Sprillans ny hårddisk startar inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltec:

Fatheroftree: Denna tråden gör jag åt en kompis är alltså inte vid datorn. Datorn byggde vi tillsammans!

På det sätt du i post #1 genomgående uttrycker dig med "jag" och "min", måste det röra sig om personlighetsklyvning...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om du behöver använda våld, så kommer bara något att gå sönder. Vet att vissa kontakter är tröga, men anta aldrig att de är, utan att trippelkolla så det stämmer med hål, säkerhetstappar och liknande.

Fast har haft molex som knappt inte gått att få isär efter dom tryckts ihop
Tur att det nästan inte används längre.

Var väl tur att det inte var någon dyr 8TB HDD. Fast det kanske hade gått på någon form av drulleförsäkring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Fast har haft molex som knappt inte gått att få isär efter dom tryckts ihop
Tur att det nästan inte används längre.

Var väl tur att det inte var någon dyr 8TB HDD. Fast det kanske hade gått på någon form av drulleförsäkring

Jo, det har jag fortfarande på nån gammal maskin. Gäller bara att trippelkolla att man har vinklat den rätt först.
Sata kontakten utvecklades på så sätt för att man skulle få en bättre kontakt, men den är inte perfekt heller.

Jo, hade det varit en dyr hdd hade väl försäkring varit ett alternativ. Själv brukar jag lära de som är intresserade genom att låta dem skruva isär och ihop begagnade gamla maskiner först. Om de tar sönder en P4 eller C2D, med 80GB HDD är inte hela världen. Och de lär sig fort av sina misstag...