Permalänk

Behöver jag detta?

Jag planerar på att köpa en ny dator. Jag vill spela Bf4, Farcry4, lol, cs och kanske andra fps spel. Är detta för mycket pengar för mina behov? Jag vill kunna köra på bra fps på hög grafik. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7565777/2015-01-05

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rainb0racc00n:

Jag planerar på att köpa en ny dator. Jag vill spela Bf4, Farcry4, lol, cs och kanske andra fps spel. Är detta för mycket pengar för mina behov? Jag vill kunna köra på bra fps på hög grafik.

um.. Nej?

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk
Skrivet av Niner0:

um.. Nej?

Jag glömde länka här är den: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7565777/2015-01-05

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rainb0racc00n:

Nätagget inte modulärt, kanske inget du bryr dig om?

Permalänk
Skrivet av makn:

Nätagget inte modulärt, kanske inget du bryr dig om?

Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

Systemet du satt ihop kommer räcka fint till de nämnda spelen.

Med ett modulärt agg kopplar du bara in de kablar som du behöver använda i ditt system = färre kablar i chassit.
Det du vinner på det är framför allt en enklare/snyggare kabeldragning och möjligen något bättre luftflöde i lådan.

Lite beroende på vad du har för budget så hade jag nog valt ett något dyrare agg. Ett som är tystare och något starkare, nu behöver du troligen inte ett starkare med tanke på dina specs. 500-550W räcker fint för den givna specen. Men min erfarenhet är att desto mer marginal du har, effektmässigt, desto mindre är risken för som ex coil whine eller ett instabilt system. Titta på Corsairs RM serie: 650W, 750W eller 850W. De är modulära och semi-passivt kylda = fläkten snurrar inte om belastningen är under 40%.

Visa signatur

Mobo Gigabyte Z77N-Wifi ITX CPU Intel i5 3570K, Corsair H60i v2 RAM Corsair Dominator 8GB @ 1866MHZ
GPU Gigabyte GTX 970 ITX SSD Samsung 840 EVO 500 Gb Chassi Raijintek Metis Mitx PSU Silverstone SFX-L 500w