Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilket märke för GTX 980?

Permalänk

Vilket märke för GTX 980?

Hej!
Jag ska köpa mig ett GTX 980 kort men vet inte vilket märke jag ska köpa. Vissa säger att prestandan på alla kort är ungefär detsamma, d.v.s. det klara lika mycket att prestera i grafik. För det finns gtx 980 för ca 3800:- men sedan finns det dem för 6995:-
När jag jämför korten så är ända skillnaderna är att Processorhastighet (Boost) och Processorhastighet är högre på de dyrare korten. Gör det stor skillnad på om Processorhastigheten är högre?
Mvh Nicklas

Permalänk

Har du inte läst testerna här på swec? Detta har fått bäst betyg. http://www.sweclockers.com/recension/19726-evga-geforce-gtx-9...
Annars Asus Strix eller MSI Gaming då dessa tre har semi-passiva fläktar vilket jag tycker gör dessa bättre än de andra.

Permalänk
Medlem

alltid EVGA

MVH Fanboy

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Har MSI, helt suveränt helt enkelt!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

3800 kr ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk

EVGA. Dom är helt enkelt bäst då det gäller Nvidia.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Asus, men kör på det som är billigast... spelar inte så stor roll egentligen

Visa signatur

Processor: Intel i5 760 4013.75 Mhz | Nätagg: Cooler master GX-550w | Grafikkort: Evga GTX 760 DCII | Ramminne: 8gb ram(Corsair XMS3 DDR3 1600mhz | SSD Intel 330 series 120gb | Chassi: Cooler Master C, 690 Midi tower | Moderkort: Asus P7P55D-E LX | Kylning Crosair Hydro H-60

Permalänk
Medlem

En tumregel man alltid skall gå efter är: Om det inte skiljer jättemycket i pris; alltid EVGA.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pingvin3n:

Hej!
Jag ska köpa mig ett GTX 980 kort men vet inte vilket märke jag ska köpa. Vissa säger att prestandan på alla kort är ungefär detsamma, d.v.s. det klara lika mycket att prestera i grafik. För det finns gtx 980 för ca 3800:- men sedan finns det dem för 6995:-
När jag jämför korten så är ända skillnaderna är att Processorhastighet (Boost) och Processorhastighet är högre på de dyrare korten. Gör det stor skillnad på om Processorhastigheten är högre?
Mvh Nicklas

Om det kostar 3800:- skulle jag tagit det kortet.
Frågan är bara var du hittar ett så billigt kort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Haft Asus sen jag gick över till det gröna laget på 5xx tiden, aldrig haft något annat än Asus och rekommenderar inget annat än Asus!

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av StuntmanMike:

Har du inte läst testerna här på swec? Detta har fått bäst betyg. http://www.sweclockers.com/recension/19726-evga-geforce-gtx-9...
Annars Asus Strix eller MSI Gaming då dessa tre har semi-passiva fläktar vilket jag tycker gör dessa bättre än de andra.

Håller med. Vill också tillägga att alla de tre korten kräver luftflöde för att hålla sig passiva – men inte mycket: Det räcker med exempelvis en NF‑S12A @ 400 rpm som skickar luft mot kortet. Har man inget luftflöde över kortet kommer dess fläktar att gå i perioder, vilket är väldigt irriterande (om man hör det).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers