Spela musik/ljud genom två olika enheter med samma dator?

Permalänk
Medlem

Spela musik/ljud genom två olika enheter med samma dator?

Tjena!

Jag skulle vilja spela musik genom mina högtalare till datorn, samtidigt som datorn spelar upp ljudet från spelet jag spelar på tv:n.

Alltså, jag har en dator. Jag spelar spel på den, genom HDMI till tv:n. Jag skulle vilja att spelets ljud låter genom tv:n medan min musik som jag också spelar upp genom datorn spelas upp genom högtalarna som jag har inkopplade till datorn.

Är detta möjligt?

Jag har gjort lite snabba googlingar, men med tanke på att det var lite svårt att sammanfatta mitt problem så fick jag inga "bra" resultat. Krävs det att jag har två ljudkort för att göra detta? Jag kör på det inbyggda ljudkortet i mitt moderkort. (Mitt moderkort är ett ASUS P7H55-M Pro)

Permalänk
Medlem

I spelen, ändra ljudenhet till hdmi och det ska funka som du vill

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

I spelen, ändra ljudenhet till hdmi och det ska funka som du vill

Ah jo, vill dock att denna lösning alltid ska fungera. I nuläget spelar jag "Bully", och detta spel har inga sådana inställningar överhuvudtaget.
Finns det någon lösning som man kan göra i Windows?

Permalänk
Medlem

Kan du inte ändra i musik spelaren vad den ska köra ut till ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97