Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av vrmlnd:

Hurra! Jag fick tag på en ny lastbil Nu återstår problemet att när jag packar upp filerna från promods 1.83 står det att dom är korrupta.
Detta resulterar i att spelet kraschar när jag börjar ladda
Tacksam för svar.

Ingen fråga;)

Ladda ned igen. Pröva från en annan dator.

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Hurra! Jag fick tag på en ny lastbil Nu återstår problemet att när jag packar upp filerna från promods 1.83 står det att dom är korrupta.
Detta resulterar i att spelet kraschar när jag börjar ladda
Tacksam för svar.

Försöker du packa upp alla samtidigt? Prova att bara trycka packa upp den som heter Part1 så följer resten med.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ingen fråga;)

Ladda ned igen. Pröva från en annan dator.

Haha bra sverige vettu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Försöker du packa upp alla samtidigt? Prova att bara trycka packa upp den som heter Part1 så följer resten med.

Nix jag kör dom en och en. Får pröva att ladda ner igen

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Nix jag kör dom en och en. Får pröva att ladda ner igen

En och en går väl inte ens? Trycker man packa upp på part 1 så blir resten också uppackade. Iofs om du börjar med någon annan än part1 så kanske det blir nåt fel.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

En och en går väl inte ens? Trycker man packa upp på part 1 så blir resten också uppackade. Iofs om du börjar med någon annan än part1 så kanske det blir nåt fel.

Det är inte så att han försöker packa upp ett splittat arkiv och part1 är andra delen av arkivet ?

Oftast heter ju första delen av arkivet blablabla.rar och sen kommer *.part1, *.part2 osv. Leta helt enkelt efter en *.rar istället och packa upp den...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15097780']Det är inte så att han försöker packa upp ett splittat arkiv och part1 är andra delen av arkivet ?

Oftast heter ju första delen av arkivet blablabla.rar och sen kommer *.part1, *.part2 osv. Leta helt enkelt efter en *.rar istället och packa upp den...

Partnumren sitter i filnamnet inte i ändelsen i det här fallet. Och det fungerar galant för mig att göra som jag skrev. Något galet gör han : p

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Partnumren sitter i filnamnet inte i ändelsen i det här fallet. Och det fungerar galant för mig att göra som jag skrev. Något galet gör han : p

Nejdå! Laddade ner igen de stod att part3 var korrupt igen, men moddet funkade så Who cares?

Permalänk
Medlem

Har nu hittat problemet.
Poland rebuilt var det som spökade.
Alla andra moddar fungerar som dom ska.
Ikväll blir det Trucking med öl :P4

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Då man fått det att inte crasha så finns det inga jobb........ Helvetes uppdatering!!!!!!!

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Då man fått det att inte crasha så finns det inga jobb........ Helvetes uppdatering!!!!!!!

Då är det bara att börja felsöka vilket av dina SLÄP/Trailers som är problemet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Då är det bara att börja felsöka vilket av dina SLÄP/Trailers som är problemet.

Har tagit bort alla mods utom Promod.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Har tagit bort alla mods utom Promod.

Prova att resetta jobblistan.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Prova att resetta jobblistan.

Hur gör man det?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Sov antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Hur gör man det?

If there are no cargoes available because of error at the time when the game forcibly resets the economy (e.g. because of patch), they will be missing until they are regenerated by the game. Either naturally by advancing the game time (e.g. driving and resting) or by forcing explicit reset.

To force explicit reset:
• Open per-profile the config.cfg and set g_force_economy_reset to 1
• Start the game and load the profile. This should show message that the economy was reset. The jobs should be now available.
• Exit the game and set g_force_economy_reset back to 0.
• Start the game and load the profile.

Jag prövade nyss och den här metoden fungerade för mig i alla fall.

För mig så fungerade det inte att sova, jag fick bara ett meddelande att jag inte längre var trött och ändå så fanns det inte några jobb tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Såg att ETS 2 med DLCn Going East finns för €7,49 på Humble Bundle store.
https://www.humblebundle.com/store/p/eurotrucksimulator2_gold...

