Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Geforce GTX 960 från Asus, Gigabyte och MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nu har dessa börjat sjunka under 2000kr i svenska butiker, kommer börja närma sig 1900 snart, och då tycker jag helt klart att det är ett bättre köp än tex 280 som känns som en utdaterad arkitektur i jämförelse, även om de presterar lika.

Vart hittar du dom för under 2k? Jag vet att netonnet körde en liten kampanj, men den verkar vara över. Funderar själv på ett 960 eftersom att jag varken kör speciellt grafikkrävande spel och uppskattar den låga strömförbrukningen och låga ljudnivån verkar det vara ett kanonkort för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Vart hittar du dom för under 2k? Jag vet att netonnet körde en liten kampanj, men den verkar vara över. Funderar själv på ett 960 eftersom att jag varken kör speciellt grafikkrävande spel och uppskattar den låga strömförbrukningen och låga ljudnivån verkar det vara ett kanonkort för tillfället.

http://cdon.se/hemelektronik/gainward/gainward-geforce-gtx-96...

Och med SweClockers rabatten blir det 1804:-
--> SweC900 <--

Jag tycker att det är prisvärt med det priset.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jonssown:

Hoj!

På tal om ingenting. Gigabyte kortet, hur plockar man av plastpanelen? på EVGA's ACX sitter det synliga skruvar om man kollar, men jag hittar inga på WF2 kylaren på era bilder / google.

Ha det!

Vad jag kan se är den skruvad lite "från sidan". Borde räcka med en smal mejsel så är saken biff.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Vad jag kan se är den skruvad lite "från sidan". Borde räcka med en smal mejsel så är saken biff.

Okej, tack för informationen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Även om 960 inte är prisvärt när man räknar prestanda per krona så är det ju perfekt för den som är ute efter ett extremt tyst grafikkort.

Jag valde MSIs variant då kylaren är större och klockfrekvenserna är lite lägre. Och det är verkligen knäpptyst då jag spelar BF4 med silentmode på i gamingappen.

Det handlar ju om vad man prioriterar i ett grafikkort, prestanda per krona eller ljudnivå.
Det är värt att tänka på innan man smutskastar.

Nåt coilwhine har jag heller inte märkt av,
tycker mitt 960 var värt vartenda öre.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Skrivet av GFriberg:

Även om 960 inte är prisvärt när man räknar prestanda per krona så är det ju perfekt för den som är ute efter ett extremt tyst grafikkort.

Jag valde MSIs variant då kylaren är större och klockfrekvenserna är lite lägre. Och det är verkligen knäpptyst då jag spelar BF4 med silentmode på i gamingappen.

Det handlar ju om vad man prioriterar i ett grafikkort, prestanda per krona eller ljudnivå.
Det är värt att tänka på innan man smutskastar.

Nåt coilwhine har jag heller inte märkt av,
tycker mitt 960 var värt vartenda öre.

Jag prioriterar tysta kort och hittills har jag klarat mig väl med HD 6450.... har tänkt spela lite dock och då började man titta på bättre kort...

det bästa tysta kortet hittills har varit ett passivt 750Ti ... 1600kr... men för 2000kr så får man detta kort!. om 750ti har dålig prestanda/kr så det kan man knappast säga om 960......

På Amd:s kärnkraftverkkort har jag inte ens tittat (ooops... har haft AMD:s kort i 5 år nu och är nöjd )