Permalänk
Medlem

Eluttag på ryska Aeroflot SU2211?

Hej på er!

Jag ska ut och resa till Thailand med Aeroflot SU2211 flyget, det är ett ryskt flygbolag, må jag överleva denna resa...
Har googlat överallt men kan ej inte någon information om detta flyg.
Är det någon bättre googlare än mig (eller som kanske redan besitter informationen) som kan hitta fall det finns eluttag tillgängligt på flyget?

15timmars resa med en laptop på max 4timmars batteritid känns sådär...
Om eluttag inte finns så kanske det finns någon smidig lösning som en batteribank till laptop? ( Tipsa gärna! 500:- max ).

Hare bra!

/Mvh Andreas

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem

Aeroflot SU2211 ser bara ut att flyga Stockholm - Moskva, en Airbus A320. Byte där kanske? Bäst är att kolla upp vilken flygplansmodell det är som gäller och sen kika på Aeroflots sida efter vilken utrustning planet har.

Permalänk
Medlem

Flög med aeroflot hem från Hong Kong för någon vecka sen.
Kan inte minnas att jag har sett något eluttag, så inget uppenbart fanns i alla fall. Letade dock inte.
Systemet ombord hade dock många bra filmer och även lite spel etc, kanske inte optimalt, men en nödlösning i alla fall. En nackdel var att uttagen för hörlurar var såna dubbla uttag som ibland kan finnas på flyg, och att hörlurarna man fick var totalt värdelösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Aeroflot SU2211 ser bara ut att flyga Stockholm - Moskva, en Airbus A320. Byte där kanske? Bäst är att kolla upp vilken flygplansmodell det är som gäller och sen kika på Aeroflots sida efter vilken utrustning planet har.

Ja det stämmer bra!
Byte i Moskva, och där kliver vi på ett SU274 Airbus A330-300.

Är rätt okunnig när det kommer till flygplan, jag har flygt en del men aldrig brytt mig om namn bla.
Så skäms lite över att säga detta men jag trodde att SU-nummret var flygplansmodellen.

Har googlat lite på Airbus A330-300 och verkar som att det bara finns eluttag på avdelning "economy class" och uppåt.
Får försöka dra en förlängnings-sladd ifrån någon snäll lirare där inne till mig ;).

Tack för hjälpen!

Gott nytt år på dig.

Mvh Andreas

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Flög med aeroflot hem från Hong Kong för någon vecka sen.
Kan inte minnas att jag har sett något eluttag, så inget uppenbart fanns i alla fall. Letade dock inte.
Systemet ombord hade dock många bra filmer och även lite spel etc, kanske inte optimalt, men en nödlösning i alla fall. En nackdel var att uttagen för hörlurar var såna dubbla uttag som ibland kan finnas på flyg, och att hörlurarna man fick var totalt värdelösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är ju en stor nackdel med lurarna enligt mig, så hade helst velat slippa det genom att ta med min egna laptop.
Men antar att det får duga.
Vet du om det var alkohol förbud på planet? Var inne på ett forum och såg att det nämndes.

Mvh Andreas

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELAIIT:

Ja, det är ju en stor nackdel med lurarna enligt mig, så hade helst velat slippa det genom att ta med min egna laptop.
Men antar att det får duga.
Vet du om det var alkohol förbud på planet? Var inne på ett forum och såg att det nämndes.

Mvh Andreas

Vin serverades till maten, i övrigt erbjöds det endast juice och läsk. ( https://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/dining_onboard )

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Finns ju adapters att skaffa så man kan använda vanliga hörlurar på flygplan. Guld värt kan jag meddela. A320 har sannolikt inte eluttag då det är ett litet flygplan tänkt för kortare distanser. A330 är ett större flygplan, och är det av nyare modell borde det kunna finnas eluttag, men jag kan inte lova nått. Flög nyligen med Boeings motsvarighet, B777, och de hade eluttag i alla fall. Prova sök på youtube om det finns videos med folk som flyger på Aeroflot A330 kanske?

Edit: Hittade en video där man i alla fall kunde skymta ett USB-uttag i stolsryggen framför. Kan vara smart att ha med ett USB power pack annars så du kan ladda telefon eller surfplatta med det.

Edit2: Nope, enbart vanliga uttag i första klass. http://www.seatguru.com/airlines/Aeroflot_Russian_Airlines/Ae...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |