Vilken var den första sida du gick in på?

Permalänk
Medlem

login1.telia.com trist nog.. men sant ;-/ men man blev ändå överlycklig när man märkte att d funkade å surfa över huvud taget själv gick man från stenåldern direkt till adsl ingen tv hade vi heller när man va yngre.. så man undrar lite va ens föräldrar tänkte man skulle växa upp å bli för nån människa hehe.. fast ja å brorsan klarade oss bra ändå med allt vårat lego å radiostyrda bilar etc tv exempelvis ger ju inte dom stackars barnen av idag något fritt tänkande/uppfinnighet.. dom får ju allt skräp (mestadels) serverat från dumburken.. datorn däremot tycker jag väldigt mycket om men det händer ju alltför ofta att man slår på nån värdelös docku-såpa eller liknande.. så ligger det till men d e inget man kan göra nått åt..! filmer däremot är ju en gåva från himlen speciellt nu på senare år när man kan tanka fritt från nätet å sedan kolla på d i sin fiina wide tv

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Den första sida jag var inne på över huvud taget var nog Maidens officiella hemsida, första med egen uppkoppling - vilket då var samma som jag har idag; ComHem - var förstås inloggningssidan. Därefter vet i fan ärligt talat... Skulle tippa på altavista, overclockers.com eller angelfire.com där jag tidigare hade min mailadress...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

telias sida var nog den första som ställdes in automatiskt när vi fick vårt abonemang och 14.4 modem.. det var bra tider då det inte behövdes hettsas fram..

Permalänk
Hedersmedlem

Alla första gången jag var på internet var första sidan www.yahoo.com. Sökte då på Pamela Andersson tror jag :). Det var ett himla tag sedan.

Kom t.om. ihåg vart jag gjorde det. Det var på Scandinavium (i Göteborg), någon sportdag. Så hade dom ett datorrum med en massa datorer, tror det var 1994 eller 1995.

Första sidan jag gick in på med mitt BBB-konto var givetvis SweClockers.com.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Det var nog www.passagen.se med modem, och när jag fick ADSL för ett antal år sedan så var det www.fragzone.se och framförallt deras forum.

Permalänk
Medlem

hmm... min allra första sida kommer jag inte ihåg... det var nog typ -93 -94 när jag gick på gymnasiet och hade tillgång till internet via högskolan Fast då var du mer telnet (mud) och ftp man höll på med har för mig det var text-browsers som gällde då

Min första sida med internetuppkoppling hemma var nog -95 och altavista om jag inte minns fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

webbcrawler

Permalänk
Medlem
Permalänk

hur länge har altavista funnits ? , kommmer ihåg när jag va på farsans jobb å surfade för första gången, allt var text då, lajbans det var, kommer ihåg att jag sökte på "hockey" eller nåt sånt, det var rätt så länge sen, modem fick ja ganska sent, har inget minne av första sidorna ja gått in på, borde man komma ihåg sånt? .

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Fick mitt första internetAB 93 tror jag och då var det inlaggt med www.sunet.se som startsida och jag trodde att DET var internet.

Att man kunde skriva saker i Adressfältet hade helt enkelt, aldrig slagit mig in.

Och från den sidan så bar det iväg via Webcrawler som var den sökmotorn som låg länkad där.

Innan det så var det enbart bbs:er men det räknas nog inte som internet

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Netscape.com i början av 90-talet med en mac

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Första gången på ISDN var på någon sida med alla sökmotorerna och lite småadresser på. Min ADSL-oskuld togs av Lunarstorm

Swec såklart

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Min första sida som jag tittade på var en ATARI BBS med polarns 300/300 bauds modem.....de va tider det tanka brudar i *.ham eller *.iff de ni "bredbandsfjunisar"

Nåja första sidan jag besökte med ComHem BB var www.3drealms.com , hade reggat mig på deras forum hösten99 så det var kul med lite snabbare uppkoppling.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
typ yahoo eller aftonbladet eller nåt.. "chattade" ju där på den tiden.. men det var ju måååånga år sen

Populärt med Aftonbladet som förstasida
Kommer aldrig glömma när man var "ny" på internet, man chattade jämt! Fan vad kul det var, sen började alla använda ICQ, MSN, IRC och AIM mm allt mer. Idag är det inte så poppis med chat om jag förstått det rätt!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Hm.. Från 56kb till 2,5Mb för 2-3 år sedan.
Tog ett tag innan man börja surfa har jag för mig, Napster kördes dock 24/7.

Annars kan jag tänka mig att det var;
www.planetarion.com

Innan dess hade man ett 28.8kb har jag för mig, www.aftonbladet.se för hela slanten.

Och allra först någon slags seriell uppkoppling mot idg.se via FirstClass om jag minns helt fel. Min far höll på och stöka omkring där.

Suck, Napstertiden. Fan vad bra det var att ladda hem semesterbilder på !
Allt var bättre förut, då funkade napster, man kunde skicka ringsignaler och logotypes gratis, skicka SMS gratis enkelt, ha gratisdomän (namezero och likn.) mm!
Allt blir bara sämre med tiden :/

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

56k: start.telenordia.se
adsl: msn.com

Permalänk
Medlem

Modem: MIPS BBS i Stockholm och deras message board Tror dom hade 2 28.8 noder och det var hett då!

Vanlig internet sida var nog faktiskt: www.mirc.co.uk sen blev det nog altavista efter det.

Efter kabelmodemet kom när sjutton var det, hmm... -99 var det nog så blev det www.napster.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

33k: www.altavista.com
ADSL: login1.telia.com

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

www.netscape.com var den alldra första sidan jag besökte för en hemskans massa år sedan, med ADSL var det login1.telia.com, comhem samma sak och med BBB deras egna aktiveringsida.

Permalänk

Första gången på Internet var 1995. Och jag visste knappt vad det var.
Det var endast några få utvalda på min skola som fick tillgång till det under en testperiod. Jag var tyvärr inte en av dom. Dock så såg jag hur dom gjorde när dom surfade. Dom skrev http://www.yahoo.com och där kunde dom sedan söka efter porr.

En tid senare så satt jag och min flickvän på en annan skola (hennes mor jobbade där) och jobbade med hennes specialarbete. När jag såg iconen till Netscape så blev jag nyfiken och försökte ta mig ut på nätet. Efter mycket om och men så lyckades jag ta mig runt lösenordsskyddet och ut på internet. När jag sen kom på vad dom på min skola hade skrivit och själv skrev samma sak så hamnade vi på Yahoo. Då fick vi problem.
Vad finns på internet? Vad ska vi söka på? Det fick bli porr. För det visste vi att det fanns.

Så min och flickvännens första gång på internet så sökte vi efter porr på yahoo.

Permalänk

min familj fick internet först i "byn".. så jag hände mest på olika chatter.. men jag har en kompis som kollade sportresultat hela tiden.. så mycket att det började kost för oss.. så han var med och pröjsa på våran räkning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Modem, oj oj, det var ju 96 eller nåt, ingen jävla aning
ADSL, början av 2001, tja, ingen aning, tror det var QuakeNexus.nu.

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Den första sidan som besöktes på mitt jobb när "fikarumsdatorerna"kom upp var iallafall arbetsförmedlingen.se den sattes till startsida oxå vilket inte alls var populärt...

Nu har dom deras intranät som startsida men så fort man kommer till burken och tar bort skärmsläckaren så är arbetförmedlingens sida uppe

Kanske inte var riktigt därför vi fick burkarna där...

Visa signatur

File not found. Should I fake it? (Y/N)

Permalänk

Första sidan...

För min del var det inloggningssidan på comhemet som öppnades först. Sen öppnade jag DC och satte igång med det jag gör mest just nu

Första websidan minns jag inte vilken det var

/Adam

Permalänk

33.6: Nintendo.com eller nått...

Permalänk
Medlem

http://login1.telia.com (Jävla FELIA som ska ta I-net oskulden )

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
<Insert random free pr0npage here>

Hehe samma här jag och en kompis har en barnslig tradition där vi alltid testar nya installationer eller anslutningar till en viss porrsite som jag inte kan skriva namnet på här.

Dock kommer jag inte ihåg vilken sida som var den första jag besökte troligvis den som låg som default i någon tidig Internet Explorer.

Visa signatur