Kan ett sim-kort gå "sönder" och ...

Permalänk

Kan ett sim-kort gå "sönder" och ...

Hej tack för att du tittar in!

Min Iphone 4s stängs av och på av sig själv och går endast på om den laddas under tiden.
Kan ett SIM-kort ställa till det så, eller är det något annat fel?
Tacksam för alla svar:)

Permalänk
Medlem

Det är nog inte simkortet som spökar. Men du kan prova plocka ut det och starta telefonen. Det bör gå att starta och använda telefonen även om du inte har ett sim i. Fungerar den då är det troligtvis strul med batteriet. Du kan även prova göra en återställning på telefonen.

Testa på! Annars är det in på lagning som gäller, om de fortfarande servas dvs.

Permalänk
Skrivet av Foxtra:

Det är nog inte simkortet som spökar. Men du kan prova plocka ut det och starta telefonen. Det bör gå att starta och använda telefonen även om du inte har ett sim i. Fungerar den då är det troligtvis strul med batteriet. Du kan även prova göra en återställning på telefonen.

Testa på! Annars är det in på lagning som gäller, om de fortfarande servas dvs.

Testar återställning..
Tack!

Permalänk

Tack Foxtra!

Skrivet av Foxtra:

Det är nog inte simkortet som spökar. Men du kan prova plocka ut det och starta telefonen. Det bör gå att starta och använda telefonen även om du inte har ett sim i. Fungerar den då är det troligtvis strul med batteriet. Du kan även prova göra en återställning på telefonen.

Testa på! Annars är det in på lagning som gäller, om de fortfarande servas dvs.

Det var batteriet:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Metallic_a:

Det var batteriet:)

Skoj att det gick bra,ville bara att säga jag har haft både på min gamla samsung galaxy s2 och min nuvarande s4 att ibland kommer det in lite damm och skräp både vid batteriet som du märkte men jag har även behövt plocka ur minneskortet nån gång och blåsa rent så funkar det igen:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift