Permalänk

Problem med grafikkort!

Hej swec,

I vintras köpte jag min första dator som jag byggde ihop och allting har flutit på för det mesta. Problem med att skärmen spökar bl.a. och jag tror det kanske har med grafikkortet att göra...

Får directx meddelande från Battlefield 4 samtidigt som det kraschar (just nu väldigt ofta) och den påstår att " The device is hung". checkade för säkerhets skull hur allting såg ut inuti och tog bild på det jag blev lite fundersam över...

Det känns inte som kortet sitter riktigt ända in så att säga. Jag är ny och det är min första dator så skulle gärna uppskatta lite hjälp från er mer erfarna datorbyggare hehe!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att det ser helt ok ut. Kan du posta en lista på exakt vilka prylar du har?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag tycker att det ser helt ok ut. Kan du posta en lista på exakt vilka prylar du har?

CPU: i5 4670k
Moderkort: Asus Z87-A
Grafikkort: MSI 770 lightning
PSU: Integra 650W
HDD: WD 1tb
RAM: vengeance 8gb 1600MHz dual channel

Ingen fancy kylare för CPU, standard cd-läsare och burken är en fractal arc midi!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara BF4 som strular?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Har även varit med ac black flag.

Jag vet om problemen som Battlefield hade med krascher och upplevde dem, men nu månader senare när jag varit fri från dem ett bra tag är det lite skumt att det kommer igen... Det var därför jag började fundera på om det istället var min hårdvara!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk

Bumpar denna tråd för att få lite mer svar... På senare tid har även cs go hamnat i sound loop och fryser konstant (mer nu än för två veckor sedan) och har gjort allt internet sagt ska fixa detta problem. SNÄLLA kan någon säga om det är mitt grafikkort som är defekt eller om detta har med något annat att göra eftersom jag inte kan spela något utan att behöva oroa mig över när nästa krasch kommer. Om det defekt vad gör jag då?

Tidigare info

Första installationen av windows när datorn för första gången gick bra. uppdaterade chipset och sedan fick jag ett felmeddelande direkt vid uppstart så gjorde om hela w7 installationen. Man kan säga att spel och gui har varit knas sedan datorn startades, störningar på skärmen är borta med krascherna sker fortfarande.

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |