Permalänk

Sjuk skärm?!

Hej där!

Behöver broskande hjälp med ett ganska underligt problem. Ibland när jag öppnar ett youtube klipp och precis innan klippet börjar spelas upp händer det som syns på bilden länkad här nedan, det händer också ibland när ett facebook klipp bestämmer sig för att sättas igång automatiskt. Den övre skärmen funkar fortfarande helt normalt och jag kan med lite tur pricka rätt och dra över webbläsaren på den skärmen och titta på klippet där istället. Ibland löser det sig när jag stänger klippet igen och ibland inte. Att byta skärm medans detta pågår funkar inte heller då jag testat att byta olika skärmar både till "mainskärm" och den övre men då händer samma sak med den... högst irreterande.

Bild: http://imgur.com/jiod38s

Om någon vet någonting som skulle kunna vara problemet så är jag mycket tacksam för svar.

PS. drivrutiner är uppdaterade, inget sladdglapp och inget fel på grafikkort.

Visa signatur

Cooler Master Haf-X / AMD 955 BE @4,0 GHz / XFX R7950 BE / Corsair TX650 / WD Blue 320GB / Asrock Extreme 3 880G / Corsair vengence 8GB @1600MHz / Cooler Master Hyper 212+ PnP GT fläktar

Permalänk
Medlem

Det är grafikkortet. Är det klockat? Du kan testa att höja spänningen lite på kärnan och minnet.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Det är grafikkortet. Är det klockat? Du kan testa att höja spänningen lite på kärnan och minnet.

Grafikortet är inte klockat och har provat det i en polares dator där det fungerar felfritt, problemet uppstod för någon månad sedan. Borde det inte hända i spel också om det skulle varit klockat? Det händer endast ovan nämnda tillfällen.

Visa signatur

Cooler Master Haf-X / AMD 955 BE @4,0 GHz / XFX R7950 BE / Corsair TX650 / WD Blue 320GB / Asrock Extreme 3 880G / Corsair vengence 8GB @1600MHz / Cooler Master Hyper 212+ PnP GT fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av alphasimon:

Grafikortet är inte klockat och har provat det i en polares dator där det fungerar felfritt, problemet uppstod för någon månad sedan. Borde det inte hända i spel också om det skulle varit klockat? Det händer endast ovan nämnda tillfällen.

Ett av mina förra kort hade samma problem (endast i 2d/idle-klocks) ibland när videor spelade upp. Det hade med strömsparningsfunktioner på kortet att göra.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Ett av mina förra kort hade samma problem (endast i 2d/idle-klocks) ibland när videor spelade upp. Det hade med strömsparningsfunktioner på kortet att göra.

Aha... ok får prova det då da!

Visa signatur

Cooler Master Haf-X / AMD 955 BE @4,0 GHz / XFX R7950 BE / Corsair TX650 / WD Blue 320GB / Asrock Extreme 3 880G / Corsair vengence 8GB @1600MHz / Cooler Master Hyper 212+ PnP GT fläktar