Permalänk

En envis mapp.

Har ett problem, en mapp vägrar att bli slängd. det går ej att ta bort den , har prövat på många vis , men utan resultat . skylten som kommer upp säger så här : "Det går inte att ta bort fil.Det går ej att läsa från källfilen eller källdisken"

det går varken att dölja, eller att byta namn på , och den innehåller ingenting.

HJÄLP MIG FÅR PANIK !!!

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

testat att starta om?

testa att ta bort den ifrån en dosruta?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

rm -rf "mapp"?

Visa signatur

// iBear

Permalänk
Medlem

tryck snabbt f5 sen snabbt shift+delete

Permalänk
Medlem

testa att starta datorn med startdiskett i dos så kan du ta bort den, fungerar det inte då är disken kanske skadad...

Permalänk

Har exakt samma problem som dig morris_-_2002, kan inte ens formatera partitionen den ligger på i DOS. Försöker man ta bort den i windows så får jag samma felmeddelande som du sa och i DOS hittar den inte ens filen... Can you say irriterande?! ;P

Permalänk
Medlem

.. har du något nätverk så dela ut den mappen/hdd'n innan din cp-mapp i "trädet" fullt ut.

Gå sedan till en utav datorerna i nätverket och ta bort den.
Har alltid fungerat för mig..

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iBear
rm -rf "mapp"?

Ja åh, du är jättetuff för att du använder linux.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

han behöver väl inte använda linux för det kommandot?
har för mig att rm finns i dos oxå

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Livstids semester

Re: En envis mapp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002

Har ett problem, en mapp vägrar att bli slängd. det går ej att ta bort den , har prövat på många vis , men utan resultat . skylten som kommer upp säger så här : "Det går inte att ta bort fil.Det går ej att läsa från källfilen eller källdisken"

Menar du Windows-mappen?

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
han behöver väl inte använda linux för det kommandot?
har för mig att rm finns i dos oxå

"'rm' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file."

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Provat att köra Scandisk?

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen

Ja åh, du är jättetuff för att du använder linux.

Så, om någon föreslår ett linux hash kommnado så är man jättetuff och har inte för avsikt att vilja komma med ett förslag till att lösa problemet?

Jag hoppas du inser hur korkat det låter, men visserligen så skulle jag tro att ditt inlägg berodde på avundsjuka

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen

Ja åh, du är jättetuff för att du använder linux.

Jag kör också `rm -rf [namn]` när jag ska ta bort en katalog, men jag skulle inte kunna tänka mig att köra Linux.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

dos kommandot för att ta bort en katalog är väl ändå 'rd'

t.ex

c:\>rd /musik

Permalänk
Medlem

Doskommandot rd tar bort en tom katalog, deltree en med filer i.

Det är väll inte ett särskilt ovidkommande svar då morris inte berättat vilket os han kör.

Dessutom så kan man ju boota systemet med någon form av rescueskiva för att ta bort envisa kataloger, brukar tillochmed funka bättre än dos.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim

Så, om någon föreslår ett linux hash kommnado så är man jättetuff och har inte för avsikt att vilja komma med ett förslag till att lösa problemet?

Jag hoppas du inser hur korkat det låter, men visserligen så skulle jag tro att ditt inlägg berodde på avundsjuka

Vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg, men jag hoppas du föstod sarkasmen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja

Jag kör också `rm -rf [namn]` när jag ska ta bort en katalog, men jag skulle inte kunna tänka mig att köra Linux.

Jaha, petnoga, valfri unix-klon då?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

För det första: F.A.Q you...
För det andra så är det nästan lite tyket att göra en tråd, få massa svar och inte svara i den, så upplever jag det iaf när man inte får tack ens.
Men såklart, ursäkter finns.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Jag kör Win2k. Kan nån förklara i detalj hur man tar bort mappar i dos...har nämligen aldrig riktigt lärt mig hur. Tack på förhand/ morris

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]