Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Nej, men istället för att trycka "i" flera gånger, så trycker du i, och sedan uppe i högra hörnet så trycker du med musen.

Faktum är att jag inte ens visste att man skulle tycka på "i".... Men nu vet jag

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Hallå!

Jag spelar Farming simulator 15 rätt mycket och hade uppskattat om det var någon som vill spela multiplayer med mig.

Kör på den skandinaviska kartan och håller en så länge bara på med skördning av diverse sädesslag.
Har inte använt mig av fusk och hade inte tänkt det heller, i och med att det tar sådan tid att spara ihop pengar så har jag inte haft pengar till att börja med "Forestry" eller djur osv men om man får hjälp så kan det kanske gå fortare att få till det.

Spelar helst med de i ungefär samma ålder, är 20 år. Skicka ett pm så kan vi snacka mer.
Ser också helst att om någon vill spela kan tänka sig att snacka i skype eller liknande.

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa FS15 för 29.99£ ? Kommer ihåg att jag spelade FS13 och det var kul till en början, men tröttnade fort. Hur skiljer sig FS15 mot FS13 ?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Skiljer sig inte så mycket förutom grafiken och skogsbruk. Mycket nötande och det tar tid att få en bra ekonomi. Dock har jag inte spelat så mycket.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Skiljer sig inte så mycket förutom grafiken och skogsbruk. Mycket nötande och det tar tid att få en bra ekonomi. Dock har jag inte spelat så mycket.

Gäller att ha tur också med de olika demands. Sålde Wood Chip för €140.000/släpet(55000L släpet) igår när de hade demand för det.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Varför är tutorialdelen så begränsad?
Jag kan inte påstå att jag har koll på hur man tar hand om skog, kapar träd, gör trä spån etc.

Vet inte ens hur man gör dendär smörjan kossorna skall äta.
Mjölka, klippa får.....?

Im lost.

Permalänk
Skrivet av Dirty_Harry:

Varför är tutorialdelen så begränsad?
Jag kan inte påstå att jag har koll på hur man tar hand om skog, kapar träd, gör trä spån etc.

Vet inte ens hur man gör dendär smörjan kossorna skall äta.
Mjölka, klippa får.....?

Im lost.

Vad kossorna ska äta finns det ju en tutorial till Iallafall för att ge dom mixed ration eller vad det heter

Kossor ska ha en halmbädd och mat, helst mixed ration som består av silage, hay o straw
Mjölka görs automatiskt
Får behövs inte göras med, utan att ge dom gräs som mat och hämta pallen med "wool" när den är färdig (bäst att vänta tills den är 100%)

Sen för skogsarbete finns det tyvärr ingen tutorial till, är lite dåligt =/

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Lite problem

Försökte mala ner mina träd i chipmaskinen men den är väldigt svår "matad" några bra trix på hur man matar den enklast?

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet att tjäna pengar är skogsbruk. Jag högg ner träd nära dammen där man säljer träden, puttade ner dom i så stora delar som möjligt. Fick lite mer är 100k för ett träd. Sen var spelet inte roligt längre

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Hej! Jag och en kompis upptäckte häromdan att sälja silage ger väldigt mycket pengar, alldeles för mycket. En skopa gav strax över 10k. Tog mig ca en kvart o skrapa ihop 300k. Skall det vara så eller tror ni det kommer patchas? Tyckte spelet dog lite när vi upptäckte detta. Visst, det är tråkigt o skopa fram o tillbaka o det är ju en del maskiner man behöver så tar ju ett tag innan man kommer dit.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Skrivet av Erik541:

Enklaste sättet att tjäna pengar är skogsbruk. Jag högg ner träd nära dammen där man säljer träden, puttade ner dom i så stora delar som möjligt. Fick lite mer är 100k för ett träd. Sen var spelet inte roligt längre

Svårighetsgrad? Spelade först normal men man tjänade så mkt pengar på skogsbruk så det blev lite tråkigt. Spelar på hard nu o då är det väldig skillnad

Skrivet av Xedious:

Hej! Jag och en kompis upptäckte häromdan att sälja silage ger väldigt mycket pengar, alldeles för mycket. En skopa gav strax över 10k. Tog mig ca en kvart o skrapa ihop 300k. Skall det vara så eller tror ni det kommer patchas? Tyckte spelet dog lite när vi upptäckte detta. Visst, det är tråkigt o skopa fram o tillbaka o det är ju en del maskiner man behöver så tar ju ett tag innan man kommer dit.

Svårighetsgrad? Har inte hunnit testa silage på hard än, men på easy o normal så får man väldigt mycket pengar av allt enligt mig.
Spelade FS2013 på normal, spelar nu 15 på hard för att det ska kännas rewarding att tjäna pengar

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet en bra sida för att hitta mods? Har letat men hittar nästan bara tyska sidor =/

Permalänk
Skrivet av Tune:

Är det någon som vet en bra sida för att hitta mods? Har letat men hittar nästan bara tyska sidor =/

http://www.ls15mods.com/ ?:)

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

fs15.lt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Svårighetsgrad? Spelade först normal men man tjänade så mkt pengar på skogsbruk så det blev lite tråkigt. Spelar på hard nu o då är det väldig skillnad

Det tänkte jag inte på, men såklart viktigt att nämna. Det var på Easy.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk

[QUOTE="Erik541;15000074"]

Skrivet av Christoffer1989:

Svårighetsgrad? Spelade först normal men man tjänade så mkt pengar på skogsbruk så det blev lite tråkigt. Spelar på hard nu o då är det väldig skillnad

Det tänkte jag inte på, men såklart viktigt att nämna. Det var på Easy.

Easy anser jag inte äns vara roligt då man får så extremt mycket pengar så lätt. Testa o spela på normal eller hard

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Hej! jag har ett lite propblem med det här spelet, varje gång jag startar det när jag har mit virusskydd på så står det:application load error och jag måste stänga av mitt antivirus när jag ska spela. Jag har telias antivirus(F-secure) och detta har inte hänt med något annat spel. någon som har någon lösning? googlade lite och såg att fler har samma problem, men ingen lösning :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Hej! jag har ett lite propblem med det här spelet, varje gång jag startar det när jag har mit virusskydd på så står det:application load error och jag måste stänga av mitt antivirus när jag ska spela. Jag har telias antivirus(F-secure) och detta har inte hänt med något annat spel. någon som har någon lösning? googlade lite och såg att fler har samma problem, men ingen lösning :/

Hade samma problem, testa att stänga av deepguard i f-secure så ska det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landon:

Hade samma problem, testa att stänga av deepguard i f-secure så ska det funka.

Tack så mkt, det löste problemet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk

Guide för nybörjare

Tyckte själv att det var lite frågetecken runt vissa saker i början då tutorials inte täcker allt men för alla som fortfarande behöver hjälp/lista ut något här är en skit bra sida.
http://guides.gamepressure.com/farmingsimulator2015/

Om någon vill spela släng iväg ett PM har en lite "större" gård 60 kor, lite forestry osv men inge stora grejer. tror jag ligger på runt 150 timmar speltid... för mycket!

För övrigt mycket bättre/roligare än typ 2013 i min mening.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Tyckte själv att det var lite frågetecken runt vissa saker i början då tutorials inte täcker allt men för alla som fortfarande behöver hjälp/lista ut något här är en skit bra sida.
http://guides.gamepressure.com/farmingsimulator2015/

Om någon vill spela släng iväg ett PM har en lite "större" gård 60 kor, lite forestry osv men inge stora grejer. tror jag ligger på runt 150 timmar speltid... för mycket!

För övrigt mycket bättre/roligare än typ 2013 i min mening.

Najs, funderar starkt på att skaffa detta spel men då man inte är någon bonde kan det va svårt om det inte finns bra tutorial i spelet

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en stor skog och härja lös i. Någon som rekommenderar någon mod?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Problem med anslutning till min kompis server.

Tjäna alla farmers! Jag och min kompis har testat att spela med varandra på en egen server men det står "no connection can be found to the server. Nånting i den stilen. Vi kan köra med varandra på nån annans server men det är ju inte så kul då man inte kan köpa nånting eller så, men det är just när vi kör på egen server som det inte funkar. Vad ska jag göra för att fixa detta eller går det inte att fixa? Läste på något engelskt forum att man skulle hålla på och fixa nånting med routern men tycker de verkar konstigt om man måste göra det bara för att kunna köra med varandra. Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarn:

Skulle vilja ha en stor skog och härja lös i. Någon som rekommenderar någon mod?

I den södra delen av en av startgårdana( den "nordiska") finns mycket skog.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Ett tips är att köpa så maskinen från väderstad då den både cultiverar och sår, fungerar även bra med dom två större traktorerna man börjar med. i min mening den bästa/ända så maskinen tills man har mycket större fordon och kan dra dom största grejerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar gärna online både skogs och jordbruk! steam namn " Caution391 " adda mig så snackar vi mer

Permalänk
Medlem

Någon som kör en dedikerad server? Vill gärna hitta någon att lira med. Kör gärna lite skogsbruk då jag skaffat så jag kan använda xbox-kontrollen till datorn och håller på att lära mig styra med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Någon som kör en dedikerad server? Vill gärna hitta någon att lira med. Kör gärna lite skogsbruk då jag skaffat så jag kan använda xbox-kontrollen till datorn och håller på att lära mig styra med den

Är på samma spår, söker någon som faktiskt vill köra lite seriöst, från grunden dessutom.

Så finns det några som vill slå ihop en liten grupp, så skriv gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikzzon7:

Tjäna alla farmers! Jag och min kompis har testat att spela med varandra på en egen server men det står "no connection can be found to the server. Nånting i den stilen. Vi kan köra med varandra på nån annans server men det är ju inte så kul då man inte kan köpa nånting eller så, men det är just när vi kör på egen server som det inte funkar. Vad ska jag göra för att fixa detta eller går det inte att fixa? Läste på något engelskt forum att man skulle hålla på och fixa nånting med routern men tycker de verkar konstigt om man måste göra det bara för att kunna köra med varandra. Tacksam för svar!

Ändra UPNP på servern.. eller va de nu heter.

Permalänk
Skrivet av Hulte:

Är på samma spår, söker någon som faktiskt vill köra lite seriöst, från grunden dessutom.

Så finns det några som vill slå ihop en liten grupp, så skriv gärna!

Jag vill gärna vara med från grunden! Börjar bli tråkigt att harva runt själv!