Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Efter att arbetat borta en vecka och precis kom hem från jobbet möts jag av att frugan som är iväg på konferens lagt fram två nya spel som kom i veckan och lite annat gott som jag skulle ha ikväll så blir ordentligt fredagsmys för mig Så japp jag är glad!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fy fan. Hoppas bara att dom inte ringer mig. Jag äger ingen tv men en av dom jag delar lägenheten med äger en som han har på sitt rum. Skulle inte förvåna mig om dom skulle tvinga mig att betala för den. Nej fan, jag vägrar betala typ en tiondel av min årliga inkomst för nån jäkla tv-licens.

Btw, gör som jag gjorde nyligen i veckan. Skicka ett mail där du begär avanmälan av avgiften, jag är lika emot avgiften och tycker det är sjukt att behöva betala 2000+ varje år.
Skrev att jag helt enkelt sålt min tv och inte var i ägande av tv box.
Inget tjafs alls, räknade med att dom skulle kräva bevis och likanbde, men idag kom brevet som bekräftade det hela. Jag tror i och med den senaste tidens klagomål dom fått utstå och alla återbetalningar dom gjort att dom inte orkar bråka.

Ska bli skönt att spara en stor summa varje år det vore en sak om man lade in tv & radio-avgiften på skatten, men fram tills dess tänker jag inte finna mig i att betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tcntad:

Synd att min tjej är egentligen likadan, fast pratar inte alls.. Sådant avskyr jag, när ens tjej inte pratar med en och man vet inte vad man gjort fel.
Nåja, fram med virren!

Då är vi inne på snart dag 7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Efter att arbetat borta en vecka och precis kom hem från jobbet möts jag av att frugan som är iväg på konferens lagt fram två nya spel som kom i veckan och lite annat gott som jag skulle ha ikväll så blir ordentligt fredagsmys för mig Så japp jag är glad!
http://i60.tinypic.com/9hqucp.jpg

Borde inte ditt inlägg vara i tråden http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
Inte är du väl sur över att frugan ordnat underhållning åt dig?

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Borde inte ditt inlägg vara i tråden http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...
Inte är du väl sur över att frugan ordnat underhållning åt dig?

Ops det har du rätt i, jag får åberopa temporär galenskap så faller det måhända under den här tråden

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då är vi inne på snart dag 7...

jag antar att du har försökt prata med henne och frågat vad som är fel?
alltid lika sjukt hur folk kan tycka det är okej att gå runt och vara arg / bete sig annorlunda och inte vilja prata med sin partner om det, jag själv tycker det är uppenbart att om något stör mig så berättar jag väl för mig sambo, men det tyckte inte hon, men men hoppas det löser sig för dig!

på tal om något annat, en katt går runt lägenhetsbyggnaden jag bor i nu, och jag är rädd att den är hemlös och kommer fara illa till under vintern som kommer nu, vet inte hur man ska göra för att se till att den klarar sig.
jag kan inte ta in den då jag redan har 2 katter i min 2'a.

Permalänk
Medlem

Tog slut med tjejen sedan 8 månader ikväll, jävligt bittert... Ska bli tungt att fara på jobbet imorn

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Daast:

jag antar att du har försökt prata med henne och frågat vad som är fel?
alltid lika sjukt hur folk kan tycka det är okej att gå runt och vara arg / bete sig annorlunda och inte vilja prata med sin partner om det, jag själv tycker det är uppenbart att om något stör mig så berättar jag väl för mig sambo, men det tyckte inte hon, men men hoppas det löser sig för dig!

på tal om något annat, en katt går runt lägenhetsbyggnaden jag bor i nu, och jag är rädd att den är hemlös och kommer fara illa till under vintern som kommer nu, vet inte hur man ska göra för att se till att den klarar sig.
jag kan inte ta in den då jag redan har 2 katter i min 2'a.

Det är inte första gången hon är såhär, det är lite av hennes stil att absolut ignorera personen hon är arg på, vilket faller lite naturligt hos alla, att man kanske inte vill prata med denne.

Så med det sagt, nej det har jag inte. Jag vet att hon inte kommer svara mig alls. När hon kom hem i fredags såg hon sur ut efter att ha sett mig vid min dator.

Hela började när vi var på Ica förra lördagen och skulle handla..

Låter trist, svårt det där med katter. Vet att en eller flera katter strök runt lägenhetslängan där morsan bor. Rätt ofta faktiskt och inte direkt människoskygg heller.

Skrivet av zeddiz:

Tog slut med tjejen sedan 8 månader ikväll, jävligt bittert... Ska bli tungt att fara på jobbet imorn

Trist. Beklagar:( Det gäller att ta det lugnt och ventliera!

Permalänk
Medlem

Gnäller av mig medan motorsågen brummar utanför.

Kan vara dagens största ilandsproblem men ändå irriterande.

Frågade ägaren av en skogsdunge som ligger bakom huset för fyra år sedan om han kunde ta ner några specifika björkar som ligger i vägen för parabolen. Visst sa han, sen gick tiden. Bildstörningar vid kraftigt regn eller mycket snöande.

Canal Digital "tvingade" på oss en HDbox i våras och mottagningen tog rejält stryk på grund av träden. HD är känsligare. Påminde skogsägaren i våras om "löftet" att ta ner björkarna, "visst" igen men, "inte nu. Det är löv i träden men till hösten"!

Ok. Knappt kunnat glo alls på parabol under sommaren - hösten. Så kom han förbi för någon månad sen, nyfiken, han hörde motorbrummande bakom huset. Så han passade på att prata träd då och glad blev jag.

Men, träden som stör signalen tänkte han inte ta helt plötsligt! Han erbjöd sig att ta en av våra björkar som kan ligga lite i "kanten" och störa på signalen och ett par granar som inte låg i närheten av signalen ens. Sa ok på det för det är bättre än inget.

Kom ner för några veckor sedan och då ville han inte ta vår björk ens utan han tog granarna som inte störde signalen. Jag påpekade än en gång att träden som stör är "de där *peka*" varpå han kort sa, "de tar jag inte". (Haft tvsnubbe ute som mätt och pekat ut träden, för snart fem år sedan nu) Nu visste skogsägaren att det inte är hans björkar som stör signalen utan våra två granar som står så långt bort från signalen det går utan att stå bakom parabolen.

Han tog granarna och tog hem dem till sig, skulle återkomma sen med kostnad för jobbet.

Det som får mig att bli ledsen är att utöver att det självklart inte hjälpte är att nu har han varit ute i dungen och tagit träd och björkar runtom de som stör. Som nu när jag skriver så brummar motorsågen utanför men inte på de störande björkarna.

Med snö kommer dekodern få vara avstängd under hela vintern. Går inte att flytta parabolen då vi bor utmed en skogskant. Där den sitter nu är bästa stället för där är en liten glugg utmed den större skogskanten. Men björkarna sticker upp så precis att det är tillräckligt.

Som sagt. Dagens ilandsproblem. Känns mest som att få ett långfinger i nyllet att ta träd runtom utom de som skapar problem för oss. Får betala tvfirman igen och ha ut dem för att se om de kan föreslå någonting annat. Vet att de inte kan det för som han sa för snart fem år sedan. "Bästa stället nu och blir bättre om *pekade* de där fyra björkarna försvinner".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Han tog granarna och tog hem dem till sig, skulle återkomma sen med kostnad för jobbet.
(

Så du menar att han tar DINA granar och själv får ved att elda med och vill dessutom att DU ska betala honom för besväret?

Hade jag aldrig gått med på...

Permalänk
Medlem

Slog mig i dag att det är snart jul och har ingen aninh om vad jag ska köpa till tjejen. Smycken är en go to lösning men det har liksom blivit.. Varje gång. Och sen ska man hitta på något för vpr 4års dag också. Vafan.

Som att man inte har häcken full redan med jobb inför års slutet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Så du menar att han tar DINA granar och själv får ved att elda med och vill dessutom att DU ska betala honom för besväret?

Hade jag aldrig gått med på...

Samma här men lite försent nu. Ska förklara. Han kom ner och vi tänkte för att fjäska med förhoppning om att mjukna att ta björkarna så sa vi att han kan ta granarna om han vill vilket han sa ja till på studs. När han var klar och jag var lack för björkarna frågade jag mest för skojs skull, "och vad kostar det här då?" och så "log" jag varpå han kontrade med, "återkommer med kostnaden". Trodde han skämtade först men, nej då.

(Han ska återkomma med vad det kostade senare)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Satans jävla klåpare på radio och tv tjänst... Ringde upp mig förra veckan då jag var på kalas hos min brorson, frågar mig om jag har möjligheten att koppla in en digitalbox, visst har jag det sa jag men jag äger ingen och har ingen tv heller. Då sitter idioten och säger att jag skall betala tv avgift för jag har en digitalbox, sa till honom att jag inte har en digitalbox och det sa jag till honom för 10 sekunder sedan, får svaret att ja men du sa att du har en digitalbox så då skall du betala. Håller på sådär en stund innan jag på skarpen säger till att jag äger ingen digitalbox eller tv utan det är något han säger att jag gör, då blir han förbannad tackar för sig och lägger på, nu sitter jag här med en jävla faktura för något jag inte ens har.... Jävla idioter.... Har skickat in en överklagan på dom med och kommer fortsätta att göra så tills dom tar bort denna jävla fakturan.

Permalänk
Medlem

happ, då började allt om med sambon igen, efter en bra vecka tillsammans så började hon igår att bete sig på samma sätt som för ett par veckor sen, sitta uppe sen och skriva till alla möjliga personer (bara killar!).

Vill inte att jag ska se vad hon skriver eller när hon skriver något. säger att hon inte har något att dölja med döljer det för att hon vet att jag inte gillar när hon gör det (fattar inte?).

Under helgen (fredag och lördag) så sa hon väll typ 100 ord till mig, och resten av tiden var hon ute med alla hennes polare, söndagen spenderades åt att plugga vilket betyder prata med alla klass kompisar/skol kompisar för att lösa uppgifterna vilket är helt okej, men det var den ända dagen som hon inte hade några planer på att göra något, så hade hoppats på att vi skulle spendera lite tid med varandra, men nej det hände inte.

när jag frågar vad hon skulle tycka om jag gjorde likadant med tjejer så envisas hon med att det skulle vara okej, men så fort jag inte visar henne direkt om en tjej lägger till mig som kompis på facebook så tror hon att jag är otrogen...så jag tvivlar starkt på att det stämmer...men blir väll upp till bevis snart bara för att hon ska förstå hur jag känner mig.

skönt att få skriva av sig lite, vet att det inte hjälper extremt mycket, men skönt att få allt sagt iallefall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Satans jävla klåpare på radio och tv tjänst... Ringde upp mig förra veckan då jag var på kalas hos min brorson, frågar mig om jag har möjligheten att koppla in en digitalbox, visst har jag det sa jag men jag äger ingen och har ingen tv heller. Då sitter idioten och säger att jag skall betala tv avgift för jag har en digitalbox, sa till honom att jag inte har en digitalbox och det sa jag till honom för 10 sekunder sedan, får svaret att ja men du sa att du har en digitalbox så då skall du betala. Håller på sådär en stund innan jag på skarpen säger till att jag äger ingen digitalbox eller tv utan det är något han säger att jag gör, då blir han förbannad tackar för sig och lägger på, nu sitter jag här med en jävla faktura för något jag inte ens har.... Jävla idioter.... Har skickat in en överklagan på dom med och kommer fortsätta att göra så tills dom tar bort denna jävla fakturan.

fyfan för de jävla idioterna alltså, att de inte kan ta ett nej som ett nej?! hur svårt kan det vara....?!

men vi alla vet att de försöker lägga ord i munnen på folk så att man ska råka säga fel, och då kommer det en faktura på dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

happ, då började allt om med sambon igen, efter en bra vecka tillsammans så började hon igår att bete sig på samma sätt som för ett par veckor sen, sitta uppe sen och skriva till alla möjliga personer (bara killar!).

Vill inte att jag ska se vad hon skriver eller när hon skriver något. säger att hon inte har något att dölja med döljer det för att hon vet att jag inte gillar när hon gör det (fattar inte?).

Under helgen (fredag och lördag) så sa hon väll typ 100 ord till mig, och resten av tiden var hon ute med alla hennes polare, söndagen spenderades åt att plugga vilket betyder prata med alla klass kompisar/skol kompisar för att lösa uppgifterna vilket är helt okej, men det var den ända dagen som hon inte hade några planer på att göra något, så hade hoppats på att vi skulle spendera lite tid med varandra, men nej det hände inte.

när jag frågar vad hon skulle tycka om jag gjorde likadant med tjejer så envisas hon med att det skulle vara okej, men så fort jag inte visar henne direkt om en tjej lägger till mig som kompis på facebook så tror hon att jag är otrogen...så jag tvivlar starkt på att det stämmer...men blir väll upp till bevis snart bara för att hon ska förstå hur jag känner mig.

skönt att få skriva av sig lite, vet att det inte hjälper extremt mycket, men skönt att få allt sagt iallefall.

Har liknande erfarenheter som dig, men en smygande fru (vi var gifta). Lite snabbt sammanfattat så slutade det med att jag blev kontaktad av en kvinna som ville hämnas tillsammans med mig för att min fru haft ihop det flera gånger med hennes man. Gav mig också så pass mycket uppgifter att jag kunde logga in och komma åt min frus konto på en sex-dating-sida när hon var aktiv med att skriva till flera stycken och tacka för helgen "äventyr" när hon "var hemma och var sjuk". Det som tog värst var att hon även hånade mig för att "inte misstänkte något och tar hand om barnen medans hon är ute"....

Kan säga att jag är skild nu och hennes smygande bakom ryggen började redan innan vi gifte oss enligt allt jag kunnat spåra, själv så förnekar hon allt.

Så när jag läser det du postar nu och har postat tidigare så ringer alla mina varningsklockor..... tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

happ, då började allt om med sambon igen, efter en bra vecka tillsammans så började hon igår att bete sig på samma sätt som för ett par veckor sen, sitta uppe sen och skriva till alla möjliga personer (bara killar!).

Vill inte att jag ska se vad hon skriver eller när hon skriver något. säger att hon inte har något att dölja med döljer det för att hon vet att jag inte gillar när hon gör det (fattar inte?).

Under helgen (fredag och lördag) så sa hon väll typ 100 ord till mig, och resten av tiden var hon ute med alla hennes polare, söndagen spenderades åt att plugga vilket betyder prata med alla klass kompisar/skol kompisar för att lösa uppgifterna vilket är helt okej, men det var den ända dagen som hon inte hade några planer på att göra något, så hade hoppats på att vi skulle spendera lite tid med varandra, men nej det hände inte.

när jag frågar vad hon skulle tycka om jag gjorde likadant med tjejer så envisas hon med att det skulle vara okej, men så fort jag inte visar henne direkt om en tjej lägger till mig som kompis på facebook så tror hon att jag är otrogen...så jag tvivlar starkt på att det stämmer...men blir väll upp till bevis snart bara för att hon ska förstå hur jag känner mig.

skönt att få skriva av sig lite, vet att det inte hjälper extremt mycket, men skönt att få allt sagt iallefall.

Om jag skulle vara du skulle jag ta tag i det där nu. Hon kan inte behandla dig såhär.
Mitt ex gjorde något ganska liknande, och det visade sig att hon var otrogen... inte för att det måste vara så för dig, men om hon nu vill att ni ska vara tillsammans fortfarande, så får hon allt offra lite och visa dig det hon håller på med om du känner att det blir obehagligt i förhållandet pga. detta.

Ta och försök att prata med henne om detta.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nä nu jävlar!

Har länge velat ha ett nytt chassi och har gått och sneglat på ett Corsair Obsidian 250D länge. När jag mailade butiken men de sa att de inte kommer ta in den på länge. De ansåg att det var för nytt och att det kommer ta tid.

Så jag väntade. Och väntade. Och för skojs skull väntade jag lite till. Tills förra helgen då jag tröttnade och köpte ett FD Node 804. Väldigt trevligt chassi, men lite stort.

Men vad ser jag nu när jag kollade på internetbutiken?

Corsair Obsidian 250D i lager. I 6 månader väntade jag på att de skulle ta in det, och veckan efter att jag tröttnat och köper ett annat, tar de in det.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Lyxade till det rejält igår med fläskytterfile, ris och egengjord skitgod sås. Äter ju rätt mycket nu när jag bulkar så gjorde på hela köttbiten på runt ett kg. Ganska dyrt för en fattig student men jag hade ju precis fått studiebidraget och det var längesedan jag åt kött så jag ville lyxa till det. Äter hälften till middag och fyller en matlåda med resterna som jag tänkte ta till lunch idag innan jag går iväg och gymmar. Det blev riktigt riktigt gott, godaste maten jag lagat sen jag flyttade hemifrån för runt tre månader sedan.

Spola fram till lunchtid idag, ska ta fram matlådan ur kylen men den är inte där. Är säker på att jag ställde den där men kollar i frysen ändå för säkerhets skull men den är inte där heller. Kolla kylskåpet en gång till för att vara säker, står bara en annan matlåda på en annan hylla med några köttbullar och lite mos i. Skriver till mina lägenhetskamrater och frågar om någon av dom snott min matlåda. Mycket riktigt så hade en av dom fått med sig den av misstag och kom inte hem förrän typ kl 8 på kvällen.

Jag ringer föräldrarna och rådfrågar dom. Jag har ju anosmi så jag kan inte lukta mig fram till om maten är dålig så jag är riktigt paranoid när det gäller sådant. Ska ju även ner till Göteborg i helgen för att gå på Fitnessfestivalen och sedan så har jag en styrkelyftstävling inplanerad om tre veckor så en magsjuka skulle förstöra allt för mig. Morsan säger att hon inte skulle äta den, men hon är ganska petig också. Frågar farsan som är betydligt mindre kinkig, han äter nästan allt oavsett bäst-före-datum och så. Han säger också att han inte skulle ha ätit den så då väljer jag att avstå också.

Hade verkligen sett fram emot att få äta den där matlådan då det blev så jävla gott och det var gott, riktigt kött i den. Men nej, så blev det inte bara för att man har en lägenhetskamrat som in kan se skillnad på en halvfull matlåda med köttbullar och mos som det står ICA med röd text på på locket och en proppfull skittung matlåda med ris, kött och sås med blå Nordea-logga på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Så du menar att han tar DINA granar och själv får ved att elda med och vill dessutom att DU ska betala honom för besväret?

Hade jag aldrig gått med på...

Skrivet av Beginner:

Samma här men lite försent nu. Ska förklara. Han kom ner och vi tänkte för att fjäska med förhoppning om att mjukna att ta björkarna så sa vi att han kan ta granarna om han vill vilket han sa ja till på studs. När han var klar och jag var lack för björkarna frågade jag mest för skojs skull, "och vad kostar det här då?" och så "log" jag varpå han kontrade med, "återkommer med kostnaden". Trodde han skämtade först men, nej då.

(Han ska återkomma med vad det kostade senare)

Det förklarar saken, snubben passade väl på när du la upp det så.. Att se till att ta betalt dessutom, fast han får ved men inte löser problemet du har..
Påminner om ett girigt pucko som är brorsans granne när det gäller vägunderhållet på vägen tillbrorsans hus som dom har rätt att använda, enligt servitut regler.. Men den ligger på grannens mark & det är han som kör mest & sliter mest på vägen med alla stora maskiner han kör med.. Fattar inte än idag att han hade mage att kräva brorsan på pengar för att sköta hälften av vägunderhållet då dom flyttade dit, inte var det nått vänskapligt utan rent girigt dyrt som att anlita ett åkeri.. =( ..Brorsan skaffade egen bonntraktor ganska omgående, nu flera år senare kan man konstatera att brosan gör mer på vägen då han vill det ska bli bra jämfört mot den lata snåljåpen som bara ville passa på att plocka åt sig stålar.. =(

Visa signatur

Har jobbat som Serviceingenjör Digital Systems Services som blev uppköpt av Compaq, skruvar nu mest för egna behov.. Ägnar mig fotografi istället..
..Använder ibland när jag skriver lite ovanliga beskrivningar, jag är ordblind så då blire som det blir i texten ibland! :p

Permalänk
Medlem

Förra natten blåste det mycket. Bananerna klarade det inte.
http://koti.mbnet.fi/fagerja/Grafik/IMG9235.jpg

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Inaktiv

Igår och idag har man försökt att teckna efter att man har gjort ett långt uppehåll med att teckna. Och helvete vad galen jag blev när man har "glömt" vad man ska tänka på med vissa saker gällande att teckna. Fick göra om den nedre delen av vänstra ögat & skuggan kring några gånger. Jag vet inte hur jag ska klara av resten av teckningen, när jag ser på referensen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zalice:

Igår och idag har man försökt att teckna efter att man har gjort ett långt uppehåll med att teckna. Och helvete vad galen jag blev när man har "glömt" vad man ska tänka på med vissa saker gällande att teckna. Fick göra om den nedre delen av vänstra ögat & skuggan kring några gånger. Jag vet inte hur jag ska klara av resten av teckningen, när jag ser på referensen.

Snyggt! You go girl hehe.

Jahapp, då är man singel, efter mer än 6 års förhållande valde hon att flytta. Mycket tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Snyggt! You go girl hehe.

Jahapp, då är man singel, efter mer än 6 års förhållande valde hon att flytta. Mycket tråkigt.

Varför? O.o

Permalänk

Vaknade upp i morse efter en rolig(?) kväll på krogen och inser att min OnePlus One inte är hemma. Har tydligen tappat den eller så har den blivit stulen. Kommer inte ihåg.

Känns som en onödig utgift med en ny lur nu i julklappstider. Får väl skylla mig själv.

Permalänk
Inaktiv

Jag kände en Turkisk kille som var 20 år gammal och heter Bahadir (Muslim, Pasha blodlinjen) som jag har känt väldigt länge (snart 7 år). Vi har alltid spelat tillsammans och haft askul, pratar om allt till och med saker man aldrig skulle erkänna till någon annan. Han bodde i en av Turkiets största städer; Izmir/Bursa, och även trängsta boenden. Han hade sin skollaptop som han behöll efter deras skola blev nedstängd. Han var väldigt fattig och levde med en stor del utav sin släkt och närmre familjemedlemmar i sitt hus. Två utav han yngre bröder bodde i hans rum som knappt fick plats med dem.

Han har alltid varit besatt av Ottomanska imperiets historia och Bakufun, Shogun:ater under dem Japanska inbördeskrigen runt 1400-1800 tal innan modernismen och dem västliga inflyttande tog över tradionalisterna. Så spelen Total War: Shogun 1 & 2 var något han hade en del hundratals speltimmar på. Han ville alltid köra med mig. Han ägde dock inte DLC:na/expansionerna till det så jag bidrog till det. Har även bidragit till massa annat.
- Faktiskt runt 1200 kr till en främling på andra sidan jordklotet. Hans vänner kallade honom för Han eftersom han citerade mycket från Djingis khan.

Några dagar sedan så har han kommit tillbaks efter varit inaktiv (offline) på 2 månader. Trodde han hade lämnat all bakom sig eller hans hem har blivit förstört tack vare all upprop som pågår efter presidentvalet, eller all mass-censurering. Så jag bara väntade och väntade, vi hade lovat varandra att köra Rome 2 tillsammans efter jag skaffade det åt honom.

Visade sig att han själv var vid upproren. Han visade mig bilder på när han blev skjuten av en tårgas granat i ryggen, och saker han har filmat när han var fast på taket på en buss med en annan kvinna, och ingen av dem kunde andas med all gas i deras lungor. Många av deras kvarter var fulla av aska och rök, såg ut som Silent Hill på morgonen. --- Han berättade för mig att han var politiskt bunden till en sort motståndsrörelse för flera hundratals ungdomar där han hjälpte med planerna, han vägrade dock berätta vilken organisation det var, men han bestridde en sort terror grupp vid bergen nära Istanbul eller något. och att Turkiets regering gav stöd till terror gruppen. Och senare började jobba med sin far med agrikultur nära havet.

Han var alltid ärlig och brydde sig om allt och alla, och inspirerade mig till alla filosofiska aspekter. Han berättade mycket om religion och att alla som strider för en religion inte följer sin religion, utan sin tro. Han accepterade alla så länge dem acceptera honom, han skulle aldrig ens skada en insekt eftersom han ser en levande organism som sig själv fast bara vid en lägre utvecklings tid, att det var honom i annan form, men ändå inte. Han såg allting vi tog som ett lån.

Han hade alltid ett svar när jag behövde honom. Eftersom han satt flera timmar i dagen och veckan och läste alla böcker och utvalda böcker på biblioteket som var gratis. Också lärt mig mycket grundlig Turkiska av honom, fått lite Arabiska vid processen.

Bahadir hjälpte mig under svåra perioder med mobbning och misshandel, och alla mina "funktionshinder" som bara gjorde det värre, jag kunde inte tala med mina föräldrar, så jag hade Bahadir. Han älskade lyssna på allt och han refererade allt till sin egen livshistoria; vi hjälpte varandra. Och efter flera år kändes det som han var en del av mig. Nu är jag en väldigt social människor som känner allt för många människor, men jag kommer alltid tillbaks till det isolerade livet från verkligheten för att diskutera med honom, en främling jag aldrig träffat och aldrig kommer att träffa. Jag såg honom som sonen av Mahatma Gandhi, allt han sade tog ingen sida av debatten, han sade bara det folk såg som naturligt, det sanna men inte sanna, rätt och fel och inget är sant permanent, bara tillfället. Att ingen åsikt är sann och allt du vet är en lögn, för du ser det bara i dina ögon. Vid yngre åren stal han men gav tillbaks när han kunde. Han var ett rent exemplar av den rätte och oskyldige människan. Han stödde min tro för Buddhism (inte många i Sverige) och min glöd för vetenskap som trotsa hans religion.

Tack vare honom har jag fått den inspiration för att bli en krigsfotograf, eller bygga en kyrka i Burma. Jag är besatt om världen omkring mig och bryr mig inte om mitt liv. Jag bryr mig om den verkliga verkligheten som vi har blivit isolerade sedan från födseln, allt tack vare en person på Internet.

...

För 9 dagar sedan fick jag en bekräftelse att Bahadir gick bort tack vare en tumör i hjärnan, som hans yngre bror meddelade via Steam, igenom Bahadirs användarkonto. Jag har fortfarande inte tagit bort kontot från min vänlistan, utan den är online ibland när hans lillebror använder datorn. Det känns konstigt varenda gång hans bild kommer upp på skärmen, känns som om det vore han.

Jag vet inte riktigt hur jag känner mig med det här. Han lärde mig mer än vad mina föräldrar och skolor har, han formade mig till den jag var. Det känns som om jag har tappat nånting viktigt i ett hav, men för att få tillbaks det skulle förstöra mig. Som att anledningen varför man drunknar är för man inte simmar.

Kommer aldrig glömma dig Bahadir!

1994-2014 : Min vän jag aldrig träffade

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Destromath:

Varför? O.o

Sånt som händer verkar det som..
Hon tyckte att det var bättre att vi separerade istället för att prata om problem, som hände för två veckor sen.
Så hon har ju inte pratat med mig på två veckor, förräns igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Sånt som händer verkar det som..
Hon tyckte att det var bättre att vi separerade istället för att prata om problem, som hände för två veckor sen.
Så hon har ju inte pratat med mig på två veckor, förräns igår.

Illa, vissa verkar tro att det är enklare att fly från sina problem än att ta tag i dom...

Permalänk
Medlem

En annan blir ju helt knäpp
Funderar väldigt mycket gör jag över saker och ting. För några år sen, då hade jag väldbetalt jobb, fastanställd, en flickvän som jag trodde var helt underbar och bred umgänges krets.

Jaa, det började med att jag kom på flickvännen vara otrogen en lördag natt. Sen på måndagen, (jobbade som resemontör och blev upplockad på hemorten varje måndag) så dök inte mina arbetskamreter upp, chefen svarade inte i tele osv. Strax därefter visade de sig att vännerna inte såg mig som samma person utan jobb och pengar som jag då hade gått av.

Jag kan tyvär inte riktigt lita på folk längre! Känner bara ett tomt hål inom mig och behöver något som fyller upp de igentligen.

Meh blir väl bättre i framtiden

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Destromath:

Illa, vissa verkar tro att det är enklare att fly från sina problem än att ta tag i dom...

Ja, ibland verkar det så.

Det är lite av hennes stil och sätt att ignorera en totalt när hon blir arg på en person och fine, det kan väl gå an men vara tyst i två veckor, ansöka bolång och allt det där och flytta... För tillfället till en polare dock.

Jävligt trist. 6 år, 7 månader på dagen!