Permalänk

Ny spel dator!

Hej

Nu ska jag köpa en ny speladator för max 11000! Hittade denna https://www.komplett.se/komplett-gamer-i20-esport-edition/109... och har byggt ifrån den!
Det jag har lagt på är:
- Bytt från 760 till detta - MSI GeForce GTX 970 4GB PhysX CUDA
- Bytt chassi till detta - Fractal Design Define R5 Black
Andra specs i datorn:
- Intel Core i5-4690K
- Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
- ASUS B85-PRO GAMER, Socket-1150

Funkar detta till FPS spel som CoD och csgo o liknande?

Tacksam för svar
/Victor

Permalänk
Hjälpsam

Inget fel på det där men du skulle kunna gå på deras mellandags dator
https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edi...

Så får du Z97 Mb, bättre PSU, 250Gb SSD.

Tänk på att den du valt o även min ovan bara kommer med en SSD, mer lagring kan behövas

Permalänk
Skrivet av thli72:

Inget fel på det där men du skulle kunna gå på deras mellandags dator
https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edi...

Så får du Z97 Mb, bättre PSU, 250Gb SSD.

Tänk på att den du valt o även min ovan bara kommer med en SSD, mer lagring kan behövas

Den verkar ju faktiskt riktig prisvärd! Har dock ingen aning om vad ZOTAC 970 är? Och jag trodde man fick med en hårdisk på nån TB? Eller kommer det funka utan att lägga till nåt?

Permalänk
Hjälpsam

Zotac är ett märke . . så det är ett GTX970 med Zotacs kylare

Du får bara med en SSD i dessa paket. . men du kan lägga till en lagringsdisk som disk två, så monterar Komplett den.

Du kan även byta SSDn mot en större HDD om du vill. . .men optimalt är att både ha en SSD o en HDD i datorn

Permalänk
Skrivet av thli72:

Zotac är ett märke . . så det är ett GTX970 med Zotacs kylare

Du får bara med en SSD i dessa paket. . men du kan lägga till en lagringsdisk som disk två, så monterar Komplett den.

Du kan även byta SSDn mot en större HDD om du vill. . .men optimalt är att både ha en SSD o en HDD i datorn

Tack för hjälpen! Blev lite fundersam till att fractal r5 chassit bara hade 2 fläktar? Har tyvärr inga pengar för fler fläktar med i så fall, är det svårt att köpa en till 140mm fläkt och montera den i efter hand? Eller räcker det med 2st?

Permalänk
Skrivet av Victor Larsson:

Tack för hjälpen! Blev lite fundersam till att fractal r5 chassit bara hade 2 fläktar? Har tyvärr inga pengar för fler fläktar med i så fall, är det svårt att köpa en till 140mm fläkt och montera den i efter hand? Eller räcker det med 2st?

2 borde räcka, men känner du att det behövs fler så är det väldigt enkelt att installera i efterhand. Gäller bara att se till så att de blåser åt rätt håll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The only difference between fooling around and science is writing it down. - Adam Savage, Mythbusters

Nuvarande dator: AMD Ryzen 5 5600x, Asus ROG Strix B550-I Gaming, Corsair Vengeance LPX 32 GB CL18@3600 MHz, WD Black SN850 1TB, EVGA GTX 980Ti SC@Stock, Corsair SF750 750W, Loque Ghost S1 MK3

Permalänk
Skrivet av Slowbro's Bro:

2 borde räcka, men känner du att det behövs fler så är det väldigt enkelt att installera i efterhand. Gäller bara att se till så att de blåser åt rätt håll

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Kör på de!

Permalänk
Skrivet av Victor Larsson:

Tack! Kör på de!

Nemas, ha det så kul med din nya dator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The only difference between fooling around and science is writing it down. - Adam Savage, Mythbusters

Nuvarande dator: AMD Ryzen 5 5600x, Asus ROG Strix B550-I Gaming, Corsair Vengeance LPX 32 GB CL18@3600 MHz, WD Black SN850 1TB, EVGA GTX 980Ti SC@Stock, Corsair SF750 750W, Loque Ghost S1 MK3

Permalänk
Avstängd

Kingston SSD:n bör du undvika, hur Thil72 kan missa detta förstår jag inte.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Peppar2014:

Kingston SSD:n bör du undvika, hur Thil72 kan missa detta förstår jag inte.

Konstig kommentar..men ok.

Jag missa det inte MEN. . . billigaste andra 250Gb SSD du kan byta till kostar 300:- mer, o den är inte bra den heller. . .sen är det 500:- upp till dom bättre SSDerna

Nu va hans budget maxad o jag skulle inte pressa 500:- för att få en annan SSD när en budget redan är maxad.

Sen har Kingston fått lite väl mycket pisk för denna SSD serie, SÅ jäkla illa är det inte...den är inte snabb, men jämfört med en HHD så är den Snabb

Jag skulle utan tvekan kunna köpa en själv till det priser som är idag o göra en tyst lite NAS av dom

Permalänk

Blir la nästa köp då! Tack gubbar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thli72:

Konstig kommentar..men ok.

Jag missa det inte MEN. . . billigaste andra 250Gb SSD du kan byta till kostar 300:- mer, o den är inte bra den heller. . .sen är det 500:- upp till dom bättre SSDerna

Nu va hans budget maxad o jag skulle inte pressa 500:- för att få en annan SSD när en budget redan är maxad.

Sen har Kingston fått lite väl mycket pisk för denna SSD serie, SÅ jäkla illa är det inte...den är inte snabb, men jämfört med en HHD så är den Snabb

Jag skulle utan tvekan kunna köpa en själv till det priser som är idag o göra en tyst lite NAS av dom

Tillräckligt, hade hellre valt en 1TB blue HDD istället för V300:an

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|