Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk
Medlem

Projektet verkar vara dödare än Sauron..

Permalänk
Medlem

Lite som ovanstående säger, jag har varit med sedan början men det går riktigt otroligt långsamt. Har du tappat intresset eller vad?

Mvh

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av Haellgren:

Projektet verkar vara dödare än Sauron..

Ja, typ så haha

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hej!

Tack för kritiken, jag har definitivt börjat med chassit, har till exempel fixat med radiator platser(två 240s i botten, frontpanelen, tagit bort HDD burarna,fixat ett fönster till sidopanelen bland annat, sleevingen har jag sagt att jag vill vänta med pga utav att jag vill se vad som passar med atmosfären i chassit. Handen är en väldigt svår uppgift och att skapa en hand som skall hålla i en resorvar i 3D med en 3D printer är inte direkt det enklaste som man kan göra om man vill ha ett bra resultat.

Tack återigen för kritiken och skall ta lärdom utav den så det inte uppstår att dessa är några bortförklaringar men vill inte stå och visa att jag inte har tänkt igenom något när jag har gjort det.

Ge oss bilder!!

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Kanske dags att meddela alla sponsorer vid det här laget?
För seriöst hade jag vart i deras sits hade jag övervägt att kräva produkterna tillbaka. 15 månader och detta är allt man har att visa upp?!
Hade känt mig rånad som sponsor helt ärligt, nu hoppas jag innerligt istället att det här bygget nästan inte blir av så att man lär sig en läxa: ha aldrig för stora förhoppningar på en byggblogg + att ts också får veta att man inte bara kan stanna upp ett projekt som flera företag varit med och sponsrat i.
Oansvarigt och skamligt!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Kanske dags att meddela alla sponsorer vid det här laget?
För seriöst hade jag vart i deras sits hade jag övervägt att kräva produkterna tillbaka. 15 månader och detta är allt man har att visa upp?!
Hade känt mig rånad som sponsor helt ärligt, nu hoppas jag innerligt istället att det här bygget nästan inte blir av så att man lär sig en läxa: ha aldrig för stora förhoppningar på en byggblogg + att ts också får veta att man inte bara kan stanna upp ett projekt som flera företag varit med och sponsrat i.
Oansvarigt och skamligt!

fast de har fortfarande fått mer publicitet än de flesta andra projekt-trådarna.. och då folk tycker synd om dem, så är det ju inte negativ publicitet.
Tråden är liksom den 10:e mest visade projektloggen...

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

fast de har fortfarande fått mer publicitet än de flesta andra projekt-trådarna.. och då folk tycker synd om dem, så är det ju inte negativ publicitet.
Tråden är liksom den 10:e mest visade projektloggen...

Fast det var så längesedan man såg något av projektet att man inte kommer ihåg vilka sponsorerna är... Jag har ingen aning och kommer inte gå tillbaka och kolla det heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Still nothing??

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk

Väntar fortfarande på bilder... :/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Det här är nog det största skämtet bland byggloggar som jag vet här, jag brukar återvända för att se om TS lyckats åstadkomma ett endaste dugg

Istället så tror jag trådskaparen sitter på de sponsrade prylarna och använder själv, och matar med struntprat om bilder osv

Har tagit bort trådbevakningen här från och med idag, jag skäms å det yttersta att någon får såhär mycket fina saker sponsrade och inte har något att komma med efter såhär lång tid, skam och åderlåtning av moddningsscenen där sådana här människor kan göra att sponsring dör från företag då de utnyttjats

Ville bara få det här ur kroppen, det har längtat efter att få komma ut, ångrar djupt att jag vid ett tillfälle stöttade TS när andra var "haters" på honom i en annan tråd
Visar sig tydligt att kritiken varit mer än väl befogad.

Vi kan istället ägna oss åt att beundra folk som försöker med mycket begränsad budget och lägger ner tid och svett på att få ihop något även om det inte är så fancy som mäster TS skapelse här påstås ska bli, se vad andra trådskaparen här åstadkommit på några dagar med handjobb!

http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1355989-sc...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hur mkt av jobbet på detta bygge gör du själv? känns som att exakt allt är bort fixat.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Det här är nog det största skämtet bland byggloggar som jag vet här, jag brukar återvända för att se om TS lyckats åstadkomma ett endaste dugg

Istället så tror jag trådskaparen sitter på de sponsrade prylarna och använder själv, och matar med struntprat om bilder osv

Har tagit bort trådbevakningen här från och med idag, jag skäms å det yttersta att någon får såhär mycket fina saker sponsrade och inte har något att komma med efter såhär lång tid, skam och åderlåtning av moddningsscenen där sådana här människor kan göra att sponsring dör från företag då de utnyttjats

Ville bara få det här ur kroppen, det har längtat efter att få komma ut, ångrar djupt att jag vid ett tillfälle stöttade TS när andra var "haters" på honom i en annan tråd
Visar sig tydligt att kritiken varit mer än väl befogad.

Vi kan istället ägna oss åt att beundra folk som försöker med mycket begränsad budget och lägger ner tid och svett på att få ihop något även om det inte är så fancy som mäster TS skapelse här påstås ska bli, se vad andra trådskaparen här åstadkommit på några dagar med handjobb!

http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1355989-sc...

Jag förstår vad du menar, tycker att det borde gå fort då mycket av jobbet är iväg skickat så det inte görs själv.

Vi får hoppas på en update snart.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Varje gång man får notification att något har hänt i tråden, hoppas man förväntansfullt att det är en update... Men istället är det ytterligare frågor hur det går och trådskaparen kommer med ursäkter hela tiden. Börjar också ledsna nu, tar bort bevakningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Varje gång man får notification att något har hänt i tråden, hoppas man förväntansfullt att det är en update... Men istället är det ytterligare frågor hur det går och trådskaparen kommer med ursäkter hela tiden. Börjar också ledsna nu, tar bort bevakningen.

Skickades från m.sweclockers.com

jo man hoppas ju lite, ca 1år och 4månader har detta legat upp och dom som ska göra jobbet åt han verkar inte klara ännu.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Jag börjar undra hur TS fortfarande kan få sponsring. Borde ju rubriceras som förskingring snart. Kanske inte ska påbörja en massa projekt utan att veta vad du sysslar med?

Skrivet av godspeed:

Det här är nog det största skämtet bland byggloggar som jag vet här, jag brukar återvända för att se om TS lyckats åstadkomma ett endaste dugg

Istället så tror jag trådskaparen sitter på de sponsrade prylarna och använder själv, och matar med struntprat om bilder osv

Har tagit bort trådbevakningen här från och med idag, jag skäms å det yttersta att någon får såhär mycket fina saker sponsrade och inte har något att komma med efter såhär lång tid, skam och åderlåtning av moddningsscenen där sådana här människor kan göra att sponsring dör från företag då de utnyttjats

Ville bara få det här ur kroppen, det har längtat efter att få komma ut, ångrar djupt att jag vid ett tillfälle stöttade TS när andra var "haters" på honom i en annan tråd
Visar sig tydligt att kritiken varit mer än väl befogad.

Vi kan istället ägna oss åt att beundra folk som försöker med mycket begränsad budget och lägger ner tid och svett på att få ihop något även om det inte är så fancy som mäster TS skapelse här påstås ska bli, se vad andra trådskaparen här åstadkommit på några dagar med handjobb!

http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1355989-sc...

Mjo, lite så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Väntar fortfarande på bilder... :/

Sleeva agget då!

Eller är du klar med det?
Kan vara trevligt med lite bilder trots att du inte är helt klar.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Kanske dags att meddela alla sponsorer vid det här laget?
För seriöst hade jag vart i deras sits hade jag övervägt att kräva produkterna tillbaka. 15 månader och detta är allt man har att visa upp?!
Hade känt mig rånad som sponsor helt ärligt

Detta verkar bli en återkommande grej i den här tråden. Sponsorerna tar alltid en chansning när de skickar ut grejer, det är inga konstigheter att vissa projekt går i stöpet. Hade de inte ens orkat kolla hans referenser och insett att det är en kille som är ny med detta, ung, inte särskilt hantverksskicklig, m.m. hade de förstått att allt pekar på att detta kommer totalfaila. Skickar de ut grejer utan att varken be om referenser eller köra en snabb googling kan de ju inte komma i efterhand och bli besvikna.
Nej, det var en uppenbar chansning från deras sida, de fick lite publicitet och det var allt man kunde önska.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Detta verkar bli en återkommande grej i den här tråden. Sponsorerna tar alltid en chansning när de skickar ut grejer, det är inga konstigheter att vissa projekt går i stöpet. Hade de inte ens orkat kolla hans referenser och insett att det är en kille som är ny med detta, ung, inte särskilt hantverksskicklig, m.m. hade de förstått att allt pekar på att detta kommer totalfaila. Skickar de ut grejer utan att varken be om referenser eller köra en snabb googling kan de ju inte komma i efterhand och bli besvikna.
Nej, det var en uppenbar chansning från deras sida, de fick lite publicitet och det var allt man kunde önska.

Har just fått ihop min första sponsring till mitt projekt som visst länkades lite tidigare i den här tråden.
Fick avslag hos ett företag just för att många, med all rätt, bara sponsrar etablerade moddare. Men att annat var villiga att erbjuda sleeving.
Vi bestämde att om jag misslyckas och inget går som det ska så fakturerar de mig för varorna.

Är ju möjligt att TS sopade allt om tidigare projekt under mattan, men annars tycker jag att fakturering-vid-misslyckande-metoden är en bra metod för oss nya inom moddning.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Såå, snart ett år sedan chassit åkte iväg. Vem var det som behöll det i slutet, du eller Dennis? Att ingen av er hade som plan att fullfölja projektet är ju uppenbart.

På allvar dock, vad händer? Bilder!

Visa signatur
Permalänk

Här händer det lika mycket som vanligt.

Permalänk
Medlem

Tre månader sedan senaste uppdateringen. Händer det något, Nisse?

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Längesedan det var men nu kommer en liten uppdatering.

Varför det tar så lång tid är fortfarande för jag väntar på Dennis, dock så har en hel del grejer kommit upp i livet som jag inte direkt vill nämna här detaljerat men hoppas på förståelse.

Här är bilderna!

Ha det så bra så hörs vi igen!

Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrkjeland

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Har inte du väntat på Dennis i typ ett år nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltid trist med byggen som läggs på hyllan. Har själv projekt som går rätt sakta. Men måste väl finnas något mer du kan göra under tiden du väntar på lacken ? Nu har inte jag följt detta bygge så väl. Men med tanke på hur stor respons du har fått och kommentarer från div. Medlemmar så skulle jag om jag var i din sits börja knappa upp och börja jobba.

Får väl hoppas för sponsorernas skull att du blir klar med bygget. Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@NJB Mods:
@bl0m1

Händer det något här inne?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Visste inte att tråden fanns förrän för en liten stund sedan och blev riktigt engagerad i att läsa hur det gick. Synd att det har runnit ut i sanden bara. Om jag vore TS så hade jag krävt tillbaka chassit, färdigt eller ej och kanske chansat på att fixa alla detaljer själv. Hellre dåligt än bortglömt, om än för att lära sig igenom sina misstag.

Permalänk
Medlem

@NJB Mods: Hur går det?

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk

Hej!

Vet att ni har fått väntat otroligt mycket! Cirka 1 och ett halvt års väntan på att detta ska bli klart och skulle väl knappt säga att det ens är 50% färdigt... Personligen så vill jag bara be om ursäkt för detta, jag har varit otroligt frånvarande speciellt efter jul. Det har varit mycket som kommit i vägen som jag valt att ej skriva om här men det är inte direkt någon ursäkt som jag kan skriva om på ett forum. Det jag försöker få fram är att när detta projekt drogs igång så hade jag en förväntan på att det skulle vara färdigt på cirka 3 månader men det har ju tagit betydligt längre tid än så. Jag vill bara be om ursäkt för att ni får vänta på uppdateringar med så långa mellanrum. Jag vill även be om ursäkt för att jag inte alltid svarar på det ni skriver, jag ser allt ni kommenterar och jag vill bara tacka för den kritik jag får från er, allting tar jag konstruktivt och det vill jag medföra till nästa projekt om det nu blir något. Jag vill även be om ursäkt för de personer som verkligen lyckas med att modifiera och bygga datorer, det har aldrig varit med mening att "skämma" ut er på något sätt utan jag tar mer än gärna på mig skulden att just detta projekt blev inte planerat exakt som jag hade tänkt mig då det exempelvis tar otroligt mycket tid för Dennis att bli klar med chassit. Men jag pekar bara alla fingrar på mig själv och jag vill bara få fram att även om det tar lång tid och ni som alltid kollar min projektlogg så fort det går att kolla när det har kommit en uppdatering eller liknande, tack för att ni fortfarande finns där. Jag tycker personligen att detta projekt i slutändan kommer bli hur snyggt som helst men jag har inte riktigt visat några resultat ännu och jag ni får se det! Så fort jag har fått tillbaka chassit från Dennis så ska bygget vara klart på 2 veckor och det garanterar jag för jag vill mer än gärna återgå till en tid då jag verkligen kunde komma med uppdateringar hela tiden och visa er vad jag gör men just nu så kan jag tyvärr inte det.

Jag hoppas ni har förståelse och vill ni ta i akt att diskutera något med mig så slå bara ett meddelande eller kommentera på tråden så svarar jag så fort jag kan!

Hoppas ni får en trevlig sommar!

Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrkjeland

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

@NJB Mods: Bra inlägg, men varför tar det sån tid från "Dennis", det är nog den näst mest frågade frågan?

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!