Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SLI måste alla skärmar va inkopplade i Samma kort?

Permalänk
Inaktiv

SLI måste alla skärmar va inkopplade i Samma kort?

Måste alla skärmar vara inkopplade i samma kort för SLI att fungera?

Mitt ena kort ligger på 50+ idle och det andra 35-40 idle vilket känns högt på det första. Är det normala temperaturer för mina kort i sli? vid load går dom inte över 80 grader samt att GPU Clocken typ sänks. Kan jag göra nåt för fabriksåterställa grafikkorten?

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort stöder väl SLI så jag ser ingen direkt anledning till att byta. DU har ju också en bra processor. Om du vill byta PSU så föreslår jag denna.

http://www.inet.se/produkt/6909976/evga-supernova-g2-850w-80-gold-modular

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

Ditt moderkort stöder väl SLI så jag ser ingen direkt anledning till att byta. DU har ju också en bra processor. Om du vill byta PSU så föreslår jag denna.

http://www.inet.se/produkt/6909976/evga-supernova-g2-850w-80-gold-modular

det vart denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/182930-corsai...

Permalänk
Inaktiv

SLI/Surround problem

Jag försöker få musen att röra sig från skärmen i mitten till höger om jag drar den till höger, och skärmen till vänster om jag drar den till vänster.
Men jag lyckas inte få till det hur mycket jag än ändrar på primary screen osv. Hur gör jag?

FÖr i helvede, jag löste det. måste ju sätta skärmarna helt konstigt 3, 1, 2. skumt. men löste det!

Permalänk
Moderator
Moderator

Det handlar inte om primary osv utan om hur de är arrangerade.
Går du in på inställningarna för skärmupplösning så ser du skärmarna där och kan dra i dem för att flytta runt deras ordning. Tryck på Identify för att hjälpa dig se vilken som är vilken så arrangerar du dem helt enkelt som de står.
Grundordningen är beroende på hur de är inkopplade.

(Motsvarande går även att göra från Nvidias kontrollpanel.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Det handlar inte om primary osv utan om hur de är arrangerade.
Går du in på inställningarna för skärmupplösning så ser du skärmarna där och kan dra i dem för att flytta runt deras ordning. Tryck på Identify för att hjälpa dig se vilken som är vilken så arrangerar du dem helt enkelt som de står.
Grundordningen är beroende på hur de är inkopplade.

(Motsvarande går även att göra från Nvidias kontrollpanel.)

Okej. mitt nästa problem är ju att jag inte kan ha surround? alltså, vill ju ha 5760x 1080 men det står att min display inte stödjer custom size 5760 * 1080
vilket jag inte förstår!

Permalänk
Moderator
Moderator

Har du valt Span displays with Surround i Nvidias kontrollpanel?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Har du valt Span displays with Surround i Nvidias kontrollpanel?

tog ju maximize 3d performance, går det inte att ha SLI igång när man har surround?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon216267:

tog ju maximize 3d performance, går det inte att ha SLI igång när man har surround?

Jodå men maximize 3d performance är inte Surround, span displays är det som gäller.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Jodå men maximize 3d performance är inte Surround, span displays är det som gäller.

okej, men nu gör den ju sådär igen efter att jag tryckt span displays with surround. hur mkt jag än ändrar o fixar så går den från vänster skärm till höger o skippar mitten skärmen eller nån annan variant som inte är acceptabel. Hur kan jag ordna det här?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon216267:

okej, men nu gör den ju sådär igen efter att jag tryckt span displays with surround. hur mkt jag än ändrar o fixar så går den från vänster skärm till höger o skippar mitten skärmen eller nån annan variant som inte är acceptabel. Hur kan jag ordna det här?

Du fick inte alternativ att välja hur de står när du tog Configure på Span displays?

Jag kollade och jag kan flytta runt dem enligt nedan från Configure:

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett tips på PSU's som är billiga och bra, så kan du ta och leta efter den jag har. Jag har ett LeadEx Superflower 1000w Platinum. Jag köpte mitt från England, och hade tur med säljaren som erbjöd ett bra pris för frakten. Totalt kostade mitt nätagg ca 600 kr, och med frakt gick det totalt på endast 800 kr. Det var då använt, men endast i en månad.

Om du har lite tid att sitta och kolla på eBay och prata med försäljare så är det inga problem Just nu ligger priserna inte fullt lika bra till, men det varierar väldigt mycket och speciellt med auktioner Jag såg att du hade köpte ett nätaggregat redan, men kanske om du känner någon annan som är intresserad och har tid att leta efter sitt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Du fick inte alternativ att välja hur de står när du tog Configure på Span displays?

Jag kollade och jag kan flytta runt dem enligt nedan från Configure:

http://i.imgur.com/lAncwO8.png

Alltså jag har den där inställningspanelen framför mig och gör exakt som du har gjort och massa andra inställningar men jag får inte till den. Den skippar en skärm hela tiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Du fick inte alternativ att välja hur de står när du tog Configure på Span displays?

Jag kollade och jag kan flytta runt dem enligt nedan från Configure:

http://i.imgur.com/lAncwO8.png

Okej, har löst det problemet. kan röra musen fritt nu!

Annat problem, jag har ställt in via geforce experience på BF4 att det ska vara 5760*1080 men dom 2 sidoskärmarna förblir svarta och den i mitten är inne i spelet men kan inte göra något, röra musen använda tangentbordet, bara tabba ur. Hur löser jag detta problem?

Permalänk
Inaktiv

Kan inte spela i 5760*1080?

Som titeln, har satt in på surround i nvidia men när spelet launchar så e sidoskärmarna svarta och mitten skärmen e inne i bf4 men kan inte göra nåt annat än att tabba ur. Vad är problemet? Mitten skärmen är med displayport och de två andra DVI uttag. har satt in alla tre i ett av mina titan men ska jag göra nåt annat?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte mycket om surround tyvärr, men ställt in 5760*1080 i bf4?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweSparky:

Jag kan inte mycket om surround tyvärr, men ställt in 5760*1080 i bf4?

Ja alltså via geforce experience som tillåter mig o göra det har jag gjort det, funkar inte ändå. Körde nyss upp skyrim och det gick inte heller, båda sidoskärmarna svarta. Help plz.

WOW!! satte igång World of warcraft, FYFAN vilken känsla med surround!!! sjukt bf4 funkar inte fortfarande dock

Permalänk
Medlem

Prova ändra upplösning i spelet.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LudvigLindell:

Prova ändra upplösning i spelet.

Jag har ingen mus eller tangentbords funktion i spelet när jag kör med surrounden, vet inte hur jag ska ändra annars, om jag disablear surround så får jag väl inte samma upplösnings-val i menyn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Jag har ingen mus eller tangentbords funktion i spelet när jag kör med surrounden, vet inte hur jag ska ändra annars, om jag disablear surround så får jag väl inte samma upplösnings-val i menyn?

Du skapar upplösningen med nvidias kontrollpanel (med eller utan bezel correction) och sen startar du BF i 1920*1080, då ska du väl se menyerna ?

Med spelet startat i vanlig upplösning så borde du ju kunna välja 5760*1080 inne i spelet och starta om det.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Vissa spel har en fil någonstans där du kan ändra upplösning manuellt också

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Bara för att så testade jag det nu och BF4 vägrar fungera som det ska med surround. Absolut ingenting funkar, spelet reagerar inte på varken tangenttryckningar eller musklick och att komma åt någon meny är omöjligt.

Förstår att du har problem

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LudvigLindell:

Vissa spel har en fil någonstans där du kan ändra upplösning manuellt också

Vart ligger den filen, vet du det?

Skrivet av '[TBOC:

Razor;15074715']Bara för att så testade jag det nu och BF4 vägrar fungera som det ska med surround. Absolut ingenting funkar, spelet reagerar inte på varken tangenttryckningar eller musklick och att komma åt någon meny är omöjligt.

Förstår att du har problem

Tack! kände mig lite retarderad för att ingen svarade, verkade som att de va nåt som va enkelt o ingen orka lägga tid.

Folk har ju fått det att fungera så någon vet väl vad man ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Vart ligger den filen, vet du det?

Tack! kände mig lite retarderad för att ingen svarade, verkade som att de va nåt som va enkelt o ingen orka lägga tid.

Folk har ju fått det att fungera så någon vet väl vad man ska göra?

Har du samma problem med att spelet slutar reagera på input ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15074723']Har du samma problem med att spelet slutar reagera på input ??

Yes det får jag. Men när jag ändrar till 5760*1080 via Geforce experience så funkar skärmarna men dom är svarta och bara den i mitten visar Spawn locations men har ingen mus eller keyboard funktion som helst förutom ALT+TAB. Väldigt frustrerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Yes det får jag. Men när jag ändrar till 5760*1080 via Geforce experience så funkar skärmarna men dom är svarta och bara den i mitten visar Spawn locations men har ingen mus eller keyboard funktion som helst förutom ALT+TAB. Väldigt frustrerande

Jag spelar Battlefield 4 i den upplösning och visste inte ens att man kunde ställa in i geforce experience.

Gör såhär: Ändra till 1920 x 1080 i Windows och starta sedan Battlefield. Väl inne i spelet byter du upplösning till 5760 x 1080, vad händer då?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216267:

Vart ligger den filen, vet du det?

Det verkar som att den ligger i

C:\Users\ANVÄNDARE\Documents\Battlefield 4\settings
filen heter
PROFSAVE_profile
och ligger där någonstans, öppna den med notepad eller nåt sånt borde väl funka
Jag antar att jag ska lyfta ett varningens finger, man kan säkert fukka upp någonting i den filen också

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Jag spelar Battlefield 4 i den upplösning och visste inte ens att man kunde ställa in i geforce experience.

Gör såhär: Ändra till 1920 x 1080 i Windows och starta sedan Battlefield. Väl inne i spelet byter du upplösning till 5760 x 1080, vad händer då?

Skrivet av LudvigLindell:

Det verkar som att den ligger i

C:\Users\ANVÄNDARE\Documents\Battlefield 4\settings
filen heter
PROFSAVE_profile
och ligger där någonstans, öppna den med notepad eller nåt sånt borde väl funka
Jag antar att jag ska lyfta ett varningens finger, man kan säkert fukka upp någonting i den filen också

Ska testa båda, återkommer!

Permalänk

Nu kör jag amd kort men jag har inga problem med bf4 i 5760X1080 det är bara att starta spelet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D