NZXT Sleeved kit 1m. Installationstips?

Permalänk
Medlem

NZXT Sleeved kit 1m. Installationstips?

Godkväll kära medlemmar áf Sweclockers!

Jag har sedan månader tillbaka installerat min belysning i samband med bygget av hela datorn. (NZXT Sleeve).

Men jag är inte riktigt nöjd, sladden är oense med mig, jag fick med 3M kabelhållare med "klisterlappar" men de har suttit löjligt dåligt.
Anledningen till detta är att sladden har velat vrida sig in mot väggen när jag vill att den ska vrida sig nedåt för att få ut bättre belysning. Och då har sladden gjort så att fästena (kabelhållarna) har lossnat. Det går inte vrida den från uttaget för den sitter i ett spår (3-pin).

Jag skulle vilja ha lite tips på hur man skulle kunna göra en ominstallering på belysningen. Räkna med att behöva byta ut klisterlapparna för dem är helt slut och på vissa ställen hänger kabeln som en rutten gurka.

Alla förslag är välkomna!

Trevlig helg!

Mvh, Helling.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk

Förstår precis hur du har det. Och jag har själv inte lyckats lösa detta problem vilket har resulterat i att jag gav fn i att montera det.

Som sagt de sitter så dåligt o kabeln korvar sig hela tiden. Och att få det att se snyggt ut är bara att glömma.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Förstår precis hur du har det. Och jag har själv inte lyckats lösa detta problem vilket har resulterat i att jag gav fn i att montera det.

Som sagt de sitter så dåligt o kabeln korvar sig hela tiden. Och att få det att se snyggt ut är bara att glömma.

När jag har lusten och tiden ska jag försöka lösa detta med en utav mina mästerliga nödlösningar. Nämligen ståltråd och tvång. Kanske lite tejp.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.

Permalänk
Skrivet av Helling:

När jag har lusten och tiden ska jag försöka lösa detta med en utav mina mästerliga nödlösningar. Nämligen ståltråd och tvång. Kanske lite tejp.

Haha:) ja precis

Det känns lite surt att man har lagt ut pengar på det här och så kan man inte använda det.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Haha:) ja precis

Det känns lite surt att man har lagt ut pengar på det här och så kan man inte använda det.

Kan kan man väl, men det är ju mindre roligt när det inte sitter som man har tänkt sig.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4690K, PSU: Corsair 750W, RAM: ADATA 2x4GB, SSD/HDD: ADATA 256GB, Seagate 2TB. GPU: MSI GTX 780 3GB, CPU-kylning: Noctua NH-d14 Moderkort: MSI Gaming 5 Z-97, OS: Windows 8.1 Pro.

Jag avskyr att vara en på miljonen.