Permalänk
Inaktiv

Problem med Afterburner- GTX 850M

Hej, har en ny Asus J550 med en Gtx 850m, har dock ett problem då jag vill överklocka lite med Afterburner. Kan inte ändra på någonting för när jag klickar på confirm så återställer den alla ändringar, det går alltså inte att överklocka den.

Aldrig haft problemet på någon laptop innan så har ingen aning varför... Kan någon hjälpa mig? WIN 8.1 för övrigt. Svarar gärna på frågor

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Hörde av mig till Asus support, ingen direkt hjälp men det skulle inte vara några problem enligt han som jag pratade med.

Permalänk
Medlem

Verkar som att grafikkortet inte går att överklocka, då just de symptomen är typiska för "låsta" kort.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XFTality:

Verkar som att grafikkortet inte går att överklocka, då just de symptomen är typiska för "låsta" kort.

Har dock läst flera andra på nätet som överklockat just det kortet, och Asus brukar väl inte låsa sina grafikkort på bärbara? Går det att se om det är låst?

Skickades från m.sweclockers.com