Xbox one, dela spel med varandra?

Permalänk

Xbox one, dela spel med varandra?

Vi är ett par stycken som funderar på att köpa xbox one.
En kompis pratade något om att man kan dela spel med varandra?
Han sa att han kunde köpa det sen kunde tex jag spela det hemma hos mig samtidigt som han spelar det genom att han delar ut det till mig eller liknande?
Tycker det låter för bra för att vara sant?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonPluring:

Vi är ett par stycken som funderar på att köpa xbox one.
En kompis pratade något om att man kan dela spel med varandra?
Han sa att han kunde köpa det sen kunde tex jag spela det hemma hos mig samtidigt som han spelar det genom att han delar ut det till mig eller liknande?
Tycker det låter för bra för att vara sant?

Vet inte om de går på xboxen men på ps4 så går de (shareplay)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Den som delar ut spelet på PS4 kan bara se på medan den andra spelar, och bara en timme åt gången. Sen om det bara är att dela spelet på nytt direkt efter att timmen har gått så vet jag inte.

Permalänk

Du kan dela spelen med en kompis. Dock endast spel du har köpt digitalt och JA du kan spela samtidigt. Funkar endast dela med en person i taget och du måste lita på den då du ger ut dina inloggningsuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VonPluring:

Vi är ett par stycken som funderar på att köpa xbox one.
En kompis pratade något om att man kan dela spel med varandra?
Han sa att han kunde köpa det sen kunde tex jag spela det hemma hos mig samtidigt som han spelar det genom att han delar ut det till mig eller liknande?
Tycker det låter för bra för att vara sant?

Det funkar, min kusin har laddat ner spel på sin Xbox One genom att han loggat in på mitt Xbox konto på hans Xbox och sen laddat ner spelen han vill ha från mig och sen loggat in på sitt konto igen så har han spelen där och kan lira utan problem.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Microsoft hade väl från början planerat ett sånt system som trådskaparen talar om, men det och mycket annat togs bort i samband med att det ändrade hela DRM-modellen för Xbox One.

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Microsoft hade väl från början planerat ett sånt system som trådskaparen talar om, men det och mycket annat togs bort i samband med att det ändrade hela DRM-modellen för Xbox One.

Vet inte vad du pratar om sådant system finns och fungerar felfritt. Tanken är att slippa köpa digitala spel flera gånger om man har två xbox i ett och samma hushåll. Men det fungerar även om man är 2 polare gäller bara att du litar på din kompis då du lämnar ut dina inloggningsuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Vet inte vad du pratar om sådant system finns och fungerar felfritt. Tanken är att slippa köpa digitala spel flera gånger om man har två xbox i ett och samma hushåll. Men det fungerar även om man är 2 polare gäller bara att du litar på din kompis då du lämnar ut dina inloggningsuppgifter.

Jaha, nej det systemet de hade planerat innebar inte att du skulle dela ut dina inloggningsuppgifter eller så, utan att du hade en bekantskapskrets som du fritt kunde låna ut digitala spel du ägde till (om jag inte minns det helt fel) men efter alla protester mot deras always online-DRM så ändrade ju Microsoft på detta och med denna ändring tog de även bort utlåningssystemet.

Det system du nämner låter för mig som samma som på Xbox 360.