag har lite funderingar över är att lurarna är relativt tungdrivna på 250ohm, och jag sitter med en Fiio E10 som har fungerat utmärkt till mina M50s, men har läst runt lite och verkar inte som att Fiion kommer klara av att driva dessa så bra, stämmer det eller överdriver ljudforumen?

Har ni några andra lurar som ni kan rekommendera istället och i såna fall varför bör jag ta dem över T90?

Är det en lönsam uppgradering att gå från M50 till T90?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fiio E10 har 150mW i 32 ohm och ska klara lurar med en impedans mellan 16och 300ohm enligt specsen så dina lurar går att driva men du får ju lite lägre output.,sen beror det lite på känsligheten i lurarna,om det nu är optimalt eller inte det är en annan fråga,Fiio e10 är ju ingen värstingföstärkare,jag skulle nog köpt nån bättre.
Har du ingen butik i näheten där du kan provlyssna,oftast bättre än att läsa på nätet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oyegie:

Fiio E10 har 150mW i 32 ohm och ska klara lurar med en impedans mellan 16och 300ohm enligt specsen så dina lurar går att driva men du får ju lite lägre output.,sen beror det lite på känsligheten i lurarna,om det nu är optimalt eller inte det är en annan fråga,Fiio e10 är ju ingen värstingföstärkare,jag skulle nog köpt nån bättre.
Har du ingen butik i näheten där du kan provlyssna,oftast bättre än att läsa på nätet.

Alright! Haha jo det är sant, det har jag inte ens tänkt på. Tack!