Det blir ungefär 70 spänn.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

If there are no cargoes available because of error at the time when the game forcibly resets the economy (e.g. because of patch), they will be missing until they are regenerated by the game. Either naturally by advancing the game time (e.g. driving and resting) or by forcing explicit reset.

To force explicit reset:
• Open per-profile the config.cfg and set g_force_economy_reset to 1
• Start the game and load the profile. This should show message that the economy was reset. The jobs should be now available.
• Exit the game and set g_force_economy_reset back to 0.
• Start the game and load the profile.

*edit*
Jag är en total idiot...
När jag ändrade i config så tog ag den config i "profiles(1.15.1.1s).bak" och inte den i Profiles....
Nu fungerar det som det ska.

Jag prövade nyss och den här metoden fungerade för mig i alla fall.

För mig så fungerade det inte att sova, jag fick bara ett meddelande att jag inte längre var trött och ändå så fanns det inte några jobb tillgängliga.

Har testat detta men det blir ingen skillnad.
Startade en ny profil och där finns det jobb.
Min vanliga profil har endast Promods och inga andra moddar.

Är tydligen dagens idiot.
DÅ jag ändrade i config så ändrade jag i "profiles(1.15.1.1s).bak" config och inte i Profiles....
Har gjort det nu och nu rullar det på.
Har deletat alla mods utom Promods.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Har testat detta men det blir ingen skillnad.
Startade en ny profil och där finns det jobb.
Min vanliga profil har endast Promods och inga andra moddar.

Är tydligen dagens idiot.
DÅ jag ändrade i config så ändrade jag i "profiles(1.15.1.1s).bak" config och inte i Profiles....
Har gjort det nu och nu rullar det på.
Har deletat alla mods utom Promods.

Har du testat att byta lastbil med någon av dina förare, de kan hjälpa ibland räcker de med bara ett byte eller flertal byten med dina förare. Testa de om du inte har gjort de redan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Har du testat att byta lastbil med någon av dina förare, de kan hjälpa ibland räcker de med bara ett byte eller flertal byten med dina förare. Testa de om du inte har gjort de redan?

Nu rullar det på som det ska.
Det blev några svängar igår.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Då går Polarexpressen.
Har kört dessa laster men då jag glömt att logga in på WOT så är det bara o börja om från början

God fortsättning Truckers

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva vara inloggad på Wot. Däremot måste du vara inloggad på Wot via profilen i ets. Kanske var det de du syfftade på, men men.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Du ska inte behöva vara inloggad på Wot. Däremot måste du vara inloggad på Wot via profilen i ets. Kanske var det de du syfftade på, men men.....

Absolut det jag menade.
Gjorde en ny profil tidigare och den var ej inloggad mot Wot.

Har du något tips på nån bra style mod?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

Lite julkörning med Misse Møghe :}

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Inget dåligt chassi du har där Mattias

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Inget dåligt chassi du har där Mattias

Kan bara hålla med, var en riktigt trevlig prick som gjorde det

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

DACHSER, Oslo: Stannar för trafik, och vad händer, jo man fastnar. Gick varken att köra fram eller att bakåt. Det vara bara att ringa efter service och be om lite hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

http://i.imgur.com/4sNfti8.png

DACHSER, Oslo: Stannar för trafik, och vad händer, jo man fastnar. Gick varken att köra fram eller att bakåt. Det vara bara att ringa efter service och be om lite hjälp.

Haha fastnade sådär också men då hade man släp och skulle in, men ja kom loss fick gunga mig loss.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Hej.

Har precis köpt ETS 2 och undrade om ni jobbade ihop till eran första egna truck eller om ni tog ett lån?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dax:

Hej.

Har precis köpt ETS 2 och undrade om ni jobbade ihop till eran första egna truck eller om ni tog ett lån?

Tog ett lån såklart:)