Permalänk
Medlem

Problem med mus-delay i windows 8.1

Tjena, nyss skaffat en ny dator och ny skärm. Skärmen är en EZIO Foris 24" (120hz men marknadsförs som 240hz)

Datorns specs är:
4770k
16gb 1600mhz
2x zotac 780 i SLI
asus z87 deluxe
Windows 8.1 äkta

Till själva problemet. När jag drar omkring musen på CSGO känns det som att jag har vsync på. Ni vet den där jobbiga känslan där det är delay, som att man drar musen genom lera. Jag har såklart stängt av vsync i inställningar och laddat min gamla cfg.

Senare inser jag att problemet faktiskt finns redan i windows menyer. Jag undrar om det är något kompabilitetsproblem mellan windows 8.1 och csgo? Kan problemet ligga i musens drivers? Använder SteelSeries Xai och så vitt jag vet har jag de senaste driversen.

Jag har också insett att jag bara fick med en HDMI sladd med skärmen, och jag vet att man behöver en dual link DVI sladd för att klara av att pusha 1080 upplösning i 120hz. Kan sladdens seghet skapa ett delay? Jag har en gammal 60hz skärm med single link DVI och ska prova om problemet kvarstår med den när jag kommer hem.

Alla förslag är välkomna, kommer att kolla tråden konstant idag.

Postade först denna i spel delforumet men har sedan dess insett att delayen kvarstår i menyer också

Permalänk
Medlem

Pröva med en annan mus som inte kör den drivrutinen, ger ett snabbt och tydligt svar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T