Imac 27" mid 2010 I3, 4gb ram, 1tbhd, gpu 512mb

Permalänk

Imac 27" mid 2010 I3, 4gb ram, 1tbhd, gpu 512mb

Hej,

Undrar om 2500kr är ett vettigt pris för en Imac 27" mid 2010 I3, 4gb ram, 1tbhd, 512mb grafikminne?

Mitt syfte är främst att koppla in den som skärm till min pc i sign, men då jag är teknikintresserad så kommer jag antagligen leka lite med äppleOS också.

nå?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

1920x1080 på 27 tum är inte så roligt. Det kan vara bättre att lägga pengarna på en skärm med högre upplösning.

EDIT: Såg nu att den verkar ha högre upplösning. Sorry!

Permalänk
Skäggig legend

Det är ett BRA pris.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bra skärm på dessa, inte allt för snabb skärm dock om du ska spela FPS. Annars perfekt.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Skrivet av twk:

1920x1080 på 27 tum är inte så roligt. Det kan vara bättre att lägga pengarna på en skärm med högre upplösning.

EDIT: Såg nu att den verkar ha högre upplösning. Sorry!

yep, tror det är en ips 2560x1440p i den annars hade det varit mje

Skrivet av XHI:

Det är ett BRA pris.

Tack, då kör jag på det

Skrivet av LSD:

Bra skärm på dessa, inte allt för snabb skärm dock om du ska spela FPS. Annars perfekt.

Spelar sällan fps numera men redigerar desto mer film/bilder samt skriver rapporter. Har en 1080p benq (tn-panel) som kostade 1300kr ny för något år sedan. Om jag spelar blir det dota 2 och förhoppningsvis gta v snart. Borde väl räcka så länge mitt 7970 ghz klarar upplösningen...

Någon som vet hur själva inkopplingen går till? Är det Dp till miniDP som gäller? Behöver imacen vara igång medan man använder skärmen eller kan man ha den i någon form av läge där endast skärmen är igång?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Jag har min första iMac 27" som skärm till kontorsdatorn, bredvid så har jag en Thunderbolt display som är ett par veckor gammal. Tror att det är samma panel, ser ingen skillnad på dom.

Driver den med ett Asus 570 (DP - mini DP), iMacen måste vara igång.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Någon som vet hur själva inkopplingen går till? Är det Dp till miniDP som gäller? Behöver imacen vara igång medan man använder skärmen eller kan man ha den i någon form av läge där endast skärmen är igång?

Jag bjuder på en länk! http://support.apple.com/en-us/HT3924

I ditt fall bör DP till miniDP fungera. Macen startas enligt beskrivningen upp i ett speciellt läge genom att hålla inne ett par tangenter vid uppstarten, men nej, hela OS/maskinen är inte igång.

Min iMac 2011 går inte att köra mot annat än Thunderbolt-utrustade Macar, så lite avundsjuk på dig där

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Jag bjuder på en länk! http://support.apple.com/en-us/HT3924

I ditt fall bör DP till miniDP fungera. Macen startas enligt beskrivningen upp i ett speciellt läge genom att hålla inne ett par tangenter vid uppstarten, men nej, hela OS/maskinen är inte igång.

Min iMac 2011 går inte att köra mot annat än Thunderbolt-utrustade Macar, så lite avundsjuk på dig där

Min late 2009 måste vara igång för att det ska fundera, tveksamt om det är annorlunda på de senare. Alt + f2 så byter man ingång, funkar även utan att logga in, dock inte tidigare.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Min late 2009 måste vara igång för att det ska fundera, tveksamt om det är annorlunda på de senare. Alt + f2 så byter man ingång, funkar även utan att logga in, dock inte tidigare.

Där ser man, tackar! Tolkade det som att den bootade upp i något "light-läge" efter Apples artikel, men gött att höra från någon som faktiskt kört det Aldrig blivit att jag testat själv då jag inte äger något annat med Thunderbolt-anslutning.

Permalänk
Skrivet av in a bodybag:

Min late 2009 måste vara igång för att det ska fundera, tveksamt om det är annorlunda på de senare. Alt + f2 så byter man ingång, funkar även utan att logga in, dock inte tidigare.

Lite segt då, men det kan ändå vara värt:P

Tänkte på om det skulle gå att köra i någon annan processor i den? Är ju lite pillig av mig och man kan ju få tag på billiga i7 870 på tradera.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Fått hem den nu och jag är sjukt nöjd

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Fått hem den nu och jag är sjukt nöjd

Det kan jag tänka mig att du är, 2500:- är ett riktigt bra pris för den, Så du borde vara nöjd

Lycka till med din nya Imac

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599