Permalänk

Win 8.1 tappar Wifi

Tycks vara ett ganska vanligt problem. Har provat omstart av router, uppdaterat drivar, kört MS drivar, "ipconfig /flushdns", "netsh winsock reset". Kort sagt min fantasi börjar tryta. Äppelmaskiner och Win 7 datorer funkar alla som de ska helt utan att tappa Wifi ens en gång i månaden.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Har samma problem dock på min ``reserv´´ HP dator... Sjukt irriterande att behöva använda kabel på en laptop :/

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem

Har du installerat senaste drivrutiner till nätverkskortet ifrån tillverkarens hemsida?

Permalänk
Rekordmedlem

Driverproblem är ett väldigt vanligt fenomen eftersom win 8 hanterar nätverk på ett helt annat sätt och det i kombination med att många drivers och en del hårdvara inte stödjer connected standby/instant go och hibernationslägena så krävs det omstart för att det ska fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med wifi under Windows 8.1 på min laptop (Lenovo Yoga 13 med Realtek RTL8723A WLAN/BT).

Hade varit betydligt lättare om trådskaparen berättat vilka kretsar som används samt övrig konfiguration. WLAN-kort strular generellt mer än annan hårdvara enligt mig. Att stänga av bluetooth kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Tycks vara ett ganska vanligt problem. Har provat omstart av router, uppdaterat drivar, kört MS drivar, "ipconfig /flushdns", "netsh winsock reset". Kort sagt min fantasi börjar tryta. Äppelmaskiner och Win 7 datorer funkar alla som de ska helt utan att tappa Wifi ens en gång i månaden.

Fungerar allt som det ska om du använder ett annat operativsystem? Boota livelinux och testa.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hände på min HP elitebook med Win 8.1. Testade att men fick inte igång wifi. Provade till slut att boota upp på en Ubuntu Live USB och efter det hoppade Wifi igång även i Win 8.1

Permalänk

Tack för alla svar, jag kikar vidare på det med nya friska tag.

En liten lägesrapport (som kanske kan hjälpa andra). Den ena av de två Win 8.1 datorerna drog vi TP-kabel till och nu funkar även den med Wifi när den är ensam herre på täppan

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt