Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Fast Windows 7 är ju faktiskt bättre än Windows 8.1.

Vänligen utveckla.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Köpte DayZ i höstas för jag har varit suge på ett survival spel länge.

Första spawn - Spawnade rakt på en zombie som dödade mig.
Andra spawn - Sprang i kanske 5min utan att se ett skit till slut så hittade jag ett hus. Fick en zombie efter mig som buggade igenom golvet och dödade mig.
Tredje spawn - En osynlig zombie dödade mig efter kanske 15min.
Avinstallerade.

Har ca 70 timmar i H1Z1 nu och tycker det är bättre. MEN DayZ blir säkert bra sen när det är "klart" men just nu tycker jag det är helt för mycket buggar för det öht ska gå att spela.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Köpte DayZ i höstas för jag har varit suge på ett survival spel länge.

Första spawn - Spawnade rakt på en zombie som dödade mig.
Andra spawn - Sprang i kanske 5min utan att se ett skit till slut så hittade jag ett hus. Fick en zombie efter mig som buggade igenom golvet och dödade mig.
Tredje spawn - En osynlig zombie dödade mig efter kanske 15min.
Avinstallerade.

Har ca 70 timmar i H1Z1 nu och tycker det är bättre. MEN DayZ blir säkert bra sen när det är "klart" men just nu tycker jag det är helt för mycket buggar för det öht ska gå att spela.

Problemet med dayz (och andra förköp) är alla som köper spelet innan det är klart, no offense. Då det inte är klart har tillverkarna en ursäkt för att det funkar crap även om man betalat top dollar för det.
Samtidigt får de in pengarna för spelet innan det är klart så är det inte samma press på dem att få det klart och ut på marknaden. Så initiativet att göra det komplett minskar och antingen blir det aldrig klart o rinner ut i sanden eller så kör de wrap it up där de är och säger det är klart fast mycket som planerades skulle vara med i final inte är det.

De stora recenserar inte spelet i heller och påpekar alla brister då det inte är final utan blir lets play o previews etc.

Mer lönsamt att lämna projektet om man redan fått in pengarna och börja med ett nytt projekt istället.

Just dayz e så klockrent exempel "oh titta det kommer nya skins, men hela jevla systemet är trasigt i övrigt, kanske skulle fixa grunden innan ni lägger tid på nya skins o modeller".

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Problemet med dayz (och andra förköp) är alla som köper spelet innan det är klart, no offense. Då det inte är klart har tillverkarna en ursäkt för att det funkar crap även om man betalat top dollar för det.
Samtidigt får de in pengarna för spelet innan det är klart så är det inte samma press på dem att få det klart och ut på marknaden. Så initiativet att göra det komplett minskar och antingen blir det aldrig klart o rinner ut i sanden eller så kör de wrap it up där de är och säger det är klart fast mycket som planerades skulle vara med i final inte är det.

De stora recenserar inte spelet i heller och påpekar alla brister då det inte är final utan blir lets play o previews etc.

Mer lönsamt att lämna projektet om man redan fått in pengarna och börja med ett nytt projekt istället.

Just dayz e så klockrent exempel "oh titta det kommer nya skins, men hela jevla systemet är trasigt i övrigt, kanske skulle fixa grunden innan ni lägger tid på nya skins o modeller".

Håller med här. Gå tillbaka 10-15 år i spelvärlden så var de som fick alpha väl medvetna om vad som krävdes. Då fick man verkligen spela för att testa och lägga ner tid på buggtesta och rapportera. Det enda "early access" har gjort är att skapa en generation gamers och speltillverkare som inte verkar förstå vad de olika benämningarna betyder.

Jag köper inga alpha för jag vet att jag har inte den kunskap eller tid som krävs för att alpha-testa ordentligt. Har man inga planer på att aktivt testa saker och bidra med feedback anser jag att man inte har hemma i en alpha att göra.

Vilka var det som var först med att sälja alpha/early access? Var det Dice och Battlefield 3?
Otroligt välslipad produkt de släppte hur som

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

Håller med här. Gå tillbaka 10-15 år i spelvärlden så var de som fick alpha väl medvetna om vad som krävdes. Då fick man verkligen spela för att testa och lägga ner tid på buggtesta och rapportera. Det enda "early access" har gjort är att skapa en generation gamers och speltillverkare som inte verkar förstå vad de olika benämningarna betyder.

Jag köper inga alpha för jag vet att jag har inte den kunskap eller tid som krävs för att alpha-testa ordentligt. Har man inga planer på att aktivt testa saker och bidra med feedback anser jag att man inte har hemma i en alpha att göra.

Vilka var det som var först med att sälja alpha/early access? Var det Dice och Battlefield 3?
Otroligt välslipad produkt de släppte hur som

Dold text

Håller med till stor del, dock inte om biten med hur alpha numera funkar. Det är inte som så att folk inte rapporterar problem, det är tillverkarna/utvecklarna som skiter fullständigt i det som rapporteras. Det är precis som "stimpen" skriver. De har tjänat sina pengar så varför anstränga sig? Riktigt trist attityd men vem vill inte tjäna mer deg..

Permalänk
Medlem

Fast inget av det du säger är korrekt. De jobbar kontinuerligt med att utveckla spelet. Att de inte fixar buggar är givevis irriterande när man spelar men det beror ju just på att det är Alpha. Det är helt enkelt inte prioriterat, utan man jobbar på andra saker. Vad man jobbar på informeras om hela tiden om man bara kollar, men det är väl för jobbigt. Det handlar knappast om att man skiter i spelet för att man fått pengar utan man har faktiskt utökat studion rejält för att kunna få mer jobb gjort.
Jag har själv ett helt gäng polare som spelat men slutat då de tröttnat på buggarna. Själv tycker jag inte att det är så farligt förutom när man dör av att falla genom golvet, det är jävligt irriterande.
Men jag har kollat en hel del på H1Z1 och jag kan tyvärr inte säga att jag är särskilt imponerad. Spelet ser rent för jävligt ut och mekaniken i det är så basic. Det är som counterstrike vs Bf4. Visst, man kan hävda att allt iallafall funkar och det gör det inte i Dayz men vad spelar det för roll om allt funkar om det inte finns så mycket?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Fast inget av det du säger är korrekt. De jobbar kontinuerligt med att utveckla spelet. Att de inte fixar buggar är givevis irriterande när man spelar men det beror ju just på att det är Alpha. Det är helt enkelt inte prioriterat, utan man jobbar på andra saker. Vad man jobbar på informeras om hela tiden om man bara kollar, men det är väl för jobbigt. Det handlar knappast om att man skiter i spelet för att man fått pengar utan man har faktiskt utökat studion rejält för att kunna få mer jobb gjort.
Jag har själv ett helt gäng polare som spelat men slutat då de tröttnat på buggarna. Själv tycker jag inte att det är så farligt förutom när man dör av att falla genom golvet, det är jävligt irriterande.
Men jag har kollat en hel del på H1Z1 och jag kan tyvärr inte säga att jag är särskilt imponerad. Spelet ser rent för jävligt ut och mekaniken i det är så basic. Det är som counterstrike vs Bf4. Visst, man kan hävda att allt iallafall funkar och det gör det inte i Dayz men vad spelar det för roll om allt funkar om det inte finns så mycket?

Inte prioriterat att fixa buggar? Vad ska de göra då? Att slänga in 100 varianter av kläder och skit kommer inte ta dayz någonstans.
Om det är något de ska prioritera så är det just att fixa de kopiöst grova buggar spelet har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Inte prioriterat att fixa buggar? Vad ska de göra då? Att slänga in 100 varianter av kläder och skit kommer inte ta dayz någonstans.
Om det är något de ska prioritera så är det just att fixa de kopiöst grova buggar spelet har.

Och du tror att spelet skulle bli mindre buggigt av att tex Chris Torchia ("DayZ Art Lead- Bohemia Interactive") skulle börja skriva kod?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Var riktigt sugen på att skaffa H1Z1 tills jag fick reda på att det skulle vara F2P och man betalade för att vara deras jävla försökskanin och göra jobbet åt dem, inte lite fräckt. Back in the day brukade testarna vara de som fick nåt inte tvärtom.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Inte prioriterat att fixa buggar? Vad ska de göra då? Att slänga in 100 varianter av kläder och skit kommer inte ta dayz någonstans.
Om det är något de ska prioritera så är det just att fixa de kopiöst grova buggar spelet har.

Hade du läst vad jag skrev så hade du fått ett hum om vad det hela handlar om. Dev-teamet har flera gånger förklarat att Alpha inte handlar om buggfixar utan om att lägga till saker, utveckla motorn och få till spelet till en förlaga av hur det färdiga spelet kommer bli. Buggfixar kommer senare.
De gånger man fått nåt större problem, som senast med minneskrascherna så kom man ut med en hotfix på ett par dagar, detta har även hänt tidigare.

Jag kan dock tycka att det är rätt konstigt att man har något som fungerar väl, sen patchar man och det som tidigare funkade är nu trasigt. Men tydligen beror det på att man testar olika saker för att se vad som i slutändan funkar bäst. Jobbigt är det iallafall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av killawife:

Hade du läst vad jag skrev så hade du fått ett hum om vad det hela handlar om. Dev-teamet har flera gånger förklarat att Alpha inte handlar om buggfixar utan om att lägga till saker, utveckla motorn och få till spelet till en förlaga av hur det färdiga spelet kommer bli. Buggfixar kommer senare.
De gånger man fått nåt större problem, som senast med minneskrascherna så kom man ut med en hotfix på ett par dagar, detta har även hänt tidigare.

Jag kan dock tycka att det är rätt konstigt att man har något som fungerar väl, sen patchar man och det som tidigare funkade är nu trasigt. Men tydligen beror det på att man testar olika saker för att se vad som i slutändan funkar bäst. Jobbigt är det iallafall.

Dold text

Gulligt att du litar på dem, jag känner mig däremot blåst. Ja, det är alpha, men, det bör inte betyda att det ska ta längre tid att utveckla, snarare motsatsen. Alpha ser jag som ett bra sätt att stödja tillverkare, visa att de utvecklar något som folk har intresse utav, samt hjälpa dem att hitta fel och ge dem idéer, om det efterfrågas.
Första som ploppar upp i mitt huvud när jag läser detta är att dra en liknelse mellan detta och Watch_dogs.. Vet inte om de fixat det ännu då jag gav upp på även detta efter 6 månaders väntan.

Permalänk
Medlem

Vill bara varna folk som tänker köpa h1z1 att det är mycket fuskare i spelet. Jag och mina kompisar är själva på gränsen ifall vi orkar mer nu pga fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Gulligt att du litar på dem, jag känner mig däremot blåst. Ja, det är alpha, men, det bör inte betyda att det ska ta längre tid att utveckla, snarare motsatsen. Alpha ser jag som ett bra sätt att stödja tillverkare, visa att de utvecklar något som folk har intresse utav, samt hjälpa dem att hitta fel och ge dem idéer, om det efterfrågas.
Första som ploppar upp i mitt huvud när jag läser detta är att dra en liknelse mellan detta och Watch_dogs.. Vet inte om de fixat det ännu då jag gav upp på även detta efter 6 månaders väntan.

Det verkar vara rätt många som tycker att de har blivit blåsta, vilket givetvis är tråkigt, men det verkar som om många har köpt spelet och inte haft nån koll alls på vad de faktiskt har köpt. Har man spelat Dayz modden så har man ungefär samma spel nu fast med snyggare grafik. Fortfarande saknas helikoptrar och mer utvecklade fordon men på andra områden har man ju utvecklat spelet ganska rejält. Fortfarande fattar inte många att det är ALPHA, inte stängd beta eller öppen beta och det är nog minst ett år kvar innan det ens går dit.
Det hade varit intressant att höra vad du hade förväntat dig när du köpte spelet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Aldrig spelat DayZ, dock spelat cirka 20 timmar av H1Z1. Var riktigt tveksam till en början, kollade streams och så vidare och tyckte det såg fett tråkigt ut. Blev övertygad av polare o köpa det, så provade på - blev positivt överraskad. Extremt roligt spel faktiskt! Speciellt när man har polare att springa runt med.

Fruktansvärt kul att gå runt o döda folk, eller att bli jagad av en grupp människor när man har fullt med items på sig o är livrädd! Dock kändes spelet ganska pointless då man förlorade ALLT när man dog, dock har jag byggt en bas nu så trots att man dör så är man iaf inte tbx totalt till början, o de känns skönt.

Finns massvis med saker o crafta och allting känns ganska logiskt ändå, riktigt grymt med så mycket valmöjligheter så tidigt i spelet.

Kan starkt rekommendera det!

Förövrigt - någon här som har ett GTX 970 / GTX 970 SLI? Bara jag som inte kunde maxa spelet i 2560x1440? Har dator i sign. Funderar på att köpa ett till 970 - är det någon idé?

jag kunde inte maxa h1z1 i 1440p med 970 sli utan att få otrevliga fps drops, dom kanske har fixat prestandan nu dock

förövrigt så skulle jag inte köpa något av spelen och satsa på arma 3 istället

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av sattez:

Tja!

Tänkte fråga om er åsikt om vilket spel jag ska köpa utav H1Z1 och Dayz standalone?

Ni kan ju gärna ge positivt och negativt på båda spelen.

Jag har kompisar som spelar båda spelen dock några fler på H1Z1. Menmen vilket ska det bli?

Tack!

H1Z1 om du vill ha zombiesurvival easy mode...

DayZ om du vill ha realism...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av killawife:

Det verkar vara rätt många som tycker att de har blivit blåsta, vilket givetvis är tråkigt, men det verkar som om många har köpt spelet och inte haft nån koll alls på vad de faktiskt har köpt. Har man spelat Dayz modden så har man ungefär samma spel nu fast med snyggare grafik. Fortfarande saknas helikoptrar och mer utvecklade fordon men på andra områden har man ju utvecklat spelet ganska rejält. Fortfarande fattar inte många att det är ALPHA, inte stängd beta eller öppen beta och det är nog minst ett år kvar innan det ens går dit.
Det hade varit intressant att höra vad du hade förväntat dig när du köpte spelet.

Jag hoppas att du inte menar att det är ok bara för att modden inte kommit längre?..
Jag vet vad Alpha är, Beta är när man letar efter buggar, medans Alpha så fokuserar man fortfarande på att utveckla, t ex vad som finns att göra. Och detta är vad jag menar, jag märkte knappt någon skillnad efter att ha väntat väldigt länge på t ex fordon, som ändå känns som en rätt stor grej i ett sådant spel.
"H1Z1 is currently being developed for Early Access Alpha release on Steam." De fokuserar på spelbart material, t ex så kan du bygga baser och köra bil från dag ett, till skillnad från Dayz sa där du fick vänta i månader på en ny tröja (överdriver självklart).
Personligen anser jag att grafiken är det man sitter och pillar på sist utav allt då det är rätt meningslöst med bra grafik om det inte finns något att göra.
Där har du lite av tankarna som kommer upp när jag klivit ur sängen..

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att jag hade bättre flyt i spelet för ett par patchar bakåt (typ 1-2 veckor sedan). Någon annan som fått sämre FPS (främst i städer) på senaste? Har 4690k och 980..

Permalänk
Medlem

Installerade DayZ igår och jädrar vilken skillnad på grafik det var jämfört med H1Z1

Ska ev spela lite ikväll med brodern!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Tydligen har man ökat på antalet zombies i både H1Z1 och Dayz de senaste dagarna. Det är nog det som gör att prestandan blir sämre. Jag har inte märkt av det, dock har zombisarna i dayz blivit lite jobbigare men det var välkommet. Jobbigt om man precis spawnat och inte har nåt vapen dock. Och ett bra sätt att skrämma bort nya spelare.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